Nowe referencje świec zapłonowych DENSO

, 24 lipca 2013, 13:15

DENSO rozszerzyło program świec zapłonowych przeznaczonych dla rynku wtórnego. W ofercie pojawiły się nowe świece irydowe i niklowe, dwie referencje świec Twin Tip oraz dwie świece OE.

Świece Twin Tip

Dwie nowe świece zapłonowe TT o numerach katalogowych XU22TT oraz XUH22TT zostaną wprowadzone na rynek wtórny w ostatnim kwartale 2013 roku. Na linię świec zapłonowych TT będzie się składało 15 numerów katalogowych.

Świeca zapłonowa o numerze katalogowym XU22TT znajdzie zastosowanie w trzech milionach pojazdów, m.in. w autach Fiat, Alfa Romeo, Lancia 1.2 i 1.4 Fire Engine, Ford Ka (2009 – ), Chevrolet 1.0 i 1.2 oraz Daihatsu 1.3. Z kolei świecę zapłonową XUH22TT będzie można montować w ponad milionie europejskich pojazdów, m.in. w samochodach Kia/Hyundai z silnikiem 1.4 lub 1.6. XUH22TT sprawdzi się również w aucie Smart z silnikiem 1.0.

Opracowując świece zapłonowe Twin Tip (TT), DENSO wykorzystało własną technologię zapłonu przetestowaną wcześniej na rynku OE – Super Ignition Plug (SIP). Świece TT są produkowane bez użycia metali szlachetnych (takich jak platyna czy iryd) na elektrodach. Ich opatentowana konstrukcja – elektroda środkowa wykonana ze stopu niklowego oraz wysunięta elektroda masy o mniejszej średnicy (1,5 mm) – zapewnia wyższą zapłonność i lepsze spalanie paliwa.

Świece irydowe i niklowe

Świeca IK16L to ulepszona wersja świecy IK16, ale utrzymana w podobnej cenie. Na rynku wtórnym pojawi się w okolicach września 2013 r. Jest już dostępna nowa wersja tej świecy o wyższej wartości cieplnej: IK20 oraz IK20L – ma ona niemal 9 milionów zastosowań.

Niklowa świeca zapłonowa XU22HDR9 jest alternatywą dla świec Iridium Power IXUH22I przeznaczonych do samochodów Kia/Hyundai z silnikiem 1.4 oraz 1.6. Jest już dostępna na rynku wtórnym.

Dodatkowy zamiennik niklowy sprawia, że XU22HDR9 jest konkurencyjnym rozwiązaniem w dobrej cenie. Do wspomnianych pojazdów (Kia/Hyundai z silnikiem 1.4 oraz 1.6) można również montować świecę zapłonową TT o numerze XUH22TT.

Świece zapłonowe dla rynku OE

Począwszy od sierpnia 2013 r. dla samochodów Toyota GT86 oraz Subaru BRZ będzie dostępna nowa świeca irydowa Iridium Tough – VXEBH27. Charakteryzuje się ona opatentowaną, irydową elektrodą środkową o średnicy 0,4 mm.

W ostatnim kwartale 2013 r. DENSO wprowadzi również do sprzedaży świecę zapłonową Super Ignition Plug o numerze FK16R-A8. Jest ona już montowana jako wyposażenie fabryczne w samochodach Toyota Yaris 1.5 Hybrid oraz Toyota Prius Wagon 1.5 Hybrid.

Więcej informacji na temat świec zapłonowych DENSO można znaleźć na stronie www.denso-am.pl oraz u przedstawicieli firmy.
 

Dowiedz się więcej

Nowości Denso do układów klimatyzacji
Nowości Denso do układów klimatyzacji

Firma Denso wprowadziła do swojej oferty nowe produkty w ramach programu części układów klimatyzacji dla rynku wtórnego. Są to osuszacze, przełączniki ciśnienia i zawory rozprężne. Denso dla układów klimatyzacji Denso uzupełniło program części układów klimatyzacji, na który do tej pory składały się sprężarki i skraplacze. Program rozszerzono o nowe linie części, które obejmują 285 numerów […]

Świece NGK w nowym Mercedesie A45 AMG
Świece NGK w nowym Mercedesie A45 AMG

Najnowszy Mercedes-Benz A45 AMG, zaprezentowany podczas wystawy Geneva Motor Show, jest najsilniejszym samochodem z 4-cylindrowym silnikiem na świecie. Dostawcą świec zapłonowych typu SILZKFR8B7S do pojazdu jest NGK Spark Plug Europe. Konstruktorom udało się wycisnąć z 2-litrowego, benzynowego silnika A 45 AMG moc 360 KM. W przeliczeniu na litr pojemności, produkuje on 181 KM mocy, przewyższając […]

,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska
,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska

Denso jest jednym z największych na świecie producentów świec zapłonowych. Firma koncentruje się także na opracowywaniu nowych rozwiązań w dziedzinie elektroniki oraz klimatyzacji samochodowej. Na kilka naszych pytań odpowiedział Adam Barski, Sales Executive Denso Polska. Sukces sprzedażowy osiągają ostatnio świece Denso Twin Tip. Są efektywne, pasują do większości aut, przy tym są relatywnie tanie, gdyż […]

Jubileusz Boscha – 111 lat świec zapłonowych
Jubileusz Boscha – 111 lat świec zapłonowych

Świeca zapłonowa to wynalazek firmy Bosch. Pierwszą zaprezentowano 111 lat temu, w 1902 roku. 11 miliardów świec zapłonowych Bosch w ciągu 111 lat W 1902 roku Bosch otrzymał patent na wysokonapięciowy iskrownik magnetyczny w połączeniu ze świecą zapłonową. Wynalazek gwarantował niezawodny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku benzynowym. W ten sposób świece zapłonowe Bosch przyczyniły się […]

Nowa generacja świec żarowych NGK na targach IAA
Nowa generacja świec żarowych NGK na targach IAA

Podczas 65. targów IAA we Frankfurcie, NGK wprowadzi na rynek nową generację świec żarowych. W czasie tegorocznej edycji targów IAA firma NGK zaprezentuje swoje świece zapłonowe, żarowe oraz sondy lambda na wyposażenie oryginalne, a także najnowszą świecę żarową. Świeca ta posiada jeszcze bardziej udoskonalone właściwości żarzenia i już wkrótce będzie stosowana przez największych europejskich producentów […]

10 nowych referencji cewek zapłonowych DENSO
10 nowych referencji cewek zapłonowych DENSO

DENSO rozszerzyło ofertę cewek zapłonowych dla rynku wtórnego o kolejnych 10 referencji, które zastępują 46 części OE i pokrywają ponