Scorching performance – nowa technologia

, 13 kwietnia 2005, 0:00

Po raz kolejny polski producent wychodzi naprzeciw technologiom dotąd oferowanym tylko przez światowych producentów OE. Firma Tomex-C, producent klocków i szczęk hamulcowych wprowadził do swojego procesu produkcji kolejny etap, a mianowicie obróbkę cieplną wierzchniej warstwy materiału ciernego, tzw. scorching.
W tym przypadku scorching odbywa się za pomocą lamp podczerwieni, które działają bezpośrednio na materiał cierny nie ingerując w płytkę nośną klocka.
Temperatura procesu waha się w przedziale od 1100-1200 stopni C. Proces ten trwa około 1 minuty, oczywiście jest to uzależnione od powierzchni materiału ciernego jak również od grubości klocka. Maszyna jest zaprogramowana na 99 różnych programów tworząc tym samym najlepsze rozwiązanie dla każdego klocka bez względu na rodzaj stosowanego materiału ciernego, zastosowanie, wielkość i grubość.
Po przeprowadzonych próbach materiału ciernego w laboratorium zakładowym, na stanowisku badawczym Krauss i testach drogowych materiał charakteryzuje się jeszcze lepszymi parametrami i właściwościami.
Jest to najnowsza technologia, pozwalająca na uzyskanie wysokiej skuteczności hamowania zaraz po zamontowaniu klocków. Eliminuje do minimum ewentualne wibracje, hałasy występujące przy dociskaniu klocka do tarczy.
Każdy klocek po zamontowaniu potrzebuje czasu na ułożenie się, tzw. docieranie. W przypadku scorchingu nie ma czegoś takiego i klocek jest gotowy do pracy w maksymalnych warunkach. W przypadku zastosowania tej technologii nie występuje również nagła utrata skuteczności hamowania tzw. fading przy układaniu się klocka do tarczy hamulcowej.
Technologia schorching będzie dostępna dla wszystkich produktów zawartych w katalogu 2005-2006, który ukazał się na początku marca tego roku. Katalog zawiera 500 referencji klocków hamulcowych oraz 170 referencji szczęk hamulcowych.
Oferta zawarta w katalogu 2005-2006 skierowana jest przede wszystkim na samochody nowe. Będą w nim między innymi produkty do najnowszych modeli Audi, BMW, Mercedesa, Opla, Peugeota, VW oraz do najpopularniejszych samochodów japońskich.
Rok 2005 to rok bardzo ważny nie tylko dla firmy, ale również dla klienta.
Zaplanowany budżet na ten rok to duże inwestycje w automaty do produkcji klocków, linie wykończeniowe oraz najnowsze technologie i ciągłe doskonalenie produktów.
Hasło „More than Brakes”, to po prostu więcej niż hamulce, a hamulce to przede wszystkim bezpieczeństwo, które jest dla producenta mottem i bodźcem do działania.
Ze szczegółami oferty można zapoznać się również na stronie internetowej firmy: www.tomexc.com.pl , która ma teraz zupełnie nowy kształt.

Komentarze

Brak komentarzy