100 milionów układów ESP Bosch

, 2 kwietnia 2014, 11:53

Od rozpoczęcia seryjnej produkcji układu ESP w 1995 roku, firma Bosch wyprodukowała już 100 milionów jego sztuk. ESP pozwala kierowcy zachować stabilność toru jazdy i często uniknąć wypadku samochodowego zwłaszcza na śliskiej jezdni lub podczas zbyt szybkiego pokonywania zakrętów.

– „W minionych latach układ ESP przyczynił się nie tylko do uratowania życia wielu ludziom, ale stał się także ważnym fundamentem dla innych funkcji wspomagających oraz umożliwiających zautomatyzowane prowadzenie samochodu.” – powiedział Gerhard Steiger, Prezes działu branżowego Bosch Chassis Systems Control.

Według przeprowadzonych badań ESP może zapobiegać nawet 80 proc. wypadków związanych z poślizgiem pojazdu. Od listopada 2014 układu ESP nie trzeba już będzie szukać na listach wyposażenia opcjonalnego samochodów, gdyż będzie on stanowił wyposażenie standardowe każdego nowego samochodu. Obowiązek seryjnego montażu układu ESP we wszystkich pojazdach o masie do 4,5 tony został już wprowadzony w USA. W Australii oraz Izraelu również wprowadzono obowiązek seryjnego wyposażania pojazdów w układ ESP. W Japonii, Korei, Rosji oraz Turcji odpowiednie przepisy wejdą w życie w nadchodzących latach.

Od czasu rozpoczęcia produkcji układu w roku 1995 do roku 2010 wyprodukowano w sumie 50 milionów układów ESP. W ciągu zaledwie czterech kolejnych lat liczba ta zwiększyła się dwukrotnie. – „Od 2010 roku produkujemy więcej układów ESP niż dobrze znanych układów ABS” – powiedział Steiger. Bosch produkuje układy ESP w Niemczech, Francji, USA, Chinach, Indiach oraz Brazylii.

Pierwsza wersja układu ważyła jeszcze 4,3 kg, dziewiąta generacja waży w wersji podstawowej 1,6 kg i jest nie tylko dużo lżejsza i bardziej kompaktowa, ale także tańsza.

W nadchodzących latach coraz więcej manewrów na drodze będzie wykonywanych w sposób automatyczny. Samochody będą mogły same zaparkować w garażu lub automatycznie kierować w porannym korku na autostradzie. Wszystkie te funkcje mają jedną wspólną cechę, którą jest hamowanie bez udziału kierowcy. Samochody, które już dziś posiadają ten układ, można w łatwiejszy sposób wyposażyć w kolejne funkcje bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Decydujące znaczenie ma przy tym integracja układu ESP z czujnikami rejestrującymi zdarzenia w otoczeniu pojazdu. Czujniki rozpoznają innych uczestników ruchu drogowego, ustalają odległość w jakiej się znajdują, prędkość i kierunek poruszania.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo – rozwiązanie

W Alfie Romeo MiTo pojawił się komunikat o awarii systemu ESP. Przedstawiamy najszybszy sposób odnalezienia źródła problemu przy pomocy urządzeń firmy Texa oraz dane osoby, która zostanie wyróżniona upominkami. Rozwiązanie problemu – porada Texa W analizowanym przypadku włoskiego producenta Alfa Romeo, w modelu MiTo pojawia się informacja na wyświetlaczu „Hill Holder niedostępny" lub/i „ESP niedostępny. […]

Bezpiecznej i bardziej komfortowo dzięki  ESP 9
Bezpiecznej i bardziej komfortowo dzięki ESP 9

Bosch rozszerza aktualną 9 generację układów wspomagania prowadzenia pojazdu o wyjątkowo wydajną wersję. Dzięki temu podróż samochodem ma być jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna niż dotychczas. Głównym elementem nowej wersji ESP jest wyjątkowo wydajna pompa powrotna, która wytwarza ciśnienie nie tylko szybko, ale też prawie bezwibracyjnie. Podczas gdy aktualne układy stabilizacji toru jazdy wykorzystują dwa […]

Obowiązkowy ESP w krajach Unii Europejskiej
Obowiązkowy ESP w krajach Unii Europejskiej

Od 1 listopada 2014 roku wszystkie nowo rejestrowane samochody osobowe i lżejsze samochody użytkowe o masie całkowitej do 3,5 tony muszą być wyposażone w układ ESP zapobiegający poślizgom. Wszystkie pozostałe pojazdy zostaną objęte tym obowiązkiem rok później. ESP a wypadki – „Układ ESP ratuje życie. Badania przeprowadzone przez firmę Bosch potwierdzają skuteczność układu. W 2011 […]

Komentarze

Brak komentarzy