Wyposażenia warsztatów szukamy w Internecie i na targach – wyniki ankiety

, 5 czerwca 2014, 12:24

Ankieta, w której zapytaliśmy przedstawicieli warsztatów, w jaki sposób poszukują dostawców wyposażenia warsztatowego, przyniosła spodziewane, acz interesujące wyniki. Warsztatowcy najczęściej szukają sprzętu w Internecie, ale nie stronią także od targów branżowych. Chętnie stawiają także na produkty z oferty znanych dystrybutorów.

Jak korzystnie wybrać wyposażenie warsztatowe?

Z naszej aniety wynika, że aż 31,7% klientów, wybiera dostawców wyposażenia warsztatowego w Internecie. Warsztatowcy przyznają, że taka forma ma pewne ograniczenia, jak np. brak osobistego kontaktu z produktem. Nie ulega jednak wątpliwości, że sieć jest dziś najlepszym miejscem na "pierwszy kontakt" z danym urządzeniem. Pozwala zapoznać się z ofertą i porównać ceny.

– „Uważam, że Internet nie jest najlepszym miejscem do zakupu narzędzi ale daje obraz tego co jest dostępne. Osobiście lubię wziąć w rękę narzędzie zanim je kupie. Szkoda, że sklepy są słabo zaopatrzone i sporo towaru jest na zamówienie." – stwierdził jeden z uczestników ankiety

Jeśli klientowi nie wystarcza pośredni kontakt z produktem w Internecie, wybiera się na targi branżowe. Taką odpowiedź wskazało 24,8% badanych. Targi dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem i informacjami na jego temat. Sprzedawcy muszą jednak zwracać szczególną uwagę, by nie wystraszyć klienta swoim zbyt natarczywym podejściem:

– „(…) Także bezpośrednie zapoznawanie się z ofertą i kontakt z handlowcami to swoisty koszmar, bo jeśli poczują, że możesz zostać klientem, jesteś dla nich jak zwierzyna." – pisze jeden z komentujących.

Być może właśnie w poszukiwaniu świętego spokoju i dobrej jakości obsługi, przedstawiciele warsztatów zainteresowani kupnem urządzeń i narzędzi, kierują swoje kroki do znanych dystrybutorów i producentów. Taką odpowiedź wskazało 21,8% ankietowanych. Ta odpowiedź, w pewien sposób łączy się ze wskazanymi przez innych respondentów. Dystrybutorzy i producenci stają się znani właśnie, choć nie tylko, poprzez udział w targach branżowych i obecność w Internecie.

Spora część warsztatowców szuka elementów wyposażenia warsztatu w ofercie dystrybutorów, u których kupują części samochodowe. Tę odpowiedź wskazało 14,9% ankietowanych. Jak widać wygodna opcja kupowania wielu produktów w jednym punkcie znajduje grono zwolenników. Nie bez znaczenia pozostaje z pewnością fakt, że nabywcy dużych ilości części mogą liczyć na rabaty i promocje u swojego dystrybutora. Bywa, że "bonusowe punkty" można przeznaczać właśnie na zakup wyposażenia warsztatu. 

Stosunkowo niewielka część ankietowanych przyznaje, że przy wyborze dostawców wyposażenia warsztatu pyta o zdanie znajomych mechaników (5% badanych). Być może mechanicy nie ufają sobie nawzajem? Z pewnością nie uważają, że operator sprzętu musi być jednocześnie ekspertem.

– „(…) Opinie znajomych? No cóż… tu każdy chwali co ma – w trosce o dobre samopoczucie…" – podsumował jeden z uczestników ankiety.

Nasze badanie wskazuje, że producenci i dystrybutorzy wyposażenia warsztatowego, powinni zabiegać o klientów przede wszystkim poprzez jasną komunikację w Internecie oraz udział w targach branżowych. Te kanały są punktem wyjścia do przywiązania odbiorców do swojej marki.

Dowiedz się więcej

Jak znaleźć odpowiednie wyposażenie warsztatu? – ankieta
Jak znaleźć odpowiednie wyposażenie warsztatu? – ankieta

To już ostatni moment, by wziąć udział w naszej ankiecie dotyczącej zakupów wyposażenia warsztatowego. Zachęcamy wszystkich przedstawicieli warsztatów do wyrażenia swojej opinii. Zebrane odpowiedzi posłużą nam do przygotowania analizy. Jak szukasz dostawców wyposażenia warsztatowego? Konkurencja rynkowa oraz rozwój mediów, w tym przede wszystkim Internetu, w znacznym stopniu zmieniają sposób dokonywania zakupów. Dziś, przed nabyciem określonego […]

Gdzie wypoczywają warsztatowcy? Ankieta.
Gdzie wypoczywają warsztatowcy? Ankieta.

