Rynek i plany 2005 (Krzysztof Kopiec V-ce Prezes Zarządu Moto-Profil)

, 20 kwietnia 2005, 0:00

Wszystko wskazuje na to, że 2005 rok będzie rokiem znacznego wzrostu sprzedaży części zamiennych w Polsce, a co za tym idzie znacznego wzrostu obrotu w firmach dystrybucyjnych. Również wskaźniki makroekonomiczne skłaniają do optymistycznego myślenia o przyszłości. Co więcej, prognozując przyszłość w dłuższym horyzoncie czasowym można przewidywać, że wzrost ten będzie stały i zrównoważony w najbliższych latach.

Kierunki działania w 2005 roku
Formułując strategię rozwoju Moto-Profilu na najbliższe lata, bierzemy pod uwagę te właśnie zjawiska, których pozytywne oddziaływanie najbardziej widoczne będzie w sektorze niezależnym, obsługującym naprawy samochodów. Nasza strategia dystrybucji opiera się na ścisłej współpracy z tym sektorem i pozostaje niezmienna.
Zatem w 2005 roku działania Moto-Profilu koncentrować będziemy na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Będziemy poszerzać naszą ofertę o nowe produkty, tak by oferta była w stanie zaspokoić większość stawianych nam wymagań.


Kluczem do sukcesu jest mieć właściwą część w dobrej cenie w miejscu gdzie jest ona potrzebna i we właściwym czasie. Zatem jak zorganizowana jest nasza logistyka?
Polska pod względem zróżnicowania samochodów znajduje się w europejskiej czołówce. Bardzo duże zróżnicowanie obsługiwanego przez niezależne warsztaty parku samochodowego zarówno pod względem ilości marek i typów jak i wieku samochodów, sprawia, że oferta rynkowa dostawców części musi być bardzo zróżnicowana. Stały monitoring potrzeb rynkowych pozwala nam na szybkie reagowanie i uzupełnianie naszej oferty o nowości. Natychmiastowa dostępność asortymentu produktów oferowanych przez naszą firmę zawiera się w przedziale pomiędzy 95 procent a 100 procent.
Rozwijać będziemy nadal nasz system logistyczny. Obecnie w całym kraju towar zamówiony do godz.18-tej w naszej centrali w Katowicach jest dostarczany do większości klientów systemem dostaw nocnych do godz. 9-tej rano. Aby sprostać stale rosnącej ofercie powiększyliśmy powierzchnię magazynową o 4500m2, do 7500m2, w tym 3500m2 to magazyn wysokiego składowania – 12m wysokości.


]1[


Moto-Profil prezentuje inne podejście do rynku motoryzacyjnego. System koncepcji dystrybucyjnej wyróżnia nas z grona dystrybutorów. Jesteśmy wszędzie choć nie mamy filii, a serwisy samochodowe zaopatrujemy i wspomagamy jedynie przez Partnerów handlowych. Zobaczmy jak działa to w praktyce?
Zaplanowaliśmy na ten rok szereg nowych akcji marketingowych oraz kontynuacje dotychczasowych działań. Stwarzamy i będziemy nadal stwarzać jak największe możliwości wsparcia i poprawy konkurencyjności naszych partnerów na ich lokalnych rynkach.
W roku 2005 jeszcze większą uwagę zwracamy na cykle szkoleń technicznych skierowanych do współpracujących z naszymi partnerami mechaników, jak i szkoleń poświęconych technikom sprzedaży i obsługi klienta. Szkolenia te doskonale podnoszą kwalifikacje osób pracujących w hurtowniach i sklepach motoryzacyjnych, jak i serwisach samochodowych.
Jak zaobserwowaliśmy usługi dla firm posiadających floty stają się znaczną częścią rynku. Dlatego też w oparciu o współpracę z naszymi partnerami i współpracującymi z nimi serwisami wdrożyliśmy program Moto-Flota. Program ten w głównej mierze ma za zadanie rozwinąć obsługę flot samochodowych. Ten segment rynku obecnie jest dla nas i naszych partnerów bardzo interesujący, a jego znaczenie w 2005 roku z całą pewnością jeszcze wzrośnie.


Coraz większe wykorzystanie komputerów to nieunikniony kierunek w którym podążają nowoczesne firmy
Jak ważnym elementem pracy handlowej jest możliwość dokonywania błyskawicznych analiz, kontroli zapasów i zarządzania relacjami z klientami przekonywać chyba nikogo nie trzeba. Od wielu lat, wraz z wyspecjalizowanymi firmami informatycznymi rozwijamy oprogramowanie dedykowane do obsługi firm handlowych branży motoryzacyjnej. Naszym partnerom oferujemy zarówno pomoc w zakupie nowych systemów, jak i ich wdrożeniu oraz późniejszym serwisowaniu.
Moto-Serwis jako narzędzie w postaci oprogramowania serwisowego jest nie do przecenienia. Dystrybucją tego oprogramowania zajmują się nasi partnerzy handlowi. Jest to obecnie najpopularniejsze na rynku oprogramowanie serwisowe. W plebiscycie czytelników AutoExperta oprogramowanie to zostało wyróżnione w 2004 roku tytułem „Produkt Roku”. Licencja jest udzielana serwisom bezpłatnie w zamian za obroty generowane u partnerów handlowych Moto-Profilu.

Nowoczesne Targi
W czerwcu organizujemy wraz ze Stowarzyszeniem Niezależnych Warsztatów Samochodowych „II Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń”. W tegorocznej edycji zaplanowaliśmy poza szerszą prezentacją nowych tematów szkoleniowych, wzbogacenie imprezy o ekspozycje zarówno zorganizowane przez producentów części, jak i dostawców wyposażenia warsztatowego. To wydarzenie, gromadzące w jednym miejscu ludzi związanych z rynkiem motoryzacyjnym, poza aspektem edukacyjnym ma uzmysłowić także niezależnym uczestnikom tego rynku, jak duży stanowią potencjał i jak wielkie szanse na rozwój mają w najbliższych latach.


Podsumowując
Zmiany zachodzące na rynku części zamiennych wskazują, że nadchodzą czasy dynamicznego wzrostu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że będzie to rok dużej szansy dla niezależnych firm mających pomysł na rozwój.


]2[

Komentarze

Brak komentarzy!