micronAir – niezawodna ochrona przed drobnymi pyłami

, 11 czerwca 2014, 15:05

Drobny pył jest szczególnie szkodliwy dla zdrowia. Błony śluzowe nosa i gardła oraz włoski nosa tylko do pewnego stopnia mogą zapobiec przed przeniknięciem cząstek mniejszych niż 2,5 mikrometra do płuc. Te drobne cząstki wprowadzone są w głębsze drogi oddechowe na wdechu i nie są wyrzucone na wydechu. W trakcie jazdy przedostaje się pył, który pochodzi głównie z sadzy, spalin diesla, nawierzchni i zanieczyszczeń z zużycia klocków hamulcowych i opon oraz cząstek biologicznych. Filtry kabinowe micronAir zapewniają niezawodną ochronę kierowców i pasażerów.

Ryzyko dla zdrowia

Wdychany drobny pył w trakcie jazdy jest szczególnie szkodliwy dla zdrowia, gdyż może wywołać stany zapalne w płucach, a także transportuje substancje toksyczne. Sadza jest przyczyną chorób dróg oddechowych, układu sercowo-naczyniowego oraz astmy. Uważa się ją również za jeden z głównych czynników rakotwórczych.

Efekt tunelu – szczególne zagrożenie kierowcy

Stężenie szkodliwych substancji jest sześciokrotnie większe we wnętrzu jadącego  pojazdu niż poza nim, ponieważ powietrze do samochodu jest wsysane zza poprzedzającymi pojazdami. Kierowcy i pasażerowie są zatem w znacznie większym stopniu wyeksponowani na działanie w znacznie wyższym stężeniu gazów spalinowych niż piesi. Z tego powodu filtry kabinowe, które chronią pasażerów pojazdu ze zwiększonego stężenia pyłu są bardzo ważnymi elementami ochrony zdrowia.

Kichanie przy 80 km/h = 25 m jazdy bez koncentracji

Kichanie, łzawienie oczu i inne objawy prowadzą do deficytów koncentracji, zwiększają ryzyko wypadku dla kierowców, jak i innych osób na drodze. Podczas ataku kichania lub kaszlu kierowca jedzie na oślep przez około 25 metrów podczas jazdy z prędkością 80 km/godz. Technologia microfibry filtrów kabinowych micronAir zapewnia niezawodną ochronę dla kierowcy i pasażerów.

Rutynowa wymiana filtra jest niezbędna

Filtr kabinowy zapewnia pełną ochronę tylko wtedy, gdy wymienia jest dokonywana regularnie. Związki motorowe i stowarzyszenia alergików w wielu krajach Europy zalecają wymianę filtra powietrza kabinowego raz w roku lub co 10 000 km. Powodem jest to, że filtr musi filtrować od 10 do 150 litrów powietrza wlotowego w każdej sekundzie. Cząstki, które się osadzają na włóknach filtrujących zmniejszają przepustowość powietrza doprowadzając do zmniejszenia ilości tlenu w kabinie oraz dławienia układu wentylacji. W związku z tym, dobrze funkcjonujący filtr jest również niezbędny dla trwałości układu ogrzewania, wentylacji i systemu klimatyzacji.

micronAir – numer jeden wśród filtrów kabinowych, zapewniający ochronę przed drobnymi pyłami i roztoczami

Prawie wszystkie samochody w Niemczech są wyposażone w filtr powietrza kabiny. Plusem dla ponad 60% marek pojazdów jest to, że są one standardowo wyposażone w filtry micronAir, zapewniając większy komfort i ochronę zdrowia ludzkiego. Istnieją dwa warianty produktów. Dzięki wysokiej wydajności warstwy microfibry, filtr cząstek micronAir zapewnia ochronę przed pyłkami roślinnymi, kurzem drogowym, pyłem z hamulców cząstek sadzy, bakterii i pyłów przemysłowych. Filtr Combi micronAir ma dodatkową warstwę z węglem aktywnym, który adsorbuje szkodliwe gazów spalinowych, takich jak ozon i benzen, oraz nieprzyjemne zapachy.
 

Artykuł reklamowy przygotowany przez firmę Corteco

Dowiedz się więcej

Całkowicie syntetyczny filtr powietrza silnikowego  CORTECO micronAir
Całkowicie syntetyczny filtr powietrza silnikowego CORTECO micronAir

Freudenberg Filtration Technologies wdrożyło nowoczesną koncepcję w sposób znaczący obniżającą zużycie paliwa oraz wdrożyła technologię produkcji, która nie niszczy środowiska naturalnego poprzez produkcję wyłącznie z obojętnych dla środowiska tworzyw sztucznych. Inteligentna redukcja emisji CO2 Czysty  cel: Większa efektywność. Mniejsze zużycie paliwa. Redukcja CO2. Kierowcy doświadczają rosnących kosztów każdego dnia na stacjach paliw. Ceny paliwa rosną […]

CORTECO – ekspertyza i innowacyjność w zakresie kontroli wibracji
CORTECO – ekspertyza i innowacyjność w zakresie kontroli wibracji

Przyjemność z jazdy, maksymalny komfort w kabinie, niski poziom hałasu i brak wibracji. Zbyt często jest to tylko marzenie. Dlaczego? Z jednej strony powierzchnia drogi nie jest wystarczająca równa i ma wpływ zarówno na jakość podróży jak i na samą konstrukcję pojazdu, a z drugiej strony elementy kontroli wibracji jako części zamienne są często niedowartościowane […]

Komentarze

Brak komentarzy