Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń – rozwiązanie

, 12 lutego 2014, 12:05

Prawdziwe spustoszenie pod maską BMW 523i miało dość dziwną i rzadko spotykaną przyczynę. Mechanik, w którego warsztacie gościło auto musiał się sporo namęczyć, szukając niczym detektyw kolejnych poszlak.

Rozwiązanie problemu BMW 5

BMW 523i 2.5 177 KM silnikWszystko zaczęło się od najzwyklejszego zerwania paska klinowego. Nic nie wskazywało wówczas na to, że problem z BMW okaże się tak poważny. Po przeprowadzeniu wszystkich obserwacji, opisanych w pierwszej części artykułu, mechanik przystąpił do obejrzenia łańcucha rozrządu. Zauważył tam jakieś drobiny, strzępy gumy i jakby sznurka. Przyszła mu do głowy pewna myśl, trochę jeszcze wówczas niewytłumaczalna.

Mechanik spuścił z silnika olej (6l) i zdjął misę olejową. Odkrył w ten sposób przyczynę zamieszania. Smok olejowy był całkowicie zapchany. W oleju pływała masa śmieci, a na wale i zębatce – od wewnętrznej strony znajdowały się nici z paska klinowego. Okazało się, że łańcuch razem z zębatką posiekał to wszystko. Uszczelniacz nie miał wyraźnych, widocznych uszkodzeń.

Zerwany pasek klinowy strzępił się i zaczął owijać się między kółkiem pasowym a uszczelniaczem na wale. Potem przedostał się do wnętrza silnika, a kółko zębate z łańcuchem pocięło go na kawałki, które zapchały smok pompy olejowej. Ciśnienie oleju spadło, w konsekwencji czego zatarła się panewka wałka rozrządu. Wałek "stanął", jednocześnie zerwał się klin blokujący koło zębate. W tym momencie było już jasne, dlaczego zapaliła się lampka ciśnienia oleju, po czym kontrolka "Check engine" (błąd związany z rozrządem).

Mimo wszystko dziwnym było, że pasek uległ takiej destrukcji. Mechanik obejrzał to, co z niego zostało i zauważył, że jest on mocno zaolejony. Na początku myślał, że to olej znajdujący się na osłonie dolnej silnika,ale tak nie było. Okazało się, że winny był wyciek z plastikowej obudowy filtra olejowego na połączeniu z częścią aluminiową bloku, dokładnie nad paskiem klinowym. Prawdopodobnie olej kapał powoli, aż pasek stracił swoje właściwości. To zapoczątkowało całą reakcję łańcuchową.

Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Tym razem jako pierwszy dobrą odpowiedź podał użytkownik o loginie fructon. Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link). 

Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie"

Przypadek nadesłany przez Piotra Nowotczyńskiego z firmy Auto-Gaz Nowotczyński.

Dowiedz się więcej

Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń
Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń

W BMW 523i (E60) z 2006 r. (silnik 2.5l 177 KM) zaświeciła się kontrolka ładowania. Okazało się, że zerwaniu uległ pasek alternatora. Ta banalna usterka nigdy nie trafiłaby na łamy naszego cyklu, gdyby nie fakt, że stała się początkiem o wiele poważniejszych i na pozór zupełnie niezwiązanych z nią awarii samochodu… Po nitce do kłębka […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!