KYB opracowuje nową generację układów kierowniczych

, 21 marca 2014, 13:09

KYB Corporation, we współpracy z Nissan Motor Co. Ltd stworzyło pierwszy na świecie bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy. Do nowego systemu KYB będzie dostarczać sterownik (ECU), zespół przekładni oraz siłownik. System ten będzie montowany w modelu Skyline, który jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w to rozwiązanie.

Konwencjonalny układ kierowniczy przekazuje ruchy kierownicy na koła poprzez połączenia mechaniczne. Natomiast bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy działa intuicyjnie i dopasowuje się do sposobu prowadzenia samochodu przez kierowcę. Rejestruje siłę, jaką kierowca przykłada do koła kierowniczego, a następnie odpowiednią informację przekazuje do jednostki sterującej (ECU), która w tym samym czasie pobiera informacje o drodze oraz o zachowaniu kół. Jednostka sterująca (ECU) przetwarza wszystkie te informacje i przekazuje kierowcy tylko te, których potrzebuje. W rzeczywistości oznacza to, iż na kole kierowniczym nie są odczuwalne żadne wibracje ani wstrząsy zawieszenia. Cały czas pozostaje bez ruchu.  Przednie koła reagują na nawet najmniejsze zmiany kierunku jazdy.

KYB otworzyło Centrum Technologii Elektronicznych (Electronics Technology Centre), które ma umocnić pozycję firmy w zakresie nowych technologii elektronicznych. Będzie to możliwe dzięki zatrudnieniu specjalistów skupiających się na projektowaniu, badaniu i ocenie oraz technologiach produkcji komponentów elektronicznych. Należąca w całości do KYB spółka KYB Trondule Co.  otworzyła fabrykę jednostek sterujących (ECU) do samochodów, które aktualnie są produkowane. Uruchomiona została również nowa linia produkcyjna do montażu siłowników i przekładni.

KYB kooperuje z Nissanem od wielu lat i współpraca w zakresie nowej, innowacyjnej technologii jest kolejnym efektem zacieśniania wzajemnych relacji.
 

Dowiedz się więcej

Regenerowane układy kierownicze TRW coraz popularniejsze
Regenerowane układy kierownicze TRW coraz popularniejsze

Firma TRW ogłosiła wyniki handlowe, z których wynika, że sprzedaż regenerowanych części układu kierowniczego była większa od prognoz. Program ten jest pierwszym z oferty regenerowanych, elektrycznie sterowanych systemów TRW. Firma przygotowuje się do wprowadzenia w roku 2014 oferty sterowanych elektrycznie przekładni kierowniczych. Wszystkie uszczelki oraz niesprawne lub zużyte elementy są zastępowane nowymi częściami. Montaż odbywa […]

Nowe przekładnie kierownicze bez wspomagania w Lauber
Nowe przekładnie kierownicze bez wspomagania w Lauber

Lauber wprowadził do swojej oferty nowe przekładnie kierownicze do samochodów bez wspomagania kierownicy. Referencje są kierowane do popularnych w Polsce modeli. W ofercie Lauber znajdziemy teraz przekładnie kierownicze bez wspomagania do takich pojazdów jak: Daewoo Espero, Toyota Corolla, Opel Agila/Suzuki Wagon R+, Opel Meriva, Mazda 2, Kia Picanto.   Zobacz szczegóły oferty przekładni Lauber

Konserwacja hydraulicznych układów kierowniczych – porady ZF
Konserwacja hydraulicznych układów kierowniczych – porady ZF

Hydrauliczny układ kierowniczy składa się z pompy napędzanej silnikiem, zbiornika oleju, serwozaworu, cylindra hydraulicznego i powiązanych z nim przewodów – ssącego i ciśnieniowego. Najmniejsze zanieczyszczenia w układzie hydraulicznym mogą spowodować jego uszkodzenia, a nawet całkowitą awarię. Eksperci marki ZF Services zalecają zachowanie maksymalnej staranności i czystości podczas przeglądów oraz napraw, którym poddawane są hydrauliczne układy […]

Nowe katalogi KYB na rok 2014
Nowe katalogi KYB na rok 2014

KYB zaprezentowało nowe edycje katalogów amortyzatorów oraz sprężyn zawieszenia KYB K-Flex. Zawierają one szczegółowe informacje o zastosowaniach wszystkich produktów firmy wraz z listami nowych aplikacji na rok 2014. Gama produktów KYB została wzbogacona o 66 nowych numerów referencyjnych amortyzatorów KYB oraz o 92 nowości sprężyn zawieszenia KYB K-Flex, mających zastosowanie zarówno w samochodach osobowych jak […]

Inżynierowie Nexteer przygotowali układy EPS dla wyścigowych Fiatów 500
Inżynierowie Nexteer przygotowali układy EPS dla wyścigowych Fiatów 500

W ramach współpracy z firmą Abarth, organizującą serię wyścigów torowych Fiatów Abarth 500, inżynierowie Nexteer przygotowali elektryczne układy kierownicze stosowane w wyścigowych 500-tkach pod kątem wymagań wyścigów torowych, odbywających się w tym roku w ramach cyklu zawodów samochodów turystycznych WTCC. Zawody Trofeo Abarth Selenia Europe oraz Puchar Włoch Fiatów 500 Abarth, to obecnie jedne z […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 marca 2014, 7:37 0 0

no cóż , za chwilę zniknie kierownica i pojazd będzie się sam prowadził . co za czasy :)

Odpowiedz