Bosch wyprodukował 10 milionów rozruszników Start-Stop

, 7 sierpnia 2013, 8:47

Fabrykę Bosch w Hildesheim opuścił dziesięciomilionowy egzemplarz rozrusznika Start-Stop. W ciągu sześciu lat technologia ta stała się tak popularna, że korzysta z niej co drugi produkowany dziś w Europie Zachodniej pojazd.

Oszczędność paliwa

– „Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start-Stop. W wielu modelach samochodów układ Start-Stop jest dostępny jako wyposażenie standardowe. Ambitne cele dotyczące emisji CO2 zapewnią dalszy, dynamiczny rozwój technologii Start-Stop” – powiedział dr Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators.

Układy Start-Stop obniżają zużycie paliwa nawet o 5 proc. w trybie NEFZ (nowy europejski cykl jezdny). We fragmentach miejskich NEFZ spadek zużycia paliwa sięga 8 proc.

Układ pracuje w tle i przed uaktywnieniem się analizuje informacje dostarczane przez czujniki, np. akumulatora, czy temperatury wewnątrz pojazdu – silnik jest wyłączany w razie zatrzymania tylko wtedy, gdy akumulator umożliwia bezproblemowy rozruch, jeżeli jest bardzo zimno lub bardzo gorąco, silnik również nie zostanie wyłączony, aby samochód szybciej osiągnął komfortową temperaturę. System Start-Stop uzupełnia przetwornica napięcia stałego, która stabilizuje napięcie sieci pokładowej w czasie rozruchu, tak aby nie powodować zakłóceń w odbiorze radia, działaniu nawigacji czy urządzenia głośnomówiącego.

Silnik wyłączony w trakcie jazdy

Specjaliści Bosch stopniowo rozszerzają czasy przestoju silnika: początkowo będzie to możliwe w fazie wytracania prędkości przez pojazd, a do roku 2016 także podczas jazdy, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Także podczas tych dłuższych faz jazdy z wyłączonym silnikiem będzie zagwarantowane sprawne działanie wszystkich funkcji bezpieczeństwa i komfortu.

– „W zależności od profilu jazdy, udoskonalone układy Start-Stop będą oszczędzać dodatkowo do 10 proc. paliwa” – powiedział Kirschner.

Dowiedz się więcej

Bosch współpracuje z firmą Castrol
Bosch współpracuje z firmą Castrol

Dział branżowy Bosch Automotive Aftermarket oraz Castrol zawarły umowę o współpracy na rynku europejskim. Na jej mocy firma Castrol staje się preferowanym dostawcą olejów i smarów Castrol dla europejskich warsztatów Bosch Car Service oraz AutoCrew za pośrednictwem wybranych dystrybutorów. Oleje i smary Castrol dla 7000 warsztatów partnerskich Bosch W ok. 16 000 warsztatów Bosch Service […]

Nowe alternatory i części w Auto-Starter
Nowe alternatory i części w Auto-Starter

Firma Auto-Starter poszerzyła ofertę alternatorów i części alternatora. Nowe produkty są przeznaczone głównie dla pojazdów marek Opel i Hyundai. Nowe alternatory oznaczone są symbolami A0238, A0239, A9037, zaś części do alternatora – AP0022, APC4016, AR0017, ARC0066, ARC0067, ARC1026, ARE0083, AS0024, AS2007. Alternatory Alternator A0238 jest stosowany w samochodach Opel Astra G, Astra H, Vectra C, […]

Układ klimatyzacji strefowej Denso dla większych oszczędności
Układ klimatyzacji strefowej Denso dla większych oszczędności

Firma Denso opracowała układ klimatyzacji strefowej, umożliwiający kontrolę temperatury oddzielnie w strefie kierowcy, pasażera oraz tylnej kanapy. Rozwiązanie to obniża koszty użytkowania klimatyzacji w samochodzie, jednocześnie gabaryty modułu HVAC są podobne do standardowych układów klimatyzacji. – „Dzięki opracowanemu przez Denso rozwiązaniu będzie można uniknąć schładzania lub ogrzewania stref, w których nikt nie przebywa, zaś temperatury […]

Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią
Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią

Sprzęgło eClutch firmy Bosch ma umożliwić bardziej ekonomiczną jazdę pojazdami wyposażonymi w manualną przekładnię, wyposażonymi w system Start-Stop. Rozwiązanie to ułatwi także poruszanie się w korkach, ograniczając je do użycia pedału hamulca i gazu, bez ryzyka, że silnik zgaśnie. Zastosowanie elektronicznego sprzęgła eClutch zwiększa oszczędność paliwa w trybie jazdy z wyłączonym silnikiem. Sprzęgło odcina silnik […]

Bosch pracuje nad bardziej wydajnymi akumulatorami do samochodów elektrycznych
Bosch pracuje nad bardziej wydajnymi akumulatorami do samochodów elektrycznych

Zwiększenie wydajności akumulatorów dla samochodów elektrycznych – taki jest cel projektu IntLiIon. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego sterowania pracą akumulatora, partnerzy projektu planują znacząco zwiększyć moc, bezpieczeństwo i żywotność pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Przeszkodą na drodze codziennego korzystania z samochodów elektrycznych są akumulatory, które nie oferują jeszcze optymalnej wydajności, bezpieczeństwa i trwałości. Inteligentny system sterowania pracą akumulatora […]

Grupa Bosch poprawiła wyniki w 2013 roku
Grupa Bosch poprawiła wyniki w 2013 roku

Według wstępnych danych Grupa Bosch, pomimo słabej koniunktury gospodarczej, zwiększyła obroty w 2013 roku o 2,7 proc., do 46,4 mld EUR. Według wstępnych danych zysk operacyjny EBIT (przed odliczeniem podatków i odsetek) Grupy Bosch, liczony bez dodatkowych obciążeń ze strony fotowoltaiki, wynosi ok. 6 proc. obrotu. Oznacza to wzrost o ok. jeden punkt procentowy w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 18 sierpnia 2013, 22:36 0 0

Zgaście światła a zaoszczędzicie dóż więcej PALIWA

Odpowiedz