Fulda Carat Exelero – nowa letnia opona

, 21 lutego 2005, 0:00

Fulda, niemiecka marka opon, wprowadziła nową oponę letnią o nazwie Carat Exelero. Wyróżnia się ona wysokimi osiągami, krótką drogą hamowania i niskim poziomem hałasu. Jest skonstruowana z myślą o zastosowaniu w samochodach klasy wyższej.
Nowa Fulda Carat Exelero wyposażona została w stworzony od podstaw system zapewnienia przyczepności, który skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Optymalną przyczepność opony do jezdni zapewnia m.in. opracowany przez inżynierów Fulda nowy składnik mieszanki gumowej. Składnik ten – dzięki obniżonej elastyczności – sprawia, że opona dłużej przylega do powierzchni drogi i w ten sposób zwiększa się powierzchnia styczności opony z drogą polepszając tym samym przyczepność opony.
 ]1L[
Łatwiejsze kierowanie autem wyposażonym w nowe opony Fulda Carat Exelero jest możliwe dzięki nowemu szkieletowi tych opon. Został on opracowany z myślą o najnowszej generacji samochodów sportowych i limuzynach. Szczególną uwagę zwrócono na osiągnięcie wysokiej stabilności oraz przewidywalności zachowania opony. Stabilny szkielet mniej odkształca się przy gwałtownym hamowaniu, czy wchodzeniu w ostry zakręt. Zachowanie opony w trakcie kierowania pojazdem staje się w ten sposób bardziej przewidywalne, dając kierowcy dodatkowe poczucie bezpieczeństwa.
Nowa konstrukcja opony, tak zwany DualShift, spotykany jedynie w oponach Fulda Carat Exelero, pozwala obniżyć poziom hałasu. Stosując specjalnie do tego celu przeznaczone komputerowe programy modelowania, specjaliści Fulda stworzyli wzór bieżnika o podwójnym, zintegrowanym działaniu. Po pierwsze, bloki boczne oraz bloki środkowe bieżnika różnią się od siebie rozmiarem, aby dźwięki powstające podczas jazdy tworzyły na tyle szerokie spektrum częstotliwości, by w efekcie obniżył się poziom hałasu. Po drugie, każde z sześciu żeber tworzących wzdłuż opony jej bieżnik jest lekko obrócone tak, aby sąsiadujące ze sobą żebra zachodziły na siebie. To kolejne rozwiązanie, dzięki któremu obniża się poziom hałasu emitowanego przez oponę. Ma to dać użytkownikom tych opon większą przyjemność z wygodnej jazdy.
Opatentowany wzór bieżnika łączy w sobie cechy bieżnika kierunkowego i sześciożebrowego. Połączenie to prowadzi do harmonijnej równowagi pomiędzy stabilną kierowalnością i odpornością na zjawisko aquaplaningu.
Nowa opona Fulda Carat Exelero będzie dostępna w pierwszym kwartale 2005 roku, w 33 rozmiarach i 39 wersjach, od 15 do 23 cali. 13 z 39 rozmiarów to nowość w ofercie Fulda. Wszystkie rozmiary opony Fulda Carat Exelero – oprócz rozmiaru 215/50ZR17 – będą wyposażone w zintegrowany system Rim Protektor zapewniający ochronę felgi np. przed uszkodzeniem spowodowanym najazdem na krawężnik.

Komentarze

Brak komentarzy