Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211)

, 20 sierpnia 2013, 11:09

Coraz większa rola, jaką odgrywa w pojazdach elektronika wymaga od mechaników koncentracji, nawet podczas wykonywania teoretycznie prostych napraw. Niewielka niefrasobliwość podczas procedury serwisowania układu klimatyzacji, może być powodem zablokowania pracy układu.

Po obsłudze klimatyzacji, układ nie działa…

Obecność wszędobylskiej elektroniki ma oczywiście uprzyjemnić życie kierowcy, natomiast niekoniecznie życie mechanika. Istotą tego stwierdzenia jest fakt, że mechanik musi znać strategię jej działania, w przeciwnym razie może napotkać spore kłopoty.

Samochód, który jest bohaterem tego odcinka cyklu to Mercedes klasy E (W211) z automatyczną klimatyzacją. Użytkownik pojazdu przyjechał do warsztatu, aby wykonać standardową obsługę. Usługa przebiegła sprawnie, natomiast po standardowym sprawdzeniu działania układu po serwisie okazało się, że klimatyzacja nie działa. Mimo ponownego wykonania serwisu układ nadal nie działał. Wydawać by się mogło, że zwykłe serwisowanie nie ma wpływu na działanie klimatyzacji. Gdzie tkwi więc problem?

Jaki błąd mógł popełnić mechanik, dokonujący obsługi układu klimatyzacji? Jak rozwiązać problem? Zachęcamy do zgłaszania własnych propozycji w komentarzach pod tym artykułem.

Najciekawszą odpowiedź nagrodzimy zestawem upominków od firmy Texa*, w skład którego wchodzą: polar, koszulka polo, notes, długopis oraz smycz.

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego odnalezienia za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Nowy cykl: Naprawiamy z Texą – Fiat Ulysse 2.2 JTD
Nowy cykl: Naprawiamy z Texą – Fiat Ulysse 2.2 JTD

W ramach naszego nowego cyklu artykułów, mechanicy będą mogli spróbować odnaleźć przyczynę usterek samochodów. Najlepsza odpowiedź w każdym odcinku będzie nagradzana upominkami od firmy Texa. Na początek diagnozujemy Fiata Ulysse z silnikiem diesla. Komunikat o przepełnionym lub niedrożnym filtrze FAP Obecnie ekologia i wszystko co jest z nią związane wiedzie prym w wielu dziedzinach życia. […]

Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211) – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211) – rozwiązanie

Układ klimatyzacji w Mercedesie klasy E przestał działać po wykonaniu standardowej czynności obsługi. Jaki błąd mógł popełnić mechanik? Przedstawiamy rozwiązanie odnalezione przy pomocy urządzeń firmy Texa. Rozwiązanie problemu – porada Texa Firma Texa S.p.A jest nie tylko producentem sprzętu diagnostycznego, ale również stacji do obsługi układów klimatyzacji. Firma prowadzi swoje centra informacyjno-diagnostyczne w całej Europie […]

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo
Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo

Pierwszy komputerowo (elektronicznie) sterowany układ ABS wprowadził Cadilac w 1971 roku. Dzisiejsze systemy ABS czy ESP są dalece bardziej zaawansowane, ale niestety czasem odmawiają posłuszeństwa. Tak zdarzyło się w przypadku opisywanej Alfy Romeo MiTo. Włączona lampka kontrolna ESP Historia systemu ABS rozpoczyna się w latach ‘50 ubiegłego stulecia, kiedy opracowano system Maxaret. System ten wdrożono […]

Naprawiamy z Texą – BMW serii 1
Naprawiamy z Texą – BMW serii 1

Producenci samochodów prześcigają się w nowinkach, które mają ułatwić korzystanie z samochodu. Jednym z takich udogodnień jest system kontroli okładzin hamulcowych, stosowany przez BMW. Niestety może on powodować pewne komplikacje w czasie wymiany elementów układu hamulcowego. Systemy kontroli coraz bardziej rozbudowane Wszyscy użytkownicy nowszych samochodów zauważyli informacje pojawiające się na głównym wyświetlaczu o poziomie oleju, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 sierpnia 2013, 22:15 0 0

witam

Prawdopodobnie problem jest tym ze mechanik uruchomil klimatyzacje w czasie napelniania albo wtedy jak nie było czynnika w układzie . Został zapisany blad czujnik cisnienia klimatyzacji i sterownik został zablokowany . W tym celu nalezy wykasowac blad ze sterownika klimatyzacji

pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2013, 21:55 2 0

Według mnie nie ma zapisanego żadnego błędu w sterowniku. Po prostu w nowszych układach klimatyzacji jest zabezpieczenie elektroniczne. Jeżeli do układu klimatyzacji był 'dobijany' czynnik
to klimatyzacja się blokuje i należy ją uruchomić z pozycji testera.

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 8:53 0 0

Czujnik ciśnienia blokuje klimatyzację po spuszczeniu gazu należy podpiąć komputer i odblokować z pozycji testera.

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 11:14 0 0

Jeśli szczelność układu była sprawdzana azotem i było za duże ciśnienie w układzie, uszkodzeniu mógł uledz czujnik ciśnienia lub zawór sterujący kompresora (jeśli taki posiada)

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 11:42 0 0

Podczas sprawdzania układu klimatyzacji zostało nabite zbyt duże ciśnienie co spowodowało automatyczne wyłączenie klimatyzacji w celu jej zabezpieczenia przed uszkodzeniem

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 12:54 1 0

W czasie obsługi został włączony zapłon w czasie, kiedy nie było właściwego ciśnienia w układzie, lub przystąpiono do obsługi kiedy sieć CAN nie przeszła jeszcze w stan uśpienia (należy odczekać co najmniej 20 minut). To spowodowało zapisanie błędu i unieruchomienie układu. Konieczne wykasowanie błędu w sterowniku.

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 16:18 0 0

zawór rozprężny się zawiesił lub coś z nim się stało

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 20:37 0 0

Cos sie zepsolo. To proste.

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2013, 21:28 0 0

mechanik dobił za dużo czynnika

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2013, 21:18 0 0

albo za mało czynnika

Odpowiedz

Anonim, 31 sierpnia 2013, 9:58 3 0

MOIM SKROMNYM ZDANIEM PO NABICIU I SPRAWDZENIU KLIMATYZACJI MUSIMY PODPIĄĆ KOMPUTER I WYKASOWAĆ BŁĘDY Z PAMIĘCI KLIMATYZACJI.KLIMA BĘDZIE DZIAŁAĆ.

Odpowiedz

Andrzej, 17 maja 2019, 21:05 0 0

Zgadza się. Dziś miałem problem z klima. Wszystko działało jadąc do zakładu. Po nabiciu czynnika do pełna przestała się włączać. Dobry komputer, wykasowane błędy i po problemie. Przy nabijaniu kluczyk ma być wyjety. Wtedy można uniknąć podpisania pod kompa.

Odpowiedz