Goodyear wykorzystuje popiół z łusek ryżu do produkcji opon

, 24 września 2014, 11:22

Łuski ryżowe pomagają produkować opony. Popiół powstający ze spalania łusek ryżu przy produkcji energii elektrycznej będzie wykorzystywany przez Goodyear jako przyjazne środowisku źródło krzemionki stosowanej w produkcji opon.

Przez ostatnie dwa lata w Centrum Innowacji w Ohio Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych. Goodyear negocjuje z potencjalnymi dostawcami zakup krzemionki z popiołu z łusek ryżowych do stosowania w produkcji opon.

– „Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska. To ważne rozwiązanie dla Goodyeara jako firmy zaangażowanej w opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii, chroniących środowisko naturalne” – powiedział Joseph Zekoski, pełniący obowiązki dyrektora technicznego.

Według ONZ, każdego roku na całym świecie zbiera się 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych stanowi wyzwanie, mogące przynieść wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.

W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą by zwiększyć jej wytrzymałość i zmniejszyć opór toczenia, co poprawia efektywność paliwową. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.
 

Dowiedz się więcej

Nowa generacja opon Goodyear UltraGrip9
Nowa generacja opon Goodyear UltraGrip9

Polski oddział Goodyeara zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentowano najnowszą generację flagowego produktu firmy – opon UltraGrip. Nowość na sezon zimowy 2014/2015 ma odznaczać się wyjątkową odpornością na zmienne warunki atmosferyczne. Spotkanie prasowe poprowadzili Marta Szczepańska i Łukasz Tłuchowski. Opony Goodyear UltraGrip 9 przystosowano do typowych dla Europy, zmiennych warunków zimowych. W porównaniu z wcześniejszą […]

85 lat Goodyeara w Polsce – pierwsze reklamy opon
85 lat Goodyeara w Polsce – pierwsze reklamy opon

Sposób na dobrą, a przede wszystkim skuteczną reklamę spędza sen z powiek menedżerom największych marek świata. Liczba komunikatów skierowanych do konsumentów jest dziś nieporównywalnie większa od tej sprzed kilkunastu, czy kilkudziesięciu lat. Tym bardziej zaskakuje, jak aktualne może być hasło wymyślone w latach 30. ubiegłego wieku. Goodyear w czasie swojej działalności stworzył wiele pamiętnych kampanii, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!