Opony Pirelli w niemieckich testach opon

, 20 kwietnia 2005, 0:00

W ostatnim czasie opublikowane zostały wyniki testów opon przeprowadzane przez niemieckie magazyny motoryzacyjne w których brały udział również letnie opony Pirelli.
Wśród opon przeznaczonych do aut o najwyższych osiągach eksperci wyróżnili włoski koncern za ogumienie z serii PZero Nero, które założono na samochody BMW Z4, Mercedes-Benz C 320 Sport Coupe, Audi A3 oraz Audi TT. Osiągi opony PZero Rosso były sprawdzane na modelu Mercedes – Benz CLS 350. W teście tym szczególnie podkreślono doskonałe osiągi zarówno na suchym, jak i na mokrym asfalcie.
Nagrodzono także, testowane w najpopularniejszych rozmiarach, opony P6 (Volkswagen Golf V) oraz P3000 Energy (Ford Fiesta) Zwycięzcą okazała się również opona przeznaczona do samochodów terenowych Scorpion STR testowana na modelu Jeep Cherokee.
ADAC Motorwelt (marzec 2005 r.)
Testy ukazujące się w tym magazynie uchodzą w branży za jedne z najbardziej miarodajnych ze względu na wyjątkowo ostre kryteria stawiane przez dziennikarzy. Opona P3000 Energy, w dość popularnym rozmiarze 175/65R14, została najwyżej oceniona zwłaszcza dzięki najlepszemu zachowaniu podczas hamowania oraz stabilności prowadzenia. Ekipa testująca uzasadniała swój wybór również dobrym zachowaniem opony na mokrej nawierzchni przy znakomitych wynikach osiąganych na suchym asfalcie. Redaktorzy podkreślili także niewielkie zużycie bieżnika.
W drugiej części testu eksperci postanowili wyróżnić oponę P6 w rozmiarze 195/65R15. Także w tym przypadku produkt włoskiego koncernu zwyciężył. Opona ta osiągnęła najlepszy wynik na suchej nawierzchni i odznaczała się najniższym poziomem hałasu. Wyniki powyższego testu ukazały się także w niemieckim „Stiftung Warentest” i w austriackim magazynie „Auto Touring”.
Auto Motor und Sport (marzec 2005 r.)
Kolejny test i tym razem po laur sięgnęła opona PZero Nero (rozmiar 225/45R17), która zdobyła 188 spośród 200 możliwych do zdobycia punktów. „Bardzo dobre właściwości jezdne, najwyższej klasy hamowanie na mokrej nawierzchni i dobra odporność na aquaplaning połączona z wysoką sterownością na suchej drodze” – oto fragment redakcyjnej recenzji testowanej PZero Nero.
Sport Auto (marzec 2005 r.)
PZero Nero była również testowana przez jeden z najważniejszych magazynów przeznaczonych dla kierowców samochodów o najwyższych osiągach, Sport Auto nagrodził oponę Pirelli PZero Nero (rozmiar: 235/35ZR 19) za „najwyższy poziom przyczepności, najwyższą odporność na aquaplaning, wzorową precyzję prowadzenia”.
Gute Fahrt (marzec 2005 r.)
Opona PZero Nero (225/45R17) uplasowała się na pierwszym miejscu także w teście sprawdzającym opony przeznaczone do samochodów o najwyższych osiągach zorganizowanym przez uznane niemieckie czasopismo Gute Fahrt. PZero Nero zdeklasowała całkowicie konkurencję. Z ośmioma ocenami bardzo dobrymi i dwiema notami dobrymi włoski produkt dołączył do ubiegłorocznego laureata – P7.
Auto Bild Test & Tuning (kwiecień 2005 r.)
PZero Nero (tym razem w rozmiarze 225/40R18) została także wyróżniona w teście, który ukazał się na łamach pisma adresowanego do miłośników tuningu. Dziennikarze zwracali szczególną uwagę na dynamiczny charakter opony, największą precyzję jazdy i najkrótszą drogę hamowania na mokrym asfalcie.
Auto Zeitung (marzec 2005 r.)
Znany niemiecki magazyn postanowił sprawdzić możliwości Pirelli PZero Rosso w rozmiarze 245/45R17. W teście wzięły także udział opony 7 głównych konkurentów. Tu także Pirelli uzyskało ocenę: „szczególnie godna polecenia”. Ekipa testująca doceniła wyjątkowo dobre wyniki uzyskiwane na mokrym torze połączone z wysoką precyzją prowadzenia na suchej nawierzchni.
Auto Bild AllesAllrad (marzec 2005 r.)
Tym razem do testu (wraz z 8 produktami konkurentów) stanęła opona Pirelli Scorpion STR (rozmiar: 235/70R16). Każde z testowanych ogumień musiało sprostać wymaganiom dziennikarzy nie tylko na jezdni, ale także w warunkach terenowych. Scorpion STR odniosła sukces dzięki najlepszym wynikom w testach hamowania i precyzyjnym możliwościom sterowania pojazdu na wilgotnych nawierzchniach.

Komentarze

Brak komentarzy!