Oprogramowanie do obsługi firm motoryzacyjnych

, 27 maja 2003, 0:00

Program komputerowy przeznaczony do obsługi: warsztatów samochodowych (sam. osobowe i ciężarowe), sklepów motoryzacyjnych, serwisów ASO, serwisów specjalistycznych, itp. Oferowane są dwie wersje programu: Integra Standard i oraz Integra Pro. Pierwsza została przygotowana dla mniejszych firm. Natomiast Integra Pro to rozbudowany system przeznaczony nawet dla firm o bardzo złożonej strukturze organizacyjnej. Z Integry korzystają firmy rozliczające się ryczałtowo, książką przychodów i rozchodów, płatnicy VAT-u jak i zwolnieni z tego podatku. System przystosowany jest również do obsługi dużych sieci warsztatowych z centralną bazą danych magazynowych tworzonych przez dystrybutorów części samochodowych.
Modułowość
System składa się z następujących modułów: Serwis Pojazdów i Urządzeń, Punkt sprzedaży, Magazyn. W jednym systemie Integra może być zdefiniowanych wiele Serwisów, Punktów sprzedaży, kilka Magazynów. Zaletą tego programu jest wręcz nieograniczona elastyczność w zakresie konfiguracji. W zależności od potrzeb można zamówić właściwe dla siebie moduły, na które składa się cały system. Dane na temat pojazdu, kontrahenta, części zamiennych, itp. wystarczy wprowadzić tylko jeden raz. Program zapisuje te dane w bazie i przetwarza je podczas dalszej pracy ze zleceniami, dok. sprzedaży, raportami i wydrukami. Zyskujemy dzięki temu dużą oszczędność czasu i możliwość nadzorowania poszczególnych procesów związanych ze sprzedażą towarów i usług. Dzięki rozbudowanym raportom możemy prowadzić bardzo sprawną i efektywną gospodarkę magazynową, kontrolować wydajność pracowników oraz sprawdzić wyniki rentowności naszej firmy. Przy tworzeniu programu położono szczególny nacisk na: funkcjonalność, prostotę obsługi, nowoczesność, bezpieczeństwo danych oraz obowiązujące w Polsce standardy dot. np. dokumentów sprzedaży.
Zaprojektowany dla motoryzacji:
Oprócz typowych funkcji, które są realizowane przez inne, uniwersalne programy jak obsługa sprzedaży usług i towarów, czy prowadzenie magazynu realizowane będą funkcje związane ze specyfikacją firm motoryzacyjnych: zlecenie naprawy pojazdu, kartoteki samochodów, historia napraw pojazdu, specyficzne dla części motoryzacyjnych pozycje w module
magazynowym. Program współpracuje z elektronicznymi katalogami części zamiennych
np. z Tec-Doc.
Zlecenia:
Zlecenie jest otwierane w chwili przybycia nowego klienta do serwisu. Na zleceniu wskazujemy klienta oraz samochód, który będzie obsługiwany. Podajemy tu także opis usług, które mają zostać wykonane. Następnie możemy wydrukować zlecenie, kartę serwisową oraz potwierdzenie przyjęcia pojazdu. Ponadto mamy możliwość wprowadzanie danych urządzeń i podzespołów, które klient dostarcza do serwisu już wymontowane z pojazdu, np. Rozrusznik, Alternator, Radio samochodowe, Sterownik, itp. Zamykanie zlecenia ma miejsce w chwili odbioru samochodu przez klienta. Można w tym momencie wystawić dokument sprzedaży (Fakturę, Paragon, itp.). Jeżeli program pracuje w sieci, do zlecenia mogą mieć również dostęp inni użytkownicy np. pracownicy magazynu, kierownik serwisu, właściciel firmy , itd Dokument sprzedaży:
Dla każdego zlecenia można utworzyć dokument sprzedaży. Zawiera on informacje o wykonanych usługach i zastosowanych materiałach podczas naprawy pojazdu. Każdy dokument może zostać skorygowany lub anulowany. Można także wydrukować duplikat. Na bazie tych dokumentów może zostać wygenerowanych wiele różnych raportów dotyczących sprzedaży pojedynczych towarów i usług lub całych ich grup. Obsługa magazynu w programie została uproszczona do minimum. Ręcznie należy jedynie wystawiać dokumenty przyjęcia (PZ) w momencie zakupu nowych towarów do magazynu. Dokumenty rozchodowe są automatycznie generowane przez program w trakcie tworzenia dokumentów sprzedaży.
Podsumowanie:
Na rynku istnieje wiele programów „dla każdej firmy”. Zwykle oznacza to brak niezbędnych funkcji dla potrzeb wybranej działalności gospodarczej. System zaspokaja rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne zarządzanie firmą. Szybka i stabilna baza typu SQL zapewnia komfort pracy. Istnieje możliwość zamówienia wersji demonstracyjnej.
Kontakt:
Tel. (0-94) 348 93 33
www.integra.info.pl

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Bogdan_1, 28 grudnia 2016, 11:47 0 0

Szukam dobrego programu ale integra kojarzy mi się ze strasznie zmuloną bazą. Wolniejszy jest tylko program Inter Cars`u

Odpowiedz