Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI – rozwiązanie

4 listopada 2013, 9:49

Hamulec parkingowy Volkswagena Passata 1.9 TDI nie działa. Ponieważ bazuje on na systemie EPB, aby zapewnić jego właściwą obsługę, należy posiadać odpowiedni sprzęt diagnostyczny, np. Navigator TXT TEXA.

Rozwiązanie problemu – porada Texa

Dlaczego użycie sprzętu diagnostycznego jest konieczne? Jeżeli wymiana kloców hamulcowych została przeprowadzona w nieprawidłowy sposób, lub też miała miejsce inna ingerencja w system, może to spowodować pojawienie się dwóch błędów związanych z nieprawidłową pozycją tłoczka hamulcowego. Kody błędów to: 02426 dla zacisku lewego tylnego, 02427 dla zacisku prawego tylnego; powoduje to, brak działania hamulca parkingowego oraz zapalenie się kontrolki na zestawie wskaźników. W tej sytuacji powinny zostać wykonane wszystkie czynności, przewiane podczas standardowej wymiany kloców, bez względu na to, czy rzeczywiście są montowane nowe klocki czy też nie.

Wykorzystując oprogramowanie IDC4 v 46 Plus dla samochodów osobowych wybieramy odpowiednią markę i model (jak pokazane jest poniżej):

Procedura wymiany klocków hamulcowych w tym przypadku przebiega w trzech zasadniczych etapach (pamiętamy, że musi zostać zastosowany sprzęt diagnostyczny):

  • Pierwszą czynnością, jaką należy wykonać jest otwarcie zacisków hamulcowych. Pamiętać należy, że zaciski hamulcowe w tym konkretnym przypadku są sterowane elektrycznie, dlatego też NIE WOLNO otwierać zacisków „na siłę”, może to doprowadzić do ich uszkodzenia i w konsekwencji narazić na spore koszty. Aby umożliwić wymianę klocków należy wykonać stosowną procedurę odblokowania zacisków hamulcowych.
  • Po otwarciu „elektrycznym” zacisków hamulcowych, należy je w sposób mechaniczny cofnąć do pozycji wyjściowej. Po czym należy założyć nowe klocki hamulcowe.
  • Po montażu nowych klocków hamulcowych, należy zamknąć zaciski i uruchomić kolejną opcję „dostosowanie kloców hamulcowych”, wprowadzając tym samym odpowiednią konfigurację do ECU. W tym przypadku bez wykonania stosownych ustawień, natychmiast pojawią się błędy.

Jak widać na powyższej fotografii wszystkie stosowne aktywacje, które umożliwiają przeprowadzenie pełnej procedury wymiany klocków hamulcowych, są dostępne. Po prawidłowo przeprowadzonej operacji wymiany klocków (czy też rekonfiguracji) wykonać należy kasowanie kodów usterek. 

UWAGA! Po otwarciu klocków hamulcowych tłoczki zacisków zostaną wycofane, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Umożliwia to jedynie wyjęcie klocków, natomiast tłoczki hamulcowe muszą zostać wycofane do zacisku ręcznie. Zaniechanie tej czynności skutkuje pojawieniem się błędów oraz brakiem działania hamulca parkingowego.

 

Dziękujemy za przesyłanie propozycji rozwiązania problemu. Po raz kolejny jako pierwszy poprawną odpowiedź przesłał użytkownik o loginie: AUTOZIBI. Na prośbę zwycięzcy, upominkiem od firmy Texa nagrodzona zostanie jednak kolejna prawidłowa odpowiedź – komentarz użytkownika IwonaK.

Przypominamy, że pod uwagę brane są tylko odpowiedzi zalogowanych użytkowników (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI
Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI

Typowy Mirek – Handlarz Przedsiębiorca sprowadził dla swojego klienta auto, w którym ewidentnie nie domaga hamulec. Niestety znany właściciel komisu nie jest w stanie zidentyfikować źródła problemu. W Passacie 1.9 TDI świeci się kontrolka elektrycznego hamulca parkingowego (ręcznego). Hamulec nie działa. Co może być przyczyną tej usterki i jak ją naprawić? Problem z hamulcem postojowym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 listopada 2013, 8:46 0 0

Jest to tani marketing a TEXA nie świeci przykładem.

Odpowiedz

Anonim, 6 listopada 2013, 13:14 0 0

Super oby więcej takich pierdołkowatych usterek które zwalczy tylko TEXA

Odpowiedz

Anonim, 7 listopada 2013, 20:00 0 0

Jakie ręczne cofanie ? Robiłem to wiele razy tylko innym sprzętem i cofało się na max. I nic nie trzeba potem kasować.

Odpowiedz

Anonim, 8 listopada 2013, 16:14 0 -1

Powiedz mi magiku jak siłowniki elektryczne wciągają tłoczki hamulcowe, konstrukcyjnie to jest niemożliwe, ale chętnie poznam twoje czary :D

Odpowiedz