TPMS od Continental

, 16 października 2014, 14:49

Obecnie, zgodnie z wymogami Unii Europejskiej, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) musi być montowany obowiązkowo w każdym nowo rejestrowanym samochodzie
od 1 listopada 2014 roku. Continental oferuje bezpośredni TPMS, który ma zapewnić dokładność i bezpieczeństwo.

TPMS (ang. tire pressure monitoring system), to elektroniczny system monitorowania ciśnienia w oponach, alarmujący kierowcę o odchyleniu od normy wartości ciśnienia w ogumieniu. Zgodnie z rozporządzeniem UE 661-2009 instalacja TPMS jest obowiązkowa we wszystkich nowo homologowanych samochodach osobowych (klasa M1) od 1 listopada 2012, oraz we wszystkich nowych samochodach (klasa M1) od 1 listopada 2014 roku. System musi również działać po zmianie opon lub całych kół na zimowe.

 – „Szacuje się, że nawet ponad 80 procent wszystkich samochodów osobowych ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Tymczasem właściwe ciśnienie w oponach znacząco zwiększa bezpieczeństwo jazdy, pozwala na wydłużenie czasu eksploatacji opon oraz ma wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa” – komentuje Sebastian Matuschek, Trener Technika-Dystrybucja, Continental..

Na rynku dostępne są obecnie dwa rodzaje układów monitorujących ciśnienie w oponach – pośredni i bezpośredni. System pośredni reaguje na zmianę obwodu toczenia opony wykorzystując czujniki ABS/ESP i jest aktywowany powyżej 20-procentowego ubytku ciśnienia. Z kolei system bezpośredni jest dużo bardziej precyzyjny, ponieważ ciśnienie jest mierzone za pomocą fal radiowych w czasie rzeczywistym. System bezpośredni wykorzystuje specjalny czujnik TPMS w kole z dokładnością do +/- 0,1 bara oraz +/- 0,2 stopni Celsjusza. Czujniki TPMS od Continental umieszczane są na wewnętrznej stronie felgi w każdym kole.

– „Oferowany przez Continental bezpośredni system pomiaru ciśnienia zapewnia szybsze i bardziej dokładne działanie. Ponadto, umożliwia wyświetlanie danych dla każdej opony w czasie rzeczywistym. Bezpośredni pomiar ciśnienia to większe korzyści dla producenta pojazdu, kierowcy i środowiska. Dlatego w Continental postanowiliśmy skupić się na technologii bezpośredniego pomiaru ciśnienia w oponach” – komentuje Sebastian Matuschek.

Czujniki TPMS są wyposażone w czujnik ciśnienia, temperatury, zasilanie bateryjne oraz odpowiedni układ elektroniczny. W przypadku stwierdzenia problemów z ciśnieniem w oponie, komputer sygnalizuje kierowcy, w którym kole nastąpił spadek. Głównym celem wprowadzenia obowiązkowego systemu kontroli ciśnienia jest podniesienie bezpieczeństwa na drogach.

Badania pokazują, że 82,5 procent wszystkich kierowców jeździ z nieprawidłowym ciśnieniem powietrza w oponach. Tymczasem ciśnienie niższe o 0,6 bara prowadzi już do 4 procent wzrostu zużycia paliwa z powodu wyższych oporów toczenia, a także znacznie skraca średnią długość życia i czas eksploatacji opony.

Czujnik VDO REDI służący kontroli ciśnienia w ogumieniu, który Continental wprowadził na europejski rynek, otrzymał nagrodę Innovation Awards 2014 w kategorii „Parts & Components" na ostatnich targach Automechanika we Frankfurcie nad Menem.

Więcej informacji na temat rozwiązań technologicznych Continental można znaleźć na stronie Continental Aftermarket (ATE i VDO): http://www.ate-hamulce.pl

Dowiedz się więcej

Continental na zimę: WinterContact TS 850 P
Continental na zimę: WinterContact TS 850 P

Firma Continental właśnie zaprezentowała nową oponę zimową do samochodów o wysokich osiągach i SUV-ów – WinterContact TS 850 P. Trafi ona do sprzedaży już tej jesieni. Oprócz nowego wzoru bieżnika, opona przynosi jeszcze jedną nowość – zmianę w nazewnictwie opon tej marki. Nowa opona zastąpi ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter. Jej asymetryczny wzór […]

Continental wprowadza nowy układ sterowania dla Audi
Continental wprowadza nowy układ sterowania dla Audi

Continental wprowadził zintegrowany układ sterowania dla najnowszej generacji 7-stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem S-tronic Audi z automatyczną przekładnią i przednim napędem. Układ sterowania skrzynią biegów spełnia nowe wymagania bezpieczeństwa funkcjonalnego określone w normie ISO 26262 ASIL-D i jest zintegrowany ze sterowaniem pompą olejową z zasilaniem elektrycznym na żądanie. – „Wyzwania, z którymi zetknęliśmy […]

Jak działa system ochrony pieszych w samochodach?
Jak działa system ochrony pieszych w samochodach?

Continental zdobył trzecią w ciągu dwóch lat nagrodę Automotive News PACE. Wyróżnienie przyznano za system ochrony pieszych (PPS pSAT), który wykorzystuje czujniki ciśnienia, redukujące obrażenia pieszych w przypadku kolizji. Nagroda dla Continental za system ochrony pieszych  Rys. 1. Sposób zamontowania systemu PPS pSAT w zderzaku 1 – zderzak, 2 – pianka, 3 – rurka elastyczna, […]

Continental realizuje projekt „Zimoaktywni”
Continental realizuje projekt „Zimoaktywni”

Continental rozpoczął nowy projekt medialny, którego celem jest zwrócenie uwagi kierowców na konieczność wymiany opon na zimowe. Działania w ramach akcji „Zimoaktywni” są realizowane w radiu, prasie i internecie. Na stronie akcji: www.zimoaktywni.pl znany rysownik Henryk Sawka zachęca do wymiany opon na zimowe. Ponadto na stronie znajdują się materiały filmowe z poradami ekspertów i kierowców, […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Szymkus, 5 listopada 2014, 9:06 0 0

"Z kolei system bezpośredni jest dużo bardziej precyzyjny, ponieważ ciśnienie jest mierzone za pomocą fal radiowych w czasie rzeczywistym." - za pomoca fal radiowych jest przesylana wiadomosc o wartosci zmierzonego cisnienia to sterownika.

Odpowiedz