25-lecie warsztatowych testerów diagnostycznych KTS Bosch

, 11 grudnia 2013, 11:26

Bosch w 1988 roku wprowadził na rynek tester KTS 300, który umożliwiał diagnozę elektroniki samochodowej. Od czasu debiutu testera KTS 300 sprzedano ponad 175 000 urządzeń serii KTS. Co trzeci warsztat niezależny w Europie oraz co drugi w Niemczech korzysta z testerów sterowników Bosch.

Pierwszy tester KTS 300 był obecny w ofercie Bosch aż do 1999 roku. Oprócz niego w programie był także moduł diagnostyczny KTS 100, który można było stosować w połączeniu z analizatorem spalin lub diagnoskopem silnikowym Bosch.

Pod koniec lat osiemdziesiątych, dzięki doświadczeniom z systemami OBD (On-Board-Diagnose) zdobytymi w USA, Bosch wprowadził na rynek moduł OBD KTS 115. Ważnym kamieniem milowym w diagnostyce sterowników oraz dalszym rozwoju testerów serii KTS było wprowadzenie w 1999 roku oprogramowania serwisowego Bosch [ESI]tronic, dodawanego od tej pory do testerów diagnostycznych Bosch. Do diagnozy sterowników z możliwością odczytu i kasowania pamięci błędów, odczytu wartości rzeczywistych oraz sterowania elementami nastawczymi dołączyły wkrótce instrukcje wyszukiwania błędów, schematy instalacji elektrycznych, dane techniczne oraz plany obsług serwisowych.

Na początku 2012 roku oprogramowanie serwisowe zostało zastąpione nową wersją [ESI]tronic 2.0. Dzięki wydajnemu oprogramowaniu [ESI]tronic konstruktorom Bosch udało się rozbudować serię KTS do kompleksowego systemu diagnostyczno-informacyjnego, który pomaga mechanikom w pracy, towarzyszy im na poszczególnych etapach kontroli pojazdu i zapewnia ujednolicony proces diagnozy dla wszystkich popularnych na rynku modeli samochodów.

Obecnie oprogramowanie [ESI]tronic 2.0 firmy Bosch dysponuje danymi 180 marek pojazdów i ponad 90 000 modeli samochodów produkowanych na całym świecie. Codziennie dochodzą nowe dane, które warsztaty otrzymują w formie regularnych aktualizacji w ramach wykupionych subskrypcji.

Bosch projektuje i produkuje testery diagnostyczne serii KTS w Plochingen koło Stuttgartu. Bosch oferuje także literaturę fachową oraz kompleksowy program szkole. W sytuacji, gdy warsztat nie radzi sobie z wyjątkowo skomplikowanym przypadkiem, ma także możliwość skorzystania z infolinii technicznej Bosch.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!