Nowe tłoki Federal-Mogul Motorparts podnoszą efektywność silników

, 24 września 2014, 17:11

Firma Federal-Mogul Motorparts wprowadza swoje nowe tłoki Nüral Elastothermic do silników benzynowych. Tłoki wchodzą w skład produkcji seryjnej kilku producentów samochodów i wkrótce będą dostępne na rynku części zamiennych.

Najnowsza generacja tłoków została opracowana specjalnie z myślą o wytrzymywaniu wysokich temperatur i skrajnie obciążających cykli termicznych występujących w nowoczesnych turbodoładowanych silnikach o zmniejszonej pojemności. Tłoki Elastothermic mają owalny płaszcz i odznaczają się zmniejszoną średnicą otworu na sworzeń, a także mniejszą odległością między nachylonymi panelami bocznymi. Przestrzenna konstrukcja tłoka, mimo grubości przekrojów osiągających 2,5 mm, zapewnia wysoką wytrzymałość tłoka, jednocześnie ograniczając jego wagę i tarcie podczas pracy.

– „Nowy tłok Elastothermic marki Nüral ma ulepszoną konstrukcję galerii chłodzącej” – wyjaśnia Nathan Mercer, Product Manager, Pistons, Rings and Liners, Federal-Mogul Motorparts EMEA – „Znajduje się ona w koronie tłoka i zapewnia wiele korzyści. Redukuje temperaturę korony tłoka o 25–30 stopni Celsjusza i jednocześnie ogranicza temperaturę górnego rowka pierścieniowego i pierwszej powierzchni między-pierścieniowej aż o 50 stopni Celsjusza” – dodaje.

Niższe temperatury pracy, które zapewniają tłoki typu Elastothermic®, zwiększają odporność na zacieranie i ograniczają ilości osadów węglowych. Zapobiegają również blokowaniu się pierścieni, co korzystnie wpływa na ograniczenie zużycia oleju i zwiększenie szczelności komory spalania. Mimo niskiej wagi tłoki Nüral Elastothermic® charakteryzują się niezwykle mocną konstrukcją i dużą trwałością. Te właściwości umożliwiają uzyskiwanie wyższych mocy w silnikach, w których zastosowano zasady downsizingu przy jednoczesnym lepszej odporności tłoków na warunki panujące w silnikach, w których zastosowano systemy start-stop lub wyłączania części cylindrów. 
 

Dowiedz się więcej

Nowe laboratorium testowe Federal-Mogul Motorparts
Nowe laboratorium testowe Federal-Mogul Motorparts

Federal-Mogul Motorparts uruchomił nowe laboratorium testowe elementów silników, podwozi, filtrów i uszczelnień. Laboratorium powstało w 20-tysięcznym miasteczku Kontich w północnej Belgii, w którym znajduje się również główna siedziba Federal-Mogul Motorparts w Europie. Nowe centrum testowe wspiera inne placówki badawcze firmy na świecie w zakresie zatwierdzania produktów, kontroli jakości oraz prowadzenia analiz porównawczych. Uruchomienie laboratorium oznacza […]

„Postawiliśmy na poprawę odporności” – wywiad z Adamem Gołąbkiem z Federal-Mogul Motorparts
„Postawiliśmy na poprawę odporności” – wywiad z Adamem Gołąbkiem z Federal-Mogul Motorparts

Zmniejszanie pojemności silników, turbodoładowanie, układ start-stop oraz dążenie do zmniejszenia wagi pojazdu to dominujące trendy w motoryzacji. Stanowią one nowe wyzwania dla tłoków silnikowych. Opowie o nich specjalista Federal-Mogul Motorparts, Adam Gołąbek. Nowoczesne pojazdy muszą spełniać coraz surowsze normy emisji zanieczyszczeń. Jednym z popularniejszych trendów jest downsizing, który wiąże się z montowaniem bardziej wysilonych jednostek […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

pasek na dresie, 26 stycznia 2016, 23:39 0 0

Ciekawe jaki jest luz tego tłoka w cylindrze ? 0,02 mm jak to drzewiej bywało, czy żegota jak trup kościami ?

Odpowiedz