W okresie wakacyjnym większość z nas planuje sezonowy wypoczynek. Gdzie na urlop wyjadą pracownicy warsztatów? A może nawał pracy nie pozwoli im na choćby kilka dni laby? O to pytamy w naszej nowej ankiecie. Gdzie na urlop? W przypadku pracowników warsztatów, wzięcie urlopu w wakacje może być utrudnione z pewnego prostego powodu. To właśnie teraz […]

Rekrutacja pracowników do warsztatu – ankieta
Rekrutacja pracowników do warsztatu – ankieta

W branży warsztatowej funkcjonuje stereotyp, według którego niełatwo jest znaleźć dobrego pracownika. Jednak ten kto szuka, z pewnością znajdzie, jeśli tylko odpowiednio skorzysta z dostępnych możliwości. W naszej ankiecie pytamy o to, w jaki sposób warsztaty werbują nowych pracowników. Mimo że form rekrutacji jest bardzo wiele, znalezienie specjalisty w danym zawodzie nadal jest dużym problemem. […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 czerwca 2014, 8:09 0 0

ciekawe zdanie: "szkoda, że sklepy są słabo zaopatrzone i wiele narzędzi jest na zamówienie". To krokodyle łzy a kupujący są sobie sami winni. W pogoni za każdą złotówką rabatu przeszukają cały internet,a potem się dziwią, że sklepu nie stać na ekspozycję czy jakieś porządne zatowarowanie. Prawda jest taka, że dystrybutorom narzędzi też się nie opłaca utrzymywać "wystawy", gdzie mechanik sobie obejrzy, dotknie, wypróbuje, a potem poleci do "internetu" i kupi u najtańszego dostawcy, który ma firmę w teczce, reklamacji nie uznaje i w "wystawę" też nie musiał zainwestować.

Odpowiedz

Anonim, 12 czerwca 2014, 9:33 0 0

ja maszyny kupuje u ŚWISTOWSKIEGO i nie mam kłopotu

Odpowiedz

Anonim, 12 czerwca 2014, 11:42 0 0

Rynek wyposażenia warsztatowego jest zepsuty, a wręcz zmasakrowany. Polski mechanik w pogoni za złotówką oszczędności kupi badziewny podnośnik czy monterkę od firmy-słupa, która dzisiaj handluje warsztatówką, a jutro zacznie sprzedawać skarpetki. Podnośnik będzie (przynajmniej teoretycznie) używany 10-15 lat, ale jak się zepsuje to owa firma od skarpetek reklamacji nie uzna, sprzętu nie naprawi i spuści klienta na drzewo. I tak się kończą bezsensowne oszczędności, ale niestety mało jest warsztatowców, którzy mieli by świadomość, że głupie oszczędzanie się zemści. Inna sprawa, że z punktu widzenia firm wyposażeniowych rynek popsuły hurtownie w stylu IC, które sprzedają po takich cenach, jakich firmy wyposażeniowe nigdy nie będą w stanie zapewnić. A często nawet hurtownie nie sprzedają tylko dają w gratisie za obrót na częściach. I znowu - bo jest tanio, to warsztatowiec bierze, ale jak się zepsuje to hurtownia rozkłada ręce, bo przecież ani serwisu, ani części zamiennych to hurtownia nie ma. Dodatkowo swoich dostawców sprzętu hurtownia stawia pod ścianą, bo jest gigantem. Czyli: albo sprzedajesz nam swój sprzęt za tyle za ile chcemy go kupić (cena rzecz jasna zdołowana), a jak ci się nie podoba to spadaj. Tak to wygląda na naszym polskim łez padole...

Odpowiedz

Anonim, 12 czerwca 2014, 14:33 0 0

A ja nic nie kupuję w internecie, rozmawiam tylko z producentami, lub dystrybutorami, tak jest najlepiej i najtaniej. Natomiast internetu używam tylko żeby się z orientować co jest na rynku, tam się nic nie kupuje, jeżeli jest taniej to jest to badziewie, kilka razy się naciąłem i koniec, nie będę popierał różnych ........... trzeba popierać realne firmy anie internet..

Odpowiedz

Anonim, 29 września 2014, 9:03 0 0

Kupowanie przez internet znacznie ułatwia sprawę :0 nie przejmujesz się dostawą i koszty są niższe, tylko trzeba ogarnąc wlasciwą firmę :) ja od dłuższego czasu współpracuje z firmą dowarsztatu.com i chwalę sobie, warsztat musi być dobrze zorganizowany, a to zależy przede wszystkim od właściciela, czyż nie??

Odpowiedz