Naprawiamy z Texą – Honda Accord

27 września 2013, 10:19

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować…

Honda gaśnie na wolnych obrotach

Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy na benzynie. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że samochód wyposażono w automatyczną skrzynię biegów, przez co poruszanie się nim przy tej usterce stawało się prawie niemożliwe.

Oczywiście w tej sytuacji należałoby zacząć od doprowadzenia do sytuacji, w której samochód będzie działał właściwie na benzynie, a później zająć się zasilaniem gazem. Dlatego, pierwszą czynnością mechanika było przeprowadzenie diagnostyki systemu za pomocą oprogramowania IDC4 CAR Plus.

Po wykonaniu diagnostyki, okazało się, że w jednostce sterującej silnikiem nie są obecne żadne błędy. Tym samym wnioskować można jedno: usterka nie jest możliwa do wychwycenia przez sterownik silnika, co może wskazywać, że mamy problem mechaniczny lub też elementy pomiarowe nie działają właściwie. W tym momencie przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności powinno się sprawdzić parametry, których poprawności sterownik silnika nie jest w stanie ocenić. Pierwszym z nich jest temperatura cieczy chłodzącej, jak wiadomo gro systemów korzysta z czujników temperatury typu NTC. Jeśli odłączymy czujnik, sterownik silnika wskaże nam wartość około -40oC, której poprawności nie jest w stanie zweryfikować.

Kolejną rzeczą jest sprawdzenie masy powietrza lub ciśnienia w kolektorze ssącym. Te parametry mogą mieć kluczowe znaczenie, a niejednokrotnie nie generują żadnych błędów. Niestety w omawianym przypadku wszystkie odczyty wydawały się poprawne. Z uwagi na to mechanik zdecydował się na kontrolę całego układu dolotowego, a w tym: filtra powietrza, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie EGR. Żadne działania nie przyniosły rezultatu. Mechanik wyczerpał wszystkie pomysły i musiał poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Co może być przyczyną awarii Hondy Accord 2.0i KAT? Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowej diagnozy w komentarzach pod artykułem.

Najlepszą odpowiedź nagrodzimy kombinezonem warsztatowym, ufundowanym przez firmę Texa*

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – BMW serii 1
Naprawiamy z Texą – BMW serii 1

Producenci samochodów prześcigają się w nowinkach, które mają ułatwić korzystanie z samochodu. Jednym z takich udogodnień jest system kontroli okładzin hamulcowych, stosowany przez BMW. Niestety może on powodować pewne komplikacje w czasie wymiany elementów układu hamulcowego. Systemy kontroli coraz bardziej rozbudowane Wszyscy użytkownicy nowszych samochodów zauważyli informacje pojawiające się na głównym wyświetlaczu o poziomie oleju, […]

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo
Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo

Pierwszy komputerowo (elektronicznie) sterowany układ ABS wprowadził Cadilac w 1971 roku. Dzisiejsze systemy ABS czy ESP są dalece bardziej zaawansowane, ale niestety czasem odmawiają posłuszeństwa. Tak zdarzyło się w przypadku opisywanej Alfy Romeo MiTo. Włączona lampka kontrolna ESP Historia systemu ABS rozpoczyna się w latach ‘50 ubiegłego stulecia, kiedy opracowano system Maxaret. System ten wdrożono […]

Naprawiamy z Texą – Honda Accord – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Honda Accord – rozwiązanie

Honda Accord (CU) 2.0i KAT miała problem z wolnymi obrotami. Naprawiający ją mechanik wyczerpał już wszystkie pomysły na jej naprawę. Co było przyczyną usterki? Rozwiązanie problemu – porada Texa Mechanik długo próbował znaleźć przyczynę awarii Hondy. Niestety po pewnym czasie musiał się poddać i zasięgnąć porady. Otrzymał ją w Call Center TEXA (infolinia techniczna). Texa […]

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra
Naprawiamy z Texą – Nissan Micra

Tym razem zajmujemy się samochodem osobowym japońskiego koncernu Nissan, model Micra z jednolitrowym silnikiem benzynowym (K12E). Samochody o przebiegu około 60-70 tysięcy kilometrów, kupowane z drugiej ręki, niejednokrotnie uskarżają się na dziwny problem z pracą silnika. Zapala się kontrolka, silnik dziwnie pracuje, czasami nawet gaśnie. Problem z pracą silnika Nissana Micry 1.0 16V Każdy samochód […]

Naprawiamy z Texą – Peugeot 206
Naprawiamy z Texą – Peugeot 206

Peugeot 206 z silnikiem 1.4 (Kat KFW) miał usterkę układu klimatyzacji. Podczas jazdy klimatyzacja działała prawidłowo, natomiast po zatrzymaniu się np. na światłach, przestawała funkcjonować, a z nadmuchów płynęło ciepłe powietrze. Klimatyzacja Peugeot grzeje na postoju Ponad 90 proc. obecnie produkowanych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w klimatyzację, która zapewnia o wiele większy komfort podróży, zwłaszcza […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 września 2013, 19:47 0 0

Troszkę za mało informacji jednak spróbuję coś napisać ...... zaczął bym najpierw od regulacji luzów zaworowych być może one powodują brak wolnych obrotów , jednak mogą być już powypalane zawory w głowicy a to już większa awaria .
Innym powodem może być zasysanie "fałszywego" powietrza , np. na listwie wtryskowej.
Jeszcze inna przyczyna to utrata adaptacji podczas odłączenia akumulatora .

Odpowiedz

Anonim, 27 września 2013, 22:33 0 0

-poprawność działania układu zapłonowego
-poprawność działania sondy lambda
-ciśnienie sprężania

Odpowiedz

Anonim, 27 września 2013, 22:34 0 0

-poprawność działania układu zapłonowego
-poprawność działania sondy lambda
-ciśnienie sprężania

Odpowiedz

Anonim, 3 października 2013, 9:40 0 0

"fałszywe" powietrze w kolektorze ssącym. Możliwe, że zsunął się lub sparciał któryś z gumowych wężyków tam dochodzących ew uszkodzona uszczelka między kolektorem ssącym a blokiem silnika lub między przepustnicą a kolektorem. Zabrudzony lub uszkodzony silniczek krokowy.

Odpowiedz

Anonim, 3 października 2013, 10:25 0 0

Witam
W samochodach honda accord wszystkie modele benzynowe łącznie z modelem zawartym w artykule mają okresową regulację luzów zaworowych. Większość nieautoryzowanych stacji nie wykonuje tej czynności. W modelu opisanym powyżej taka regulacja powinna być wykonywana co 40 tyś km. Przy instalacji gazowej powinno się taką regulacje wykonywać co najmniej co 20 tyś km. W przypadku zasilania gazem temperatura spalania tego paliwa jest wyższa co powoduje podpalanie gniazd zaworowych następstwem czego jest zacieśnianie luzów zaworowych. a efektem końcowym pracy silnika na takich luzach są wszystkie opisane w artykule przypadłości. regulacja luzów w 100% powinna wyeliminować wszystkie usterki

Odpowiedz

Anonim, 3 października 2013, 10:35 0 0

no to po problemie,zaworki zluzować i heja

Odpowiedz

Anonim, 6 października 2013, 10:45 0 0

witam.
zatkana odma silnika

Odpowiedz

Anonim, 7 października 2013, 7:25 0 0

Co do luzów zaworowych, to nie obstawiam. Honda ma missfire monitoring i siłą rzeczy przy nieodpowiednich luzach zaworowych musi pokazać jakieś kody P030x.
Stawiam na brudny przepływomierz lub przepustnicę, niedrożny układ wydechowy.

Odpowiedz