Exide dostarczy akumulatory do Saaba

, 28 stycznia 2014, 10:04

Exide Technologies będzie dostarczać akumulatory rozruchowe do zakładów w Trollhättan w Szwecji, które ponownie podjęły produkcję aut osobowych marki Saab. Akumulatory Exide są produkowane w poznańskiej fabryce.

Nowe Saaby z akumulatorami Exide

Zakłady w Trollhättan wznowiły produkcję Saabów w grudniu 2013 r. Ożywienie szwedzkiej marki było długo wyczekiwane przez branżę motoryzacyjną.

Zakład Exide w Nol (Szwecja) od zawsze zaopatrywał byłą spółkę Saab Automobile AB. W 1999 roku koncern zdecydował, aby produkcję akumulatorów do Saabów przenieść do oddziału w Manzanares (Hiszpania). W celu optymalizacji wydajności produkcyjnej i logistycznej – od 2011 roku dostawy te realizował poznański oddział Exide Technologies S.A. Krótka przerwa w kooperacji nastąpiła w czerwcu 2011 roku, kiedy Saab stanął w obliczu trudności finansowych. Kiedy w 2012 roku NEVS (National Electric Vehicle Sweden) wykupił pakiet kontrolny Saaba, rozpoczął też negocjacje ze sprawdzonymi dostawcami.

Jarosław Nadstazik, marketing manager Exide Technologies S.A., powiedział:

– „W branży słychać głosy, że jednym z głównych powodów problemów szwedzkich aut było, standardowe po przejęciach w branży motoryzacyjnej (a takie miało miejsce w 2000 roku, kiedy General Motors stał się jedynym właścicielem marki), ujednolicenie płyty podłogowej. Niestety, w oczach klientów spowodowało ono zanik odrębności Saaba, co przełożyło się na słabą sprzedaż nowych modeli. Nowy właściciel marki, chcąc przywrócić jej dawny prestiż, stawia na efektywne, dopasowane do wymogów technologicznych Saaba rozwiązania. Stąd kontynuacja współpracy z Exide."

Odnowienie współpracy z Saabem jest kolejnym potwierdzeniem silnej pozycji poznańskich produktów na rynku międzynarodowym. Poznańskie akumulatory dostarczane są także do: zakładów Fiata w Tychach, Volkswagena w Poznaniu, New Holland w Płocku oraz Same Deutz Fahr w okolicy Lublina, zaś za granicą do: Volkswagena w Bratysławie, Jaguara i Land Rovera w Hallewood, TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) w czeskim Kolinie, Scanii i Volvo Trucks w całej Europie.

Dowiedz się więcej

Akumulatory z Poznania na pierwszy montaż w Volvo
Akumulatory z Poznania na pierwszy montaż w Volvo

Exide Technologies będzie dostarczał Volvo akumulatory wykonane w technologii EFB na pierwszy montaż w samochodach z systemem Start-Stop. Akumulatory dla Volvo produkowane są w zakładach Exide w Poznaniu. Volvo zdecydowało o wprowadzeniu najnowszych akumulatorów Exide EFB do wszystkich swoich aut wyposażonych w system Start-Stop i manualną skrzynię biegów. EFB odpowiadają wszystkim wymaganiom samochodów z systemem […]

,,Profesjonalny prostownik i tester akumulatorów to podstawa” – wywiad z ekspertem z firmy Exide
,,Profesjonalny prostownik i tester akumulatorów to podstawa” – wywiad z ekspertem z firmy Exide

Pierwsze przymrozki to sygnał, że już czas, by przygotować się do sezonu wymiany akumulatorów. Kilkoma cennymi wskazówkami podzielił się z nami Krzysztof Najder z firmy Exide Technologies S.A. Ekspert radzi między innymi jak poprawnie dobrać akumulator do samochodu i uniknąć błędów w jego montażu. Przed nami zima, a więc sezon wymiany akumulatorów. Faktem jest, że […]

Urządzenie Exide do wymiany akumulatorów z tytułem Top Product
Urządzenie Exide do wymiany akumulatorów z tytułem Top Product

Urządzenie BRT-12 zdobyło uznanie niezależnych warsztatów w Wielkiej Brytanii i zostało uhonorowane tytułem Top Product 2013 magazynu Professional Motor Mechanic. Coraz częściej nowoczesne samochody są wyposażone w systemy zarządzania akumulatorem. BRT-12 umożliwia wymianę akumulatora w pojazdach wielu producentów samochodów. Urządzenie pozwala odzyskać ostatnio wprowadzony kod i usunąć wszystkie błędy z tablicy rozdzielczej. Narzędzie wyposażono w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 31 stycznia 2014, 13:46 0 0

I zbankrutował SAAB:-)

Odpowiedz