Test tarcz hamulcowych Mikoda – opinie użytkowników

, 27 sierpnia 2014, 14:43

Pięciu najlepszych uczestników treningu wiedzy, przygotowanego przez firmę Mikoda, otrzymało do przetestowania tarcze hamulcowe. Od rozpoczęcia testu minęły już prawie trzy miesiące. Zapytaliśmy testerów o opinie na temat użytkowanego produktu.

Opinie o tarczach Mikoda

Uczestnicy treningu wiedzy, którzy otrzymali darmowe zestawy tarcz hamulcowych Mikoda do wykorzystania w swoich samochodach, zobowiązali się do wykonania ich testu. Każdy uczestnik wykonał także fotorelację z poprawnego montażu tarcz.

Kilkanaście tygodni intensywnej eksploatacji to wystarczający czas, by wyrobić sobie opinię na temat części zamontowanych w samochodzie. Dlatego już teraz poprosiliśmy testujących o opis swoich pierwszych spostrzeżeń.

– „Tarcze wizualnie i fizycznie sprawiają bardzo dobre wrażenie, wyglądają solidnie, Porządnie napylona farba dekorująca. Zestaw po zamontowaniu hamuje bardzo dobrze. Pod pedałem hamulca ani na kierownicy nie czuć żadnego bicia. Hamowaniu nie towarzyszy hałas, co cieszy. Tarcze to na pewno produkt, który z powodzeniem montowałbym w przyszłości." – powiedział Łukasz Kaczmarczyk.

Komfort hamowania docenia także jedyna kobieta w gronie testujących – Justyna Brysiak:

– „Rożnice pomiędzy moimi poprzednimi tarczami a tarczami Mikoda są znaczne. Jest większa siła hamowania – pierwszego hamowania jak i po kilkukrotnym wciskaniu hamulca. Nie widać znacznego zużycia klocków, od założenia przejechane zostało około 15 tys., a hamuje się ostro i często. Małym minusem tarcz, z którym trzeba sie pogodzić jest szum, przy "nierównych"  nacinanych i nawiercanych tarczach. Trochę je słychać, ale nie wpływa to tak na komfort jazdy. Poza tym takie tarcze bardzo fajnie wyglądają!".

Pan Sławomir Murawski otrzymał do testu tarcze Mikoda z serii GT. Te produkty można z powodzeniem stosować w cywilnych samochodach, jednak zostały one stworzone z myślą o sportach samochodowych. W takich właśnie warunkach zdecydował się je sprawdzić pan Sławomir:

– „Tarcze firmy Mikoda z serii GT spisują się bez zarzutów. Samochód, w którym tarcze są zamontowane regularnie jeździ w rajdach samochodowych, przez co hamulce są przegrzewane, a mimo wielu dohamowań (często w deszczu) – nie ulegają wykrzywieniu. Zauważalna jest krótsza droga hamowania niż w tarczach, które były zamontowane poprzednio. Dodatkowym plusem jest to, że nie ścierają się szybko, a przy normalnej jeździe ich zużycie jest znikome. Pomalowane osadzenie tarcz pełni nie tylko wizualną funkcję, ale dodatkowo chroni przed korozją. Z pewnościa kolejny zestaw tarcz hamulcowych w obydwu moich autach (drugie do jazdy miejskiej) będzie pochodził także z firmy Mikoda, gdyż ich jakość przewyższa wyroby konkurencyjnych firm.".

Mikoda jest polskim producentem tarcz i bębnów hamulcowych do samochodów osobowych. Mimo że jej produkty są dostępne na rynku już od ponad 20 lat, nie wszyscy kierowcy mieli z nimi styczność. Przykładem jest pan Kamil Szyperski, który właśnie podczas naszego testu po raz pierwszy zetknął się z produktami Mikody:

– „Muszę przyznać, że rozpoczynając uczestnictwo w konkursie organizowanym przez firmę Mikoda podchodziłem dość sceptycznie do produktów tej firmy, ale tylko ze względu na to że nie miałem z nimi styczności i opierałem się jedynie na przypadkowo usłyszanej opinii. Gdy otrzymałem przesyłkę zostałem miło zaskoczony profesjonalnym zapakowaniem tarcz.

Proces montażu przebiegł sprawnie, pomocne okazały się dodatkowe dane zawarte w instrukcji, dotyczące dopuszczalnego bicia piasty oraz tarczy. Ze względu na nacięcia tarcze prezentują się bardzo dobrze, zaś po dłuższym postoju nie zachodzą rdzą w przeciwieństwie do tarcz innych znanych producentów. Bardzo dobrze współgrają z klockami innego producenta, po przejechaniu kilkunastu tysięcy nie wykazują nadmiernego zużycia. Uważam, że tarcze hamują dobrze."

