Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI

, 29 października 2013, 9:44

Typowy Mirek – Handlarz Przedsiębiorca sprowadził dla swojego klienta auto, w którym ewidentnie nie domaga hamulec. Niestety znany właściciel komisu nie jest w stanie zidentyfikować źródła problemu. W Passacie 1.9 TDI świeci się kontrolka elektrycznego hamulca parkingowego (ręcznego). Hamulec nie działa. Co może być przyczyną tej usterki i jak ją naprawić?

Problem z hamulcem postojowym Passata 1.9 TDI

Zapewne każdy mechanik już wie, że w nowych samochodach wykonanie nawet najprostszych operacji może wymagać użycia odpowiednich narzędzi. Jednakże narzędzia to nie tylko klucze, śrubokręty szczypce do segerów itp., ale i również sprzęt wraz oprogramowaniem, za pomocą którego trzeba będzie później system odpowiednio ustawić do pracy w nowych warunkach. Do niedawna samochody osobowe posiadały zazwyczaj jedną jednostkę sterującą silnikiem, a z czasem zaczęły pojawiać się nowe technologie. Wdrożona została komunikacja CAN, LIN, która znacznie uprościła sytuację jeśli chodzi o ilość okablowania w obecnych samochodach, jednakże bez odpowiedniego przygotowania, wiedzy oraz właściwego sprzętu ogólnie nazwanego diagnostycznym, nie ma mowy dziś o fachowej, rzetelnej naprawie.

Do niedawna nikt nie myślał o tym, iż można zastosować silnik elektryczny jako element sterujący hamulcem parkingowym. Na chwilę obecną jest to fakt. Istnieją różne systemy hamulca ręcznego. Jeden z nich to na przykład rozwiązanie, jakie zastosowało Renault, gdzie silnik elektryczny jest niejako elementem, który „zaciąga” hamulec poprzez skrócenie linki, podobnie jak to jest w przypadku normalnego zaciągnięcia hamulca ręcznego. Inny typ hamulca to taki, który został zamontowany w samochodach marki Volkswagen. W samym zacisku umieszczony został silnik elektryczny, który jest sprzęgnięty z tłoczkiem hamulcowym. Podobnie jak w przypadku Renault, aktywacja hamulca ręcznego, odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku jednak jak widać zasada działania jest nieco inna.

Tym razem mamy do czynienia z bardzo popularnym w Polsce samochodem, mianowicie: Volkswagenem Passatem 1.9 TDI wyposażonym w elektryczny hamulec parkingowy (ręczny) system EPB. Ów hamulec nie działa. Na wyświetlaczu świeci się czerwona kontrolka sygnalizująca jego awarię. Co może być przyczyną usterki i jak ją wyeliminować?

Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowych czynności w komentarzach pod artykułem.

Najlepszą odpowiedź nagrodzimy upominkami, ufundowanymi przez firmę Texa*

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie

Jednolitrowy silnik Nissana Micra pracuje nierówno, a czasem nawet gaśnie. Co mogło mu zaszkodzić? Przedstawiamy przyczynę usterki i metodę jej odnalezienia. Podajemy także dane osoby, która otrzyma upominek za wskazanie poprawnej diagnozy. Rozwiązanie problemu – porada Texa W pierwszej części artykułu wyjaśniliśmy, że badanie auta testerem diagnostycznym pokazało kod błędu P0340. Ustaliliśmy też, że wymiana […]

Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI – rozwiązanie

Hamulec parkingowy Volkswagena Passata 1.9 TDI nie działa. Ponieważ bazuje on na systemie EPB, aby zapewnić jego właściwą obsługę, należy posiadać odpowiedni sprzęt diagnostyczny, np. Navigator TXT TEXA. Rozwiązanie problemu – porada Texa Dlaczego użycie sprzętu diagnostycznego jest konieczne? Jeżeli wymiana kloców hamulcowych została przeprowadzona w nieprawidłowy sposób, lub też miała miejsce inna ingerencja w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 29 października 2013, 10:04 0 0

Należy wymienić klocki hamulcowe. Wymianę należy zacząć od podłączenia testera diagnostycznego i "otworzyć" zaciski hamulcowe bo są sterowane elektrycznie za pomocą silniczka umieszczonego w zacisku . Nie wolno go otwierać za pomocą młotka i śrubokręta !!!
Po założeniu nowych klocków należy znów za pomocą testera diagnostycznego przeprowadzić procedurę adaptacji nowych klocków . Komputer który steruje układem hamulca postojowego musi mieć zapisaną procedurę wymiany nowych klocków hamulcowych .

Odpowiedz

Anonim, 29 października 2013, 10:08 0 0

Kontrolka świeci się dlatego , ze prawdopodobnie zacisk był zdejmowany bez procedury deaktywacji za pomocą testera diagnostycznego i dlatego zacisk został uszkodzony .

