Letnia opona Goodyear Excellence

, 9 lutego 2005, 0:00

Goodyear wprowadził do swej oferty nową oponę letnią o nazwie Excellence, przeznaczoną do nowoczesnych samochodów klasy wyższej. Goodyear Excellence to opona o wysokich osiągach, która oferuje kierowcom aut rodzinnych i sportowych bezpieczną i cichą podróż oraz łatwość sterowania pojazdem. Nowa opona wyróżnia się krótszą drogą hamowania na śliskich nawierzchniach oraz zwiększoną przyczepnością na zakrętach i przy dużych prędkościach. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji bieżnika jest to także najcichsza opona z oferowanych na rynku.
Nowa Goodyear Excellence to opona letnia typu HP. Przy jej konstruowaniu kierowano się tym, by stworzyć oponę, która pozwoli optymalnie wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne zastosowane w najnowszej generacji samochodów rodzinnych i aut o wysokich osiągach technicznych.
Aby wyjść naprzeciw gwałtownie rozwijającej się technice napędu samochodów i zwiększania komfortu jazdy, konstruktorzy Goodyear zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania branży oponiarskiej właśnie w oponach Excellence.
 ]1L[
Badanie opinii klientów koncernu Goodyear wykazało, że podstawowym wymaganiem większości kierowców samochodów o wysokich osiągach w Europie jest bezpieczeństwo jazdy na mokrej nawierzchni. By zapewnić przyczepność w takich warunkach, opony muszą usunąć wodę spomiędzy bieżnika i nawierzchni jezdni. Wszystkie opony dokonują tego poprzez wpychanie wody w rowki bieżnika. Im szybciej samochód porusza się, tym więcej wody trzeba rozproszyć i mniejsza część bieżnika ma styczność z podłożem. Wraz ze wzrostem prędkości spada przyczepność opon i kierowca ma mniejszą kontrolę nad pojazdem, a droga hamowania wydłuża się. Bieżnik opony Excellence jest wyprodukowany przy pomocy nowej technologii, zwiększającej przyczepność na mokrych nawierzchniach przy wyższych prędkościach. Szerokie i głębokie rowki zostały tak zaprojektowane, aby wzmocnić absorpcję dużych ilości wody z nawierzchni jezdni i skuteczność odprowadzania jej spod kół. Poziom bezpieczeństwa jazdy na mokrych nawierzchniach zwiększa ponadto zawansowany technologicznie składnik zawierający krzemionkę o nazwie „Goodyear Best in Wet”. Lepszą przyczepność we wszystkich warunkach jazdy opona Excellence zapewnia dzięki użyciu nowych polimerów. Pozwala to na bezpieczną jazdę zarówno na suchych jak i mokrych nawierzchniach.
Kierowcy dużych samochodów rodzinnych oraz samochodów o wysokich osiągach oczekują komfortowej jazdy. Większość hałasu emitowanego przez opony powodowana jest przez uderzanie krawędzi bieżnika o nawierzchnię jezdni. Nowa opona Goodyear Excellence ma dwie cechy redukujące szum. Po pierwsze, w strefie, w której opona styka się z felgą, zainstalowano dodatkowy specjalny pasek gumowy o jednolitej grubości, który zapewnia jednolite usytuowanie tzw. owijki, co eliminuje drgania opony podczas jazdy i sprawia, że szum opon jest mniejszy. Po drugie, opona Excellence wykonana jest według technologii Dual-Block Shifting. Polega ona na tym, że 58 bloków bieżnika w części bocznej opony ma zróżnicowaną wielkość w jednej sekwencji, zaś wielkość bloków na wewnętrznych żebrach jest zróżnicowana w innej sekwencji i pod innym kątem. Jedno z wewnętrznych żeber bieżnika ma mniej bloków (26) i to ustawionych pod znacznie ostrzejszym kątem. Ten układ istotnie redukuje hałas opon.
Opona Goodyear Excellence, dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, nie tylko spełnia ostre normy zawarte w dyrektywie unijnej (2001/43/CE) dotyczącej emisji hałasu zewnętrznego opon, ale i wyznacza znacznie ostrzejsze standardy. Dyrektywa zaleca redukcję hałasu generowanego przez pojazdy do 74 db w 2007 roku. Samochód wyposażony w Goodyear Excellence już teraz nie przekracza 70 db.
Przy konstruowaniu opon Goodyear Excellence włożono też wiele wysiłku, aby zapewnić kierowcom także dobrą kierowalność pojazdem. Na jej konstrukcję składa się spiralna warstwa ekranu pod czołem opony i z podwójną warstwą pod barkiem. Konstrukcja ta powoduje, że czoło opony wywiera równy nacisk na jezdnię. Każda część czoła opony pracuje na nawierzchni jezdni, zapewniając dodatkową przyczepność i dobrą kierowalność. Powoduje to także równomierne zużycie, które wydłuża żywotność opony. Z kolei stabilizatory barku szerszych i sztywniejszych bloków zewnętrznych bieżnika oraz solidne żebra, zapewniają pozytywne reagowanie układu kierowniczego przy wykonywaniu trudniejszych manewrów, w szczególności przy większych prędkościach, ostrych skrętach oraz gwałtownych manewrach w sytuacjach niebezpiecznych. W efekcie autem na oponach Goodyear Excellence steruje się łatwiej i pewniej.
Goodyear Excellence jest osiągalna w 40 wersjach 28 wymiarów, od 14 do 18 calowych kół, do prędkości maksymalnej 210 lub 270 km/h.

Komentarze

Brak komentarzy!