Nowa generacja opon Goodyear UltraGrip9

, 29 września 2014, 12:09

Polski oddział Goodyeara zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentowano najnowszą generację flagowego produktu firmy – opon UltraGrip. Nowość na sezon zimowy 2014/2015 ma odznaczać się wyjątkową odpornością na zmienne warunki atmosferyczne.

Spotkanie prasowe poprowadzili Marta Szczepańska i Łukasz Tłuchowski.

Opony Goodyear UltraGrip 9 przystosowano do typowych dla Europy, zmiennych warunków zimowych. W porównaniu z wcześniejszą generacją, opona Goodyear UltraGrip 9 wyróżnia się udoskonalonym zachowaniem na śniegu i lodzie. Jej lamele i krawędzie nowego wzoru bieżnika opracowano tak, aby jak najbardziej dopasowywały się do kształtu stopki opony, czyli powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. W praktyce oznacza to, że niezależnie od wykonywanego manewru opona reaguje pewnie podczas jazdy na wprost, w zakrętach, a także przy hamowaniu i przyspieszaniu.

W stosunku do poprzedniego modelu udoskonalono również skład mieszanki opony. UltraGrip 9 wyróżnia się specjalną mieszanką plastyczną, w skład której wchodzi m.in. olej roślinny oraz żywica, poprawiająca przyczepność na mokrej nawierzchni. Mieszanka zapewnia lepsze zachowanie opony na śniegu i lodzie, zwiększając przyczepność i trakcję. Opona UltraGrip 9 posiada – w zależności od rozmiaru – dwie rzeźby bieżnika, aby zapewniać najlepsze osiągi niezależnie od swojej wielkości.

Zmienna geometria bloków zapewnia pewne prowadzenie na drodze. Duża liczba krawędzi i wysokie lamele na blokach barkowych bieżnika gwarantują lepsze zachowanie na śniegu, a wysoka gęstość lameli oraz bardziej kwadratowa powierzchnia styku poprawia przyczepność opony na lodzie. Z kolei hydrodynamiczne rowki zwiększają odporność na aquaplaning i polepszają przyczepność na topniejącym śniegu, a kompaktowe bloki barkowe z technologią 3D BIS zwiększają skuteczność hamowania w deszczowe dni. Opona UltraGrip 9 sprosta zatem każdym warunkom pogodowym europejskich zim.

– „Zima w Europie to przede wszystkim zmienne warunku pogodowe. Dlatego stworzyliśmy  oponę, która zachowuje się doskonale nie tylko na śniegu, ale także na topniejącym lodzie i na mokrej nawierzchni, czyli w warunkach panujących na drodze podczas cieplejszych dni. Opony UltraGrip 9 wychodzą naprzeciw wszystkim tym potrzebom” – powiedział Fabien Desarcon, Menedżer Marketingu Produktów Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Głębokie lamele sprawiają, iż właściwości eksploatacyjne są trwałe w całym okresie użytkowania opony. Aby pomóc klientom śledzić poziom zużycia ogumienia, UltraGrip 9 posiadają specjalny wskaźnik „TOP” (ang. Tread Optimal Performance) w kształcie płatka śniegu, wbudowany w bieżnik. Kiedy grubość bieżnika spada do 4 mm, wskaźnik ten znika, ostrzegając kierowców o tym, że opona nie jest już zalecana do użytkowania w warunkach zimowych i należy rozważyć jej wymianę.

Opona UltraGrip 9 przeznaczona jest do samochodów małej i średniej wielkości. Jest dostępna w 33 rozmiarach, od 14 do 16 cali. Nowa opona zastępuje popularny model UltraGrip 8, który w ostatnich trzech latach trafił do ponad 7 milionów pojazdów. Goodyear pracował nad nową oponą zimową przez blisko trzy lata, w oparciu o standardy, które spełniało osiem wcześniejszych generacji opon zimowych UltraGrip.

Nowa generacja opon Goodyear UltraGrip9 powstała w fabryce firmy w miejscowości Colmar-Berg, 30 km na północ od Luksemburga. Pracuje tam około 1000 inżynierów, naukowców, techników i pracowników z blisko 40 krajów.

Dowiedz się więcej

Goodyear wykorzystuje popiół z łusek ryżu do produkcji opon
Goodyear wykorzystuje popiół z łusek ryżu do produkcji opon

Łuski ryżowe pomagają produkować opony. Popiół powstający ze spalania łusek ryżu przy produkcji energii elektrycznej będzie wykorzystywany przez Goodyear jako przyjazne środowisku źródło krzemionki stosowanej w produkcji opon. Przez ostatnie dwa lata w Centrum Innowacji w Ohio Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest […]

Sukces Goodyear Dunlop w teście Auto Express
Sukces Goodyear Dunlop w teście Auto Express

Dwie opony high performance Goodyear Dunlop zajęły miejsca na podium w tegorocznym teście opon znanego czasopisma „Auto Express”. Dunlop Sport BluResponse znalazła się pierwszym miejscu, a Goodyear EfficientGrip Performance z kolei na drugim. „Auto Express” poddał testom opony dziesięciu marek w rozmiarze 205/55 R16, o indeksie nośności 91 lub 94 oraz indeksie prędkości V lub W. […]

85 lat Goodyeara w Polsce – pierwsze reklamy opon
85 lat Goodyeara w Polsce – pierwsze reklamy opon

Sposób na dobrą, a przede wszystkim skuteczną reklamę spędza sen z powiek menedżerom największych marek świata. Liczba komunikatów skierowanych do konsumentów jest dziś nieporównywalnie większa od tej sprzed kilkunastu, czy kilkudziesięciu lat. Tym bardziej zaskakuje, jak aktualne może być hasło wymyślone w latach 30. ubiegłego wieku. Goodyear w czasie swojej działalności stworzył wiele pamiętnych kampanii, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!