Europoseł z wizytą w centrum dystrybucyjnym Inter Cars

, 16 kwietnia 2014, 12:56

Prof. Adam Gierek, poseł do Parlamentu Europejskiego zaangażowany w prace Komisji ds. Przemysłu, Badań Naukowych i Energii zwiedził centrum dystrybucyjne firmy Inter Cars w Mysłowicach. Wizytę zorganizowano z inicjatywy Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Niezależny rynek motoryzacyjny – znaczenie i potrzeby

Mysłowicki magazyn największego polskiego dystrybutora części motoryzacyjnych ma powierzchnię 17 000 m2. Codziennie wysyła się stamtąd 50 000 jednostek towarowych, które docierają do setek filii Inter Cars i tysięcy warsztatów w Polsce i za granicą. Prof. Adam Gierek mógł z bliska zobaczyć, jak w praktyce działa zaawansowany system logistyczny, który musi radzić sobie z olbrzymim asortymentem oraz z presją czasu.

Grupa Inter Cars zatrudnia w Polsce 2,8 tys. osób, zaś magazyn w Mysłowicach obsługuje 400-osobowa załoga. Położenie śląskiego centrum dystrybucyjnego ułatwia obsługę rynków zagranicznych. Stamtąd towar IC wysyłany jest do Czech, Rumunii, Bułgarii, Włoch, Chorwacji, Słowenii, a także na Węgry i Słowację.

W ciągu ostatnich dwóch dekad polscy dystrybutorzy części dopracowali się własnego know-how oraz nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Taśmociągi, kontrola wagowa zamówionego towaru, system skanowania, trzyzmianowa praca w magazynach oraz doskonale zorganizowany transport zapewniają szybkie dostawy do warsztatów, które nie tracą czasu w oczekiwaniu na części. Zwykle docierają one do odbiorcy jeszcze w dniu złożenia zamówienia.

Europosłowi Adamowi Gierkowi towarzyszył w Mysłowicach Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, który przedstawił gościowi działalność i wyniki finansowe niezależnego rynku motoryzacyjnego. Warto przypomnieć, że przychody polskich dystrybutorów części osiągnęły w ubiegłym roku wartość 10 miliardów złotych i wzrosły o 12,1% w porównaniu do roku poprzedniego. W segmencie osobowym udział eksportu wyniósł 16,5%, a w ciężarowym 7,1%. Nadal też widać tendencje wzrostowe.

– „Do tak dużego wzrostu sprzedaży części znacząco przyczynia się eksport części do aut osobowych. W segmencie części do pojazdów ciężarowych dynamika jest nieco mniejsza i odzwierciedla tempo wzrostu gospodarki." – wyjaśnił Alfred Franke.

Dystrybutorzy części obsługują blisko 20 tys. warsztatów w Polsce. Omawiając krajowy rynek usług serwisowych, Alfred Franke zwrócił uwagę, że choć liczba warsztatów spada, przybywa stanowisk naprawczych.

– „Duża konkurencja eliminuje najsłabsze „garażowe warsztaty”. Ich miejsce zajmują nowoczesne punkty naprawcze, które inwestują zarówno w wyposażenie jak i w kompetencje pracowników. W warsztatach samochodowych zatrudnionych jest 94 tysiące ludzi." – powiedział prezes SDCM. Franke podkreślił także, że szeroka sieć niezależnych warsztatów zapewnia konsumentom łatwy dostęp do usług motoryzacyjnych.

Wizyta posła Adama Gierka w centrum dystrybucyjnym Inter CarsPoseł Adam Gierek angażuje się w swojej pracy europarlamentarzysty na rzecz wprowadzania rozwiązań korzystnych dla wolnej konkurencji w sektorze motoryzacyjnym. Wielokrotnie zabierał też głos na ten temat na forum Parlamentu Europejskiego. Zdaniem profesora, objęcie Klauzulą Napraw całego motoryzacyjnego rynku europejskiego stworzyłoby doskonałą szansę zbudowania trwałej konkurencyjności całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.

– „Niezbędna staje się też harmonizacja w zakresie europejskich standardów technicznych, ekologicznych i bezpieczeństwa." – stwierdził Adam Gierek.

W tym też kontekście należy rozpatrywać  m.in. wdrażanie rozwiązań telematycznych, umożliwiających zdalną komunikację pojazdów za pomocą technologii bezprzewodowych. Alfred Franke podkreślił, że Komisja Europejska musi zapewnić otwarty i bezpieczny dostęp do systemu telematycznego dla wszystkich operatorów rynku motoryzacyjnego, tylko to bowiem zapobiegnie stworzeniu monopolu przez koncerny samochodowe. Niezależny sektor motoryzacyjny tworzy 81% miejsc pracy w całej motoryzacji, płacąc podatki w naszym kraju.

Dowiedz się więcej

Sięgnij po dofinansowanie – szansa dla producentów i dystrybutorów
Sięgnij po dofinansowanie – szansa dla producentów i dystrybutorów

Branża motoryzacyjna planuje wystąpienie z wnioskiem do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o ustanowienie sektorowego programu badawczego INNOMOTO, dzięki któremu firmy motoryzacyjne będą mogły otrzymać z NCBiR znaczne środki finansowe na rozwój. Do pozyskania jest nawet kilkaset milionów złotych. SDCM zbiera zgłoszenia tylko do końca lutego. Dla kogo jest ten program? Założeniem programu jest wsparcie […]

Relacja z konferencji prasowej na temat niezależnego sektora części motoryzacyjnych
Relacja z konferencji prasowej na temat niezależnego sektora części motoryzacyjnych

Minister Gospodarki, Janusz Piechociński wraz z prezesem SDCM, Alfredem Franke, wzięli udział w konferencji prasowej poświęconej niezależnemu sektorowi części motoryzacyjnych w Polsce. Rozmawiali o produkcji, eksporcie, polskim kapitale oraz zmianach, jakie można zaobserwować w warsztatach samochodowych. Tendencje w eksporcie 80% eksportu naszego przemysłu motoryzacyjnego trafia do państw członkowskich UE, jednak spadł on o około 2%. […]

Europoseł w polskiej fabryce Brembo
Europoseł w polskiej fabryce Brembo

W zakładzie Brembo w Dąbrowie Górniczej miesięcznie produkuje się milion tarcz hamulcowych. Z procesem produkcyjnym w fabryce zapoznał się prof. Adam Gierek, poseł do Parlamentu Europejskiego, od lat zaangażowany w pracę nad rozwiązaniami prawnymi, wspierającymi niezależny sektor motoryzacyjny. Milion tarcz miesięcznie Inwestycje w polskim przemyśle motoryzacyjnym kojarzą się najczęściej z fabrykami samochodów. W ich cieniu […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 kwietnia 2014, 10:09 0 0

pomożecie?!

Odpowiedz

Anonim, 23 kwietnia 2014, 0:49 0 0

Pomożemy!!!

Odpowiedz