Delphi pierwszą firmą oferującą zintegrowany system z radarem i kamerą

, 3 listopada 2014, 11:20

Firma Delphi Automotive umożliwia producentom samochodów zaoferowanie w standardzie kompleksowego, zaawansowanego pakietu bezpieczeństwa. Volvo XC90 to pierwszy na świecie samochód, wyposażony w system umożliwiający jego pełne, automatyczne zatrzymanie na skrzyżowaniu. Pojazd zadebiutował podczas paryskiego Mondial de l’Automobile.

System wykorzystuje opracowany przez Delphi system bazujący na fuzji danych z czujników radarowych i kamer wizyjnych. Integrując zebrane dane w jednym module, system RACam wykorzystuje czujniki radarowe i wizyjne oraz system fuzji danych, umożliwiając działanie takich systemów jak aktywny tempomat, system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, system ostrzegania przed zderzeniem z pojazdem jadącym z przodu, czy system autonomicznego hamowania, pozwalający uniknąć zderzenia z pieszymi, innymi pojazdami, zwierzętami czy obiektami znajdującymi się w pobliżu drogi.

Model XC90 został również wyposażony w produkowany przez Delphi radar krótkiego zasięgu drugiej generacji, działający na częstotliwości 76GHz, który umożliwia wykrycie obiektów znajdujących się w polu martwym, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu oraz ostrzega go przed pojazdami i innymi obiektami zbliżającymi się z kierunków prostopadłych do kierunku jazdy.
 

Dowiedz się więcej

Bosch pomaga kierowcom bezpiecznie zmieniać pasy ruchu
Bosch pomaga kierowcom bezpiecznie zmieniać pasy ruchu

Spojrzenie w lusterka, a następnie przez ramię – tak kierowcy upewniają się, że mogą bezpiecznie zmienić pas ruchu. Jednak nawet wtedy martwe pole, czyli obszar wokół pojazdu, który podczas jazdy nie jest widoczny w lusterkach bocznych i wstecznym, stanowi duże zagrożenie w ruchu drogowym. Niewidoczny w wewnętrznym ani zewnętrznym lusterku obszar z tyłu pojazdu i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!