Chińskie opony niebezpieczne na mokrych nawierzchniach

, 7 sierpnia 2013, 15:44

Magazyn AutoBild porównał ContiPremiumContact 5 z dziesięcioma chińskimi modelami opon. Droga hamowania na dalekowschodnich oponach okazała się o 24 metry dłuższa.

W lipcowym numerze niemieckiego magazynu AutoBild porównano produkowane w Chinach opony w rozmiarze 205/55 R 16 z Continental ContiPremiumContact 5. Ogumienie z Dalekiego Wschodu wypadło podczas testów znacznie gorzej od europejskiego konkurenta.

– „Zwłaszcza na mokrej nawierzchni niektóre wyniki były zatrważające” – stwierdzili testerzy. Przy prędkości 100 km/h, różnica długości drogi hamowania między oponą firmy Continental a najsłabszym z konkurentów wyniosła 24 metry – „Gdy pojazd na oponach europejskich już się zatrzymał, ten na chińskich miał wciąż 60 km/h do wytracenia” – zauważyli eksperci.

W zakresie aquplaningu chińskie opony również wypadły słabo. Najsłabsza z nich zaczęła się ślizgać na mokrej nawierzchni już przy prędkości 66 km/h. Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE. Dlatego testerzy radzą kierowcom, by zawsze upewniali się, że opony, które kupują mają odpowiednią homologację (oznaczone z boku symbolem np. „e4”).
 

Dowiedz się więcej

Historia marki Dunlop
Historia marki Dunlop

Dunlop to dziś jeden z wiodących producentów opon. Tę markę zna każdy miłośnik motoryzacji, a zwłaszcza motosportu. Nie każdy jednak wie, że pierwsza opona Dunlopa powstała na potrzeby… trójkołowego rowerka. Łukasz Tłuchowski, dyrektor marketingu Grupy Goodyear Polska, mówi: – ,,Już sam początek historii naszej firmy wskazuje na fakt, że Dunlop to nie tylko ogumienie do […]

Rekord Guinnessa na oponach Continental
Rekord Guinnessa na oponach Continental

Volkswagen Passat TDI Clean Diesel na oponach Continental ustanowił Rekord Gunnessa w kategorii ekonomicznego zużycia paliwa. Samochód przejechał 13 tysięcy kilometrów, osiągając średnie spalanie na poziomie 3,01 l/100 km. Volkswagen ustanowił rekord w USA, w kategorii „najniższe zużycie paliwa przez samochód niehybrydowy”. Rekordowy wynik to spalanie na poziomie 3,01 l/100 km. Prowadzony na zmianę przez dwóch kierowców pojazd, […]

Opony Michelin dla najnowszego Porsche
Opony Michelin dla najnowszego Porsche

Michelin został wyłącznym globalnym dostawcą opon do nowej wersji Porsche Panamera. Dla nowego Porsche Panamera będą dostępne trzy modele opon Michelin w 12 rozmiarach. Homologowane dla Panamery opony to: letnia Pilot Super Sport, zimowa Pilot Alpin 4 oraz Pilot Sport All Season Plus, przeznaczona na rynek amerykański. Michelin Pilot Super Sport Letnia opona sportowa o […]

15 lat fabryki Bridgestone Poznań
15 lat fabryki Bridgestone Poznań

Zakład produkcyjny Bridgestone Poznań obchodzi w tym roku jubileusz. Od 1998 r. powierzchnia fabryki zwiększyła się ponad sześciokrotnie i wynosi 19 ha, a w zakładzie powstaje obecnie ponad 500 rodzajów opon, które trafiają do 44 krajów na całym świecie. Budowa zakładu w Poznaniu rozpoczęła się w styczniu 1999 r., kilka miesięcy po założeniu spółki. Pierwsza […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 sierpnia 2013, 11:24 0 0

trudno żeby niemiec chwałil chińskie. mało wiarygodne te opinie gdy pismo z kraju a opiniuje towar z kraju b . no daliby sobie spokój i nie robili żartów

Odpowiedz

Anonim, 8 sierpnia 2013, 11:53 0 0

Czy wiecie, że Continental w pierwszej połowie 2012 otworzył własną fabrykę opon w ...Chinach, a dokładniej w mieście Hefei, we wschodniej części tego pięknego kraju.

Odpowiedz

Anonim, 8 sierpnia 2013, 12:17 0 0

fabryka w Hefei Chiny otwarta przez przedstawicieli Conti. Elmar Degenhart, Nikolai Setzer, Tobias Kerle . W Chinach obecnie Continental zatrudnia 14000 osób, 18 punktów produkcyjnych , 15 punktów sprzedaży na tamtym rynku - to dane z Internetu ogólnie odstępne

Odpowiedz

Anonim, 10 sierpnia 2013, 20:47 0 0

Nie jest problem gdzie jest produkt zrobiony tylko jak i z czego wykonany. Chiny to głównie masówka i tandeta bo skoro jest na to zbyt to czemu mają nie produkować. A winni są producenci bo otwierają fabryki w chinach nie po to by było taniej dla klienta tylko żeby więcej zarobić. W głupiej hurtowni jest narzut średnio 70%, tak tak panowie wiem bo mam znajomego, np. poduszka pod silnik która kosztuje dla klienta 90 zł jest sprzedawana hurtowni przez producenta za 6,80 zł/szt. Przepłacamy za części i za auta też to nie jest tyle warte. Merc S klasa składany w Chinach kosztuje 1/3 ceny tylko że europejczykowi nie wolno sobie tam kupić i sprowadzić.

Odpowiedz