Naprawiamy z Texą – Honda Accord – rozwiązanie

9 października 2013, 9:00

Honda Accord (CU) 2.0i KAT miała problem z wolnymi obrotami. Naprawiający ją mechanik wyczerpał już wszystkie pomysły na jej naprawę. Co było przyczyną usterki?

Rozwiązanie problemu – porada Texa

Honda Accord (CU) 2.0i KATMechanik długo próbował znaleźć przyczynę awarii Hondy. Niestety po pewnym czasie musiał się poddać i zasięgnąć porady. Otrzymał ją w Call Center TEXA (infolinia techniczna). Texa od niedawna oddaje do dyspozycji swoich użytkowników infolinię techniczną. Wsparcie tam oferowane, obejmuje informacje dotyczące wszelkich ustawień oprogramowania, jak również pomoc przy naprawie samochodów (ale w tym przypadku dla użytkowników z aktywnym pakietem Tex@info). Dzięki swojej sieci centrów szkoleniowo-technicznych oraz współpracy z użytkownikami, Texa bezustannie rozwija bazę danych, zawierającą występujące problemy podczas napraw samochodów i opracowuje do nich rozwiązania oraz procedury naprawcze.

Dzięki kontaktowi z infolinią techniczną mechanik dowiedział się, że istniejący problem może być spowodowany niewłaściwym ustawieniem luzów zaworowych. Problem jest typowo mechaniczny, jednakże i trudny do zdiagnozowania. W omawianym przypadku na zimnym silniku luzy praktycznie nie istniały co miało wpływ na pracę silnika. Po lekkim rozgrzaniu silnika zawory pozostawały niedomknięte co uniemożliwiało prawidłową pracę silnika. W tym momencie znów przychodzi z pomocą oprogramowanie IDC4 Plus Car z informacjami o luzach zaworowych:

Dziękujemy za przesyłanie propozycji rozwiązania problemu. Upominkiem od firmy Texa nagrodzony zostanie użytkownik o loginie: AUTOZIBI, który już nie pierwszy raz wyprzedził wszystkich z poprawną diagnozą.


Przypominamy, że pod uwagę brane są tylko odpowiedzi zalogowanych użytkowników (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Honda Accord
Naprawiamy z Texą – Honda Accord

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować… Honda gaśnie na wolnych obrotach Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 10 października 2013, 19:00 0 0

A ten mechanik sprawdził missfire monitoring?? Podstawa!!!

Odpowiedz

Anonim, 11 października 2013, 1:22 0 0

Brawo dla autora piterkrk, że wie po co jest monitor prawidłowości przebiegu procesu spalania!! Często jest on interprerowany jako monitor pracy układu zapłonowego, a on monitoruje przebieg całości preocesu spalania. Ewentualne nieprawidłowości mogą pochodzić od układu zapłonowego, zasilania paliwem oraa od elementów zamykających komorę spalania.

Odpowiedz