Odpowiedz

Anonim, 29 października 2013, 11:25 0 0

W odniesieniu do w/w tekstu: Ów hamulec nie działa. Na wyświetlaczu świeci się czerwona kontrolka sygnalizująca jego awarię. Po pierwsze biorąc pod uwagę, że objawy opisane są niezbyt dokładnie może to być:
- awaria przycisku od hamulca ręcznego (objaw jak opisany - hamulec nie działa kontrolka zapala się co prawda nie zawsze (zdarzało się sporadycznie),- wymienić przycisk.
- uszkodzony jeden z silniczków elektrycznych hamulca ręcznego nie koniecznie w wyniku złej wymiany (niezbędna diagnostyka, błąd będzie widoczny), wymienić silniczek, zrobić adaptację.
- przyczyna może być również jak opisał AUTOZIBI powyżej - uszkodzenie powstałe w wyniku wcześniejszej nieprawidłowej wymiany. Działanie jak powyżej.
- poza tym może to być awaria sterownika (przy okazji tej awarii pojawia się też kontrolka ABS i ESP ale nie zawsze), wymienić sterownik i zakodować.
Co by nie było należy zacząć od diagnostyki :)

Odpowiedz

Anonim, 29 października 2013, 21:36 0 0

Należy przeprowadzić diagnostykę komputerową, która wyjaśni jak postępować dalej!

Odpowiedz

Anonim, 30 października 2013, 10:19 0 0

Gratulacje dla autora tego artykułu ,my mechanicy mamy bawic sie w zabawe z wróżeniem co jest przyczyną świecenia kontrolki może ktoś stuknie się w głowe i zacznie opisywac naprawde ciekawe przypadki a nie pierdoły .Dziwi mnie że poważni mechanicy podejmują się odpowiedzi na tak postawione pytanie .

Odpowiedz

Anonim, 30 października 2013, 10:22 0 0

Oczywiście okaze sie że tylko podłaczenie auta do TEXY może dać odpowiedż co jest uszkodzone ,żenada

Odpowiedz

Anonim, 30 października 2013, 21:52 0 0

Powodem zapalenia się lampki jest niesprawność EPB ,procedure diagnozy i usunięćie usterki należy zacząć ,tak jak w kazdym przypadku od szczegółowego wypytania klijeta o czas powstania miejsca awari,poprzednie naprawy,nastepnie nalezy otworzyć nowe zlecenie serwisowe diagnostyki EPB diagnostyke nalezy rozpocząć odsprawdzenia napięćia na akumulatorze następniepojazd nalezy podniesc i sprawdzić kompletność układu hamulcowego organoleptycznie,kolejnym krokiem jest sprawdzenie zasilania masy w gniezdzie OBD 16 PIN,dopieroteraz moznapodłączyć tester diagnoatyczny odpytać pamięć kodów błędów PTC ewentualnie [zamrozenie ramki] dalsze postępowanie uzaleznione jest od wyników otrzymanych danych diagnostucznych testera prawdopodobne usterki brak przejśćia elektrycznego[zbyt słabe] pomiedzy sterownikiem EPB a zaciskiem,zablokowany zaćisk hamulcowy ,zniszczony zacisk hamulcowy, spalony silnik który nie podlega regeneracji nalezy wymienić na nowy, zacisk uszkodzony sterownik EPB

Odpowiedz

Anonim, 31 października 2013, 10:16 1 0

Częścto problem tkwi we włączniku hamulca ręcznego na konsoli. Często się psuję od zbyt dużej siły w wciskania:) Wymieniamy włącznik i sprawa załatwiona

Odpowiedz

Anonim, 31 października 2013, 14:24 0 0

częstą przyczyną jest pęknięty przewód elektryczny przy wahaczu doprowadzający napięcie do silnika elektrycznego lub zaśniedziała kostka od silnika elektrycznego pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 31 października 2013, 15:32 0 0

po przeprowadzeniu diagnostyki wcale nie musi byc wiadomo co dalej komp pokaże tylko kod błędu a kilka różnych usterek pokazuje ten sam kod błędu ci którzy to już naprawiali na pewno się ze mną zgodzą pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 31 października 2013, 23:07 2 0

należy wylutować diodę i sprzedać auto. Pozdrawiam ;)

Odpowiedz

Anonim, 1 listopada 2013, 8:13 0 0

Zakupić szklaną kule najlepiej marki Texa , ona prawdę powie.
A poważnie ,rozpoczynając cykl artykułów o nietypowych usterkach-awariach w samochodach na początku cyklu zapowiadał się bardzo ciekawie i mam prośbę do autorów aby wrócili do początkowego poziomu prezentacji awarii ( szczegółowy opis problemu) albo zakończyli cykl.

Odpowiedz

Anonim, 1 listopada 2013, 12:44 0 0

Podajcie mi kod błędu to Wam powiem co jest uszkodzone oraz sposób postępowania.

Odpowiedz

Anonim, 2 listopada 2013, 19:29 0 0

W dupie mam takie rozwiązania! Szczerze to na co mi Wasza wiedza mechaniczna jak bez komputera klocków nie można wymienić w samochodzie! Całe szczęście że się nie pozbyłem tradycyjnego samochodu!

Odpowiedz