Zastrzeżeń wobec jakości tarcz hamulcowych Mikoda nie ma również pan Kamil Pliszka:

– „Podsumowując moją krótką eksploatację tarcz Mikoda na dystansie niecałych 6 tys. km, powiem krótko: tarcze nie hałasują podczas hamowania, skutecznością wydaje mi się, że odstają od seryjnych (OE), ale minimalnie. Poza tym wszystko jest ok. Szkoda, że schodzi z nich farba, ale cóż, wygląd zza felgi jest efektowny."

 

Tarcze hamulcowe Mikoda przeszły nasz test pozytywnie. Żaden z testerów nie dostrzegł większych mankamentów. Co ważne, wszyscy zwrócili uwagę na wysoką skuteczność hamowania. Również wysoko oceniono komfort użytkowania – w tym brak niepożądanych dźwięków podczas eksploatacji. Niektórzy testerzy zgłaszali zastrzeżenia wobec zamontowanych wraz z tarczami klocków hamulcowych – te nie były przedmiotem naszego testu. Z pewnością, na podstawie opinii testujących, tarcze Mikoda można uznać za warte zakupu i samodzielnego przetestowania.

 

Zobacz, gdzie kupić tarcze hamulcowe Mikoda

Dowiedz się więcej

Weź udział w nowym treningu wiedzy i przetestuj tarcze hamulcowe Mikoda!
Weź udział w nowym treningu wiedzy i przetestuj tarcze hamulcowe Mikoda!

Mikoda jest polskim producentem części układu hamulcowego. Pięciu uczestników naszego treningu wiedzy na temat firmy otrzyma za darmo zestawy tarcz i klocków hamulcowych do przeprowadzenia własnego testu. Zostań testerem produktów Mikoda! Spośród biorących udział w treningu wiedzy uczestników, wytypujemy pięciu, którzy otrzymają darmowe zestawy tarcz hamulcowych Mikoda do wykorzystania w swoich samochodach. W zależności od […]

Gdzie kupić tarcze hamulcowe Mikoda?
Gdzie kupić tarcze hamulcowe Mikoda?

Firma Mikoda sukcesywnie rozwija sieć dystrybucji swoich produktów. Obecnie są one dostępne w kilkudziesięciu punktach na terenie całej Polski. Aby przetestować tarcze hamulcowe Mikoda można wziąć udział w trwającym teście wiedzy. Sieć dystrybucji Mikoda Produkty firmy Mikoda są dostępne w ofercie wielu dystrybutorów i hurtowni motoryzacyjnych. Są wśród nich: Albin Hurtownia Motoryzacyjna, Armapol, Auto Caros, […]

Fotorelacja z montażu tarcz hamulcowych Mikoda
Fotorelacja z montażu tarcz hamulcowych Mikoda

Zwycięzcy treningu wiedzy, przygotowanego przez firmę Mikoda otrzymali do przetestowania tarcze hamulcowe. Aby zawalczyć o kolejne nagrody, musieli przygotować fotorelację z montażu otrzymanych tarcz. Wszyscy uczestnicy konkursu spisali się świetnie, ale zwycięzca mógł być tylko jeden. Prezentujemy wykonaną przez niego pracę. Najlepszą fotorelację, decyzją użytkowników Forum Mechaników, przygotował Kamil Szyperski. Przed przystąpieniem do demontażu należy […]

Sportowe tarcze hamulcowe MIKODA GT Series
Sportowe tarcze hamulcowe MIKODA GT Series

Jednym z najważniejszych elementów stanowiącym o bezpieczeństwie jazdy jest niewątpliwie układ hamulcowy. Na pogorszenie skuteczności jego działania, a co za tym idzie wydłużenia drogi hamowania może mieć wpływ klika czynników niezależnych od użytkownika. Każda tarcza hamulcowa ma określoną pojemność cieplną. Podczas hamowania, a w szczególności podczas awaryjnego hamowania wytwarzana energia kinetyczna zamieniana jest w energię […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 28 sierpnia 2014, 8:13 7 -6

a moje tarcze Mikoda GT pokrzywiły się po kilku miesiącach.

Odpowiedz

Anonim, 14 grudnia 2018, 17:21 0 0

Szanowni zmotoryzowani
Juz wlatach 80-tch zaraz gdy powstala firma Mikoda kupowalem tarcze hamulcowe tej firmy
Do dzis jestem wiernym klijentem bo jak dotychczas nie mialem zadnych trudnosci z hamulcami. Od momenty gdy Mikoda dopasowal klocki do swich wyrobow to wogole nie nie ma zadnych problemow . Uzywalem tych tarcz do juz w roznych samochodach i jestem zadowolony z ich jakosci. Moj komentarz nie jest pochwala a raczej powiedzial bym gdy ktos produkoje dobre produkty to niech uwaza bo konkurencja nie spi

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2014, 8:30 6 -2

Zdziwiłbym się gdyby opinie były negatywne. Dla wiarygodności napisano o drobnych nie istotnych mankamentach. Typowa reklama.

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2014, 10:23 3 -2

Najlepsza jest ostatnia opinia: Szkoda, że schodzi z nich farba, ale cóż, wygląd zza felgi jest efektowny." Nie ma co nawet schodząca farba to przemyślane działanie producenta w dziedzinie dizajnu.

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2014, 13:27 13 0

Ja tam zawsze montuje Mikodę i klienci są zadowoleni. Ale krytykować każdy potrafi a sam montuje to chińskie g…. i wszystkim wmawia że jest wspaniałe. Mikoda to przynajmniej porządny i już chyba jedyny polski producent tarcz i na pewno lepszy od tego badziewia z chin.

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2014, 19:04 2 -4

Mikody GT, co prawda nie pokrzywiły się, za to pękły i to po 5tkm

Odpowiedz

Anonim, 31 sierpnia 2014, 19:54 1 -2

10 lat temu montowałem tylko tarcze od Mikody 80 procent wracało po 2,3 tys.km było bicie na kierownicy.

Odpowiedz

Ślad, 3 czerwca 2019, 11:38 0 0

Zgadzam się z tą opinią i to były ewidentnie wie tarcze

Odpowiedz

Anonim, 2 września 2014, 20:33 2 -6

Panowie, mikoda ma sprzet i wytoczy, wytnie czy wygraweruje wam wszysko tylko co z tego skoro robi to ze zlomu z odpadow z dabrowy bo sam żeliwa nie odlewa.

Odpowiedz

Anonim, 3 września 2014, 6:55 14 0

Skoro mikoda nie ma odlewni to ciekawe co to jest ta wielka hala koło Częstochowy z dużym szyldem Odlewnia Żeliwa FMC MIKODA. Tak to jest jak ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcia. A dąbrowa to kolego kupuje odlewy od nich a nie na odwrót. Coś o tym wiem - pracowałem w dąbrowie i w odlewni mikody też byłem.

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2015, 13:14 11 0

"10 lat temu montowałem tylko tarcze od Mikody 80 procent wracało po 2,3 tys.km było bicie na kierownicy." Chyba w ursusie 30 jak, jeździłeś sąsiadowi po miedzy.

Odpowiedz

kikut, 12 kwietnia 2015, 12:30 2 -3

ten sam problem bicie na kierownicy i przy chamowaniu po 3 miesiącach

Odpowiedz

Anonim, 20 czerwca 2015, 17:57 1 0

Kupiłem tarcze i klocki na tył do toledo II bezpośrednio od MIKODY.Klocki chyba za twarde bo wydarły tarcze.Innym objawem jest "trzeszczenie " klocków w trakcie jazdy.

Odpowiedz

straznik71, 3 sierpnia 2015, 23:30 3 0

Zdzieram już drugie nacinane tarcze w Mondeo i jest OK. Na pierwszych nacięcia były widoczne do około 40 tys. klocki ATE. Teraz testuje z klockami EBC

Odpowiedz

SVG, 20 marca 2016, 12:36 4 -2

Witam,
ta dyskusja jest na niskim poziomie , bo nikt nie pisze jakie klocki stosuje , bo jak MaxGear albo ABE, lub wszystkie chińskie badziewie , to nie ma co się dziwić, ze po kilku tys. są do wyrzucenia, nie odprowadzają prawidłowo ciepła, co za tym zbyt mocno je przegrzewają i w konsekwencji krzywią , do tego prawidłowy montaż , czyta piasta i felga oraz koło dokręcone kluczem dynamometrycznym nie pneumatycznym.
Moje pytanie czy Ktoś testował je na ATE Ceramic , albo Textar Epad, ewentualnie TRW Erramic

Odpowiedz

Ala12, 24 sierpnia 2016, 20:25 6 -2

Reklama, a nie test.

Odpowiedz

Czytelnik, 20 maja 2019, 20:35 0 0

Dokładnie, cholerni wazeliniarze

Odpowiedz

Epica, 15 września 2016, 15:22 1 -4

Szczerze odradzam miałem w Chevrolecie - bicie na kierownicy przy hamowaniu, strasznie się grzały - reklamowałem u producenta - stwierdzili że użytkownik celowo przegrzał tarcze. Szkoda czasu, pieniędzy i nerwów.

Odpowiedz

smarcidło, 13 października 2016, 10:51 4 0

Witam ja na tych tarczach przejechałem już 70 tys. Raz były przegrzane do takiego stopnia że układ przestał hamować po wystygnięciu tarcze były fioletowe ale nic się z nimi nie działo. Rozgrzane nie raz zimnej wody dostały i nic nie bije ani nie pęka.

Odpowiedz

Niewolnik z brembo, 8 marca 2017, 14:34 10 0

Witam w układach hamulcowych pracuję dobre parę lat jest trochę prawdy w tym co przedmówca pisał komoda kupował kiedyś odlewy z Brenno i nawet tarcze które my złomowaliśmy . Ale tak to jest jak ktoś rozkręca interes potem sami zaczęli robić swoje produkty i nie tylko bo dla Brembo też robili tarcze hamulcowe i z powodzeniem szły do fabryk na pierwszy montaż a dla czego robili dla Brembo było to w czasie gdy fabryka w Dąbrowie nałapała tyle zamówień że nie była w stanie tego zrealizować komoda pomagał pod logiem Brembo. Panowie i panie Brembo też robi syf wiem bo znam to z autopsji reklamacja za reklamacją a co do Komody kupiłem od nich bębny hamulcowe o dziwo zero wad materiałowych oczywiście widocznych wygląd obróbki bardzo przyzwoity i teraz najważniejsze pomiar tarcz kołowość ok bicie bębna ok ci montaż pod łożysko ok produkt ok moim zdaniem można polecić ?

Odpowiedz

Niewolnik z Brembo, 8 marca 2017, 14:39 5 0

Auto uzupełnianie tekstu brenno to Brembo komoda to mikoda i zamiast pomiar tarcz miałem wpisać pomiar bębnów sorki za błędy mam nadzieję że pomogłem ?

Odpowiedz

killazz, 11 marca 2017, 9:26 3 -15

Masakra artykuł :-). Jak bym był na zjeździe pis'u albo oglądał reklamę proszku do prania ... normalnie ideał, zes....łem się aż z wrażania, lecę kupić .... TRW albo ATE ofkors. :-).

Odpowiedz

Ryszard, 7 maja 2017, 1:18 1 -2

Artykł sponsorowany. Zakupiłem tracze Mikoda GT - nacinane i perforowane do dwóch aut wraz z klockami ATE. W pierwszym aucie klocki skończyły się po ok 17 tyś km, tarcze miały ranty i biły. W drugim właśnie muszę wymienić je na inne ponieważ popękały przy otworach perforacyjnych, biją i buczą przy hamowaniu, klocki są w połowie zużyte - przebieg ok 19 tyś km.Tarcze rdzewieją. Nadmienię, że na tarczach piewszego montażu zrobiłem 60 tyś km ( fabryczne klocki były lukasa).

Odpowiedz

Gracjan, 17 lipca 2017, 22:02 15 -8

Nawet jak sa srednie to sa Polskie wole srednie Polskie jak najlepsze made in china czy made in hitler wszystko co nie polskie szkodzi

Odpowiedz

Anonim, 3 stycznia 2018, 16:54 9 -8

kup jeszcze poloneza i załóż mu te tarcze, będzie pełnia szczęścia dobre bo polskie

Odpowiedz

nICK, 13 kwietnia 2018, 1:18 1 0

kiepski żart

Odpowiedz

wukashi, 25 sierpnia 2017, 16:20 6 0

Witam zakupilem tarcze Mikody GT wraz z klockami. Według opisów doczytałem się ze są głośniejsze niż normalnie. Mogę stwierdzić bo wczoraj je założyłem ze głośność jest taka sama jak przy standardowych tarczach. Wykonanie tez super jak narazie nie mam zastrzeżeń

Odpowiedz

Korten, 26 maja 2018, 9:46 2 0

Jakość produktów jest tragiczna, kupiłem tarcze wentylowane które po niecałych 2 miesiącach tak sie pokrzywily sie az strach było jeździć, mało tego jak tacza była rozgrzana (jazda po autostradach) to bicie na koerownicy wzrastało, winna złej jakości odlew. Dodatkowo na jedej z tarczy były pęknięcia które jak się dowiedziałem od znajomych z branży z winny złej obróbki i jakości materiału. Pojechałem prosto do producenta na reklamacje i tam kolejonie rozczarowanie, traktowali mnie jak debila i w dodatku rzucali jakimiś tekstami nie miejscu. Finał tej reklamacji to z winny złego założenia przez mechanika dziwne...2 miesiące nic a tu nagle bach...no cóż Firmy nie polecam !!!

Odpowiedz

Kurak_waw, 18 lipca 2018, 11:15 1 0

Witam, kupiłem tarcze mikoda gt na tył do bmw e 61 nie przeżyły 300km. Wykonałem trasę z Warszawy do Łodzi i z powrotem. Z jednej prawej tarczy zeszła farba z jarzma i pojawiły się mikro pęknięcia w pionie aż strach pomyśleć. Nasuwa się myśl że nie są to tarcze do malucha który porusza się z prędkością 80km/h tylko do bmw gdzie na trasie z rodziną jedzie się bez szaleństw 160km/h jak mikoda może dopuścić coś takiego do sprzedaży uważajcie szkoda że nie można załączyć zdjęć będę reklamował ale jak wysłałem zdjęcia do firmy która handluje tymi tarczami kazali mi je niezwłocznie zdjąć i przysyłać do reklamacji. Całe szczęście że tak się to zakończyło co mogło by się stać przy prędkości 160km/h na autostradzie jeżeli tarcza by się rozpadła. Nie polecam.

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2018, 14:08 2 -4

Witam, nie pisze często komentarzy ale tarcze Mikoda zasługuja na taki komentarz. Tarcze Mikody osobiście zamontowałem do mojego Bmw e61 plus klocki Bosch (gdzie straszą że tylko orginały za 2000 zł dobrze hamują). Kiedyś jeżdziłem na Trw i Ate, Trw sie zawsze krzywiły a Ate były ok ale to są drogie . Podsumowując tarcze Mikoda to bardzo dobry produkt w bardzo dobrej cenie działąją identyczne jak orginały czy Ate. Osobiście polecam Pawel

Odpowiedz

BMW e90, 11 marca 2019, 9:41 0 -1

od kiedy pamietam zawsze zakladalem ATE i jakis rok temu podczas ostrego hamowania na autostradzie jedna z tarch dostala bicia. zmienilem na mikoda gt nie ze wzgledu na cene bo ta byla niewiele nizsza jak ATE a wlasnie dlatego ze jest produkt polski. Nie mam do tarcz jakichkolwiek zastrzezen. Nie odbiegaja niczym od zwyklych ATE a nawet je przewyzszaja pod wzgledem hamowania w deszczu na autostradzie. zimna tarcza mikody duzo szybciej reaguje na pedal hamulca jak pelna ATE, mozna by ja porownac z ATE PowerDisc ale ta juz ma wyzsza cene. polecam

Odpowiedz

mr x & mr Y, 12 marca 2019, 16:12 0 -2

BeEmka jak można porównywać nawiercaną tarczę z pełną? Kompletna głupota.

Odpowiedz

Łubuduuu, 27 marca 2019, 2:39 1 -1

Ha ha ha te tarcze to plastelina!!!

Odpowiedz

Piotr J., 8 lipca 2019, 16:41 0 -1

witam.
tarcze tylko nawiercane.klocek ferodo ds Performance(wiec najmocniejsze z homologacja). tarcza sie zwichrowala jak plyta winylowa. przejechane ponad 15tys. klocek w okolicach 60% a tarcze do wyzucenia. nie jest to zly produkt ale pozadne klocki zjedza je momentalnie. Auto uzywane na codzien i tylko w lato. zadnych pojezdzawek ani torow. podejzewam ze na zwyklym klocku moze by daly rade. obecnie nawet do toczenia sie nie nadaja.

Odpowiedz

Kamil, 17 lipca 2019, 16:48 0 0

Właśnie wysłałem do mikody maila ze zdjęciami co się stało z ich tarczami po 15 tys i 3 latach

Odpowiedz

regi, 18 lipca 2019, 9:24 0 0

15 tysięcy w 3 lata.
Sam sobie odpowiedziałeś na swój problem.

Odpowiedz

cierp, 4 sierpnia 2019, 22:33 0 -1

Jestem Warszawskim cierpem i zawsze do swoich samochodów zakładałem tarcze Mikody i spisywały się znakomicie i na przodzie i z tyłu Volvo 850 silnik 2.0 następnie Fiat Linea T-jet 120 koni obie osie GT następnie Mercedes W 210 3.2 CDI 200 koni obie osie GT i BMW E38 200 koni obie osie GT żadnego bicia i klocki albo ATE Ceramic albo Jurid Ceramika

Odpowiedz