Układ wtryskowy Denso dla małych motocykli

20 sierpnia 2014, 11:22

Denso opracowało nowy system wtrysku paliwa „DIET-FI”, który umożliwia zastosowanie mniejszej ilości części. System jest dostosowany do małych motocykli (o pojemności silnika do 150 ccm).

Układy wtryskowe w małych motocyklach

Zazwyczaj układy wtrysku paliwa są stosowane tylko w większych motocyklach i składają się z czujników, siłowników i modułu sterującego pracą silnika (ECU), by zapewnić precyzyjną kontrolę stężenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powszechne stosowanie układów wtryskowych do małych motocykli będzie wymagało mniejszych komponentów oraz prostszych systemów złożonych z mniejszej ilości części, których koszt produkcji będzie niższy w porównaniu z systemami przeznaczonymi do quadów i dużych motocykli.

Technologia Denso DIET-FI jest pierwszym na świecie systemem wtrysku paliwa, który nie korzysta ani z czujnika położenia przepustnicy, ani z czujnika temperatury silnika. Zamiast tego wykorzystuje nowo opracowane technologie sterowania, które zapewniają to samo zużycie paliwa i wpływ na środowisko jak konwencjonalne układy wtrysku paliwa, ale przy mniejszym nakładzie środków.

System wtrysku paliwa DIET-FI składa się z pięciu elementów mniej niż konwencjonalne układy wtryskowe. Szeroko zakrojone badania umożliwiły Denso opracowanie takiej technologii sterowania wtryskiem paliwa, w której zrezygnowano z czujnika położenia przepustnicy, czujnika temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika i silnika krokowego ISC (ang. idlespeedcontrol – prędkość biegu jałowego). W układzie znajduje się sterownik obliczający temperaturę, który w połączeniu z termistorem tworzy elektroniczną jednostkę sterującą. System posiada również sterownik dozowania paliwa, który w połączeniu z czujnikiem ciśnienia powietrza wlotowego decyduje o przyspieszeniu lub hamowaniu.

Dowiedz się więcej

Nowe pompy paliwa Denso
Nowe pompy paliwa Denso

Denso rozszerzyło ofertę o dwie nowe pompy paliwa, które mają zastosowanie w Toyocie Prius i Land Cruiser. Po rozszerzeniu, program pomp paliwa Denso dla rynku wtórnego składa się z 9 numerów katalogowych, które mają ponad 230 zastosowań. Pompy paliwa Denso są produkowane wyłącznie z nowych, nie regenerowanych części. Spełniają restrykcyjne normy jakości części OE. Denso […]

13 nowych sond lambda Denso
13 nowych sond lambda Denso

Denso rozszerzyło program sond lambda dla rynku wtórnego o 13 nowych numerów części, obejmujących kilkadziesiąt zastosowań dla pojazdów marek Hyundai, Kia, Audi, Mitsubishi, Vauxhall. Nowe sondy lambda Denso mogą być stosowane m.in. w następujących pojazdach: Audi A3 (03-12), A6 (04-11), TT (06-obecnie) Citroën C1 (05-obecnie) Ford C-Max (07-obecnie), Focus C-Max (03-07), FOCUS II (04-obecnie), Galaxy […]

Co warto wiedzieć o świecach zapłonowych?
Co warto wiedzieć o świecach zapłonowych?

Czasookresy wymiany świec zapłonowych zależą od technologii i materiałów użytych do produkcji świec. Przede wszystkim chodzi o odporność wykorzystanego materiału na korozję elektryczną i temperaturową. Przebieg świec niklowych DENSO w silniku napędzanym benzyną szacuje się na 30.000 km, świec platynowych standard na ok. 70.000 km, a Double Platinum (podwójna platyna) powyżej 80.000 km. Przebieg świec […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!