Relacja z konferencji prasowej Bridgestone

, 1 października 2014, 11:46

Przedstawienie planów na nadchodzący sezon, omówienie lokalnego rynku opon, przybliżenie współpracy technologii Run Flat Tyre z systemem TPMS oraz prezentacja najnowszej opony zimowej Blizzak LM001 – to główne punkty zorganizowanej przez Bridgestone konferencji prasowej.

Nowość na zimę

Bridgestone zaprezentował Blizzak LM001 – najnowszą i najbardziej zaawansowaną oponę zimową tej firmy. Producent zapewnia, że jest idealna dla warunków pogodowych panujących w Europie Środkowej i Wschodniej.

Opona charakteryzuje się oryginalnym wzorem bieżnika z szerokimi rowkami odpływowymi – horn lugs. Rozszerzają się one w kierunku barku bieżnika, co umożliwia między innymi skuteczniejsze usuwanie wody i błota pośniegowego.

Innowacyjny wzór lameli 3D, które występują w tym modelu, ma korzystny wpływ na przyczepność i właściwości jezdne. Lamele zapewniają doskonały „efekt krawędzi” na śliskiej nawierzchni, co znacznie poprawia trakcję prowadzonego auta – zaokrąglone krawędzie zmniejszają zawirowania wody, co poprawia jej przepływ.

Nowe materiały konstrukcyjne czyni nowe opony dużo lżejszymi od poprzedników, co ogranicza zużycie paliwa i zmniejsza emisję CO2 do atmosfery. Ponadto, LM001 jest cichsza od poprzedniczki, dzięki rozproszeniu energii dźwięku na większą liczbę częstotliwości.

Model Blizzak LM001 jest dostępny na rynku od września 2014. Począwszy od 2015 roku, gama rozmiarów zostanie rozszerzona do 54 modeli o średnicy od 14 do 20 cali.

TPMS przydatny w oponach Run Flat

TPMS od 1 listopada wejdzie do obowiązkowego wyposażenia samochodów osobowych. Producenci coraz częściej łączą system TPMS z oponami o konstrukcji Run Flat.

Obecnie stosuje się dwie technologie pomiaru ciśnienia. Pośredni, w którym urządzenie podłączone jest do ABS i ESP, mierzy różnicę prędkości obrotowej kół. Drugi system pomiaru – bezpośredni, gdzie czujnik wbudowany jest w zawór opony, który mierzy ciśnienie w oponach i przesyła dane do odbiornika wyświetlającego dane na desce rozdzielczej.

Dwie trzecie kierowców w Europie jeździ na oponach z nieodpowiednim ciśnieniem. Obliczyliśmy, że stanowi to ponad 200 mld litrów zmarnowanego paliwa i 4,8 mln ton dodatkowej emisji CO2.

Pierwsza generacja opon Run Flat Tyre została stworzona przez Bridgestone pod koniec lat 80. z myślą o wyposażeniu samochodów dla osób niepełnosprawnych. Posiadając opony Run Flat, użytkownik nie musi martwić się o zagrożenia związane z bezpośrednim niebezpieczeństwem wynikającym z jej przebicia czy pęknięcia. Taka opona zupełnie nie różni się z zewnątrz od zwykłej. Różnica jest w konstrukcji wewnętrznej – wzmocniona ściana boczna i strefa stopki amortyzuje utratę ciśnienia, dzięki czemu opona ulega jedynie nieznacznemu odkształceniu a kierowca nie odczuwa zmiany w komforcie prowadzenia pojazdu. I tu potrzebna jest kontrolka pomiaru ciśnienia w oponach, gdyż dla kierowcy jadącego na oponach tego typu moment przebicia jest praktycznie niezauważalny.

Bridgestone liderem w produkcji

Firma Bridgestone pochwaliła się pozycją światowego lidera w produkcji opon i wyrobów z gumy. Od sześciu lat stoi na czele rankingu magazynu Tire Business. Notując sprzedaż opon na poziomie 27,4 mld dolarów, koncern wyprzedził kolejnego na liście konkurenta o blisko 2 mld dolarów.

Najwyższa pozycja Bridgestone w światowych rankingach jest wynikiem przemyślanej strategii firmy polegającej na dywersyfikacji udziałów w mniejszych spółkach oraz systematyczne inwestowanie w rozwój nowoczesnych technologii.

Łącznie, 10 najlepszych firm produkujących opony stanowi prawie 63 procent zeszłorocznej sprzedaży opon na całym świecie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!