Całkowicie syntetyczny filtr powietrza silnikowego CORTECO micronAir

, 30 września 2014, 10:23

Freudenberg Filtration Technologies wdrożyło nowoczesną koncepcję w sposób znaczący obniżającą zużycie paliwa oraz wdrożyła technologię produkcji, która nie niszczy środowiska naturalnego poprzez produkcję wyłącznie z obojętnych dla środowiska tworzyw sztucznych.

Inteligentna redukcja emisji CO2

Czysty  cel: Większa efektywność. Mniejsze zużycie paliwa. Redukcja CO2.

Kierowcy doświadczają rosnących kosztów każdego dnia na stacjach paliw. Ceny paliwa rosną i użytkownicy samochodów nieustannie domagają się wprowadzania rozwiązań zwiększających efektywność spalania silników i – w oczywistym stopniu – zmniejszenia ilości zużytego paliwa. Freudenberg Filtration Technologies wdrożyło nowoczesną koncepcję w sposób znaczący obniżającą zużycie paliwa oraz wdrożyła technologię produkcji, która nie niszczy środowiska naturalnego poprzez produkcję wyłącznie z obojętnych dla środowiska tworzyw sztucznych.

Rozwiązanie: Filtr powietrza silnikowego wykonany z wysoko wydajnych tworzyw nietkanych [fizelin]

Filtry powietrza silnikowego Corteco/micronAir® chronią silniki przed zanieczyszczeniem kurzem, pyłami przemysłowymi oraz naturalnymi zanieczyszczeniami, które mogą mieć wpływ na proces spalania i zmniejszać parametry użytkowe, a w efekcie prowadzić nawet do uszkodzeń silnika (system zgodny z normami ISO 5011).

Rosnące wymagania producentów samochodów w zakresie przebiegów międzyprzeglądowych powodują, że filtry powietrza wykonane z klasycznych materiałów, będących najczęściej produkowanych na bazie nasączonych papierów nie spełniają wymogów należytej wydajności filtracji przez cały przebieg (nawet 60 tys km). Ponadto  wzrastające w układach dolotowych silnika ciśnienia stwarzają przed producentami filtrów wymagania bardzo wysokiej wytrzymałości materiału, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej efektywności filtrowania.

Ten kompromis udaje się osiągnąć jedynie poprzez zastosowanie syntetycznych materiałów filtrujących. Ponad 25 letnie doświadczenie Freudenberg Filtration Technologies w zakresie produkcji filtrów kabinowych micronAir® wybieranych przez ponad 2/3 producentów samochodów na pierwsze wyposażenie oraz materiał o najlepszych parametrach filtrujących spowodowało powierzenie produkcji filtrów powietrza silnikowego dla najnowszych konstrukcji silników koncernów VWA, BMW, Mercedes i Mazda właśnie FFT, a Corteco – dostawca rozwiązań Freudenberg na rynek wtórny, jako pierwszy operator na rynku niezależnym wprowadza do swojej oferty  nowoczesne filtry powietrza silnikowego wykonane technologią nonwoven [tzw. tworzywa nietkane].

Stosowanie filtrów powietrza Corteco/micronAir®  zwiększa oszczędności paliwa i kosztów eksploatacji

Spadek ciśnienia powietrza za filtrem prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania na źródło energii/paliwo, aby osiągnąć założone parametry mocy i momentu. Kiedy przepustowość filtra maleje w wyniku zatkania się zbyt dużą liczbą zanieczyszczeń wzrasta zapotrzebowanie na paliwo. Jest to bezpośrednią przyczyną zwiększenia się emisji CO2. W takim rozumieniu problemu tradycyjne filtry nie spełniają parametrów filtracji i trwałości w sposób należyty. W przeciwieństwie do nich w pełni syntetyczne filtry micronAair® poprzez progresywną strukturę wysoko wydajnego medium filtrującego cechują się zarówno najwyższym stopniem skuteczności filtrowania jak również brakiem spadku przepływu powietrza na wskutek przejechanych kilometrów.

Filtry micronAir® redukują zużycie paliwa i emisję CO2

Filtry powietrza silnikowego micronAir® redukują emisję CO2 wraz ze zdolnością pochłaniania większej ilości zanieczyszczeń bez spadku współczynnika filtrowania niż filtry wykonane z materiałów tradycyjnych. Zwiększa to w żywotność nawet o 65%.

Oznacza to, że:

  • spadek ciśnienia zmienia się nieznacznie z przebiegiem,
  • wahania ciśnienia w powietrzu dolotowym są znikome,
  • mniejsza ilość paliwa jest potrzebna dla porównywalnych osiągów,
  • emisja CO2 jest znacząco mniejsza.

 

Przykładowa kalkulacja zużycia paliwa przy zmniejszeniu podciśnienia ssania 10 mbar przy zastosowaniu syntetycznego filtra powietrza micronAir®

  • Zmniejszenie emisji CO2                                          0.6 g / kWh*
  • dla pojazdu o mocy 100 kW                                      60 g / h
  • czas jazdy 700 h                                                         42 kg
  • oszczędność PB95:                                                     ø 0.76 kg / 1 L
  • oszczędność Diesel:                                                   ø 0.85 kg / 1 L
  • Spalanie benzyn daje:                                               2.33 kg CO2 / 1 L
  • Spalanie diesel daje:                                                2.64 kg CO2 / 1 L

 

Podsumowując – Potencjał oszczędności i zmniejszenia ilości CO2 wynosi 131.25 kg CO 2:

42 kg/(0.8 kg/1 L) = 52.5 L x 2.5 kg CO2 -> 131.25 kg CO2

Aby to zobrazować inaczej – 100.000 pojazdów przejeżdżających rocznie po 20 tys. km przy zastosowanych filtrach powietrza micronAir® zmniejszy emisje CO2 do atmosfery o  13.125 t CO2 . (wg badań Prof. Dr. Inż. Klausa Schreinera, Universytet w Konstancji)

Jednym z głównych kierunków działań firm z grupy Freudenberg jest tworzenie części i komponentów dla motoryzacji, które oprócz zauważalnego wzrostu osiągów, trwałości i jakości odpowiadają najnowszym trendom środowiskowym oraz zwiększania efektywności silników. Przykładem takiego działania jest również wdrażana przez Freudenberg Sealing Technologies innowacyjna technologia i inżynieria materiałowa wg konceptu LESS (Low Emission Sealing Solutions) – unikalne i kompleksowe rozwiązania, które zmniejszają zarówno zużycie paliwa jak również emisję CO2 oraz innych szkodliwych substancji poprzez uszczelnienia o niskim współczynniku tarcia. Jako globalny gracz – Freudenberg jest uznanym dostawca rozwiązań dla motoryzacji redukujących w sposób istotny zanieczyszczenia środowiska naturalnego przez pojazdy.

Dowiedz się więcej

micronAir – niezawodna ochrona przed drobnymi pyłami
micronAir – niezawodna ochrona przed drobnymi pyłami

Drobny pył jest szczególnie szkodliwy dla zdrowia. Błony śluzowe nosa i gardła oraz włoski nosa tylko do pewnego stopnia mogą zapobiec przed przeniknięciem cząstek mniejszych niż 2,5 mikrometra do płuc. Te drobne cząstki wprowadzone są w głębsze drogi oddechowe na wdechu i nie są wyrzucone na wydechu. W trakcie jazdy przedostaje się pył, który pochodzi […]

ESS – uszczelniacze o obniżonym tarciu
ESS – uszczelniacze o obniżonym tarciu

Firma CORTECO jako operator na rynku wtórnym Grupy Freudenberg od kilku lat jako jedyna firma oferuje uszczelniacze silnikowe o obniżonym współczynniku tarcia klasy ESS. Genezą powstania tych uszczelniaczy są rosnące światowe wymogi dotyczące ograniczania emisji dwutlenku węgla do atmosfery poprzez silniki spalinowe. Innowacja Freudenberg w celu redukcji emisji CO2 Producenci samochodów na różne sposoby dążą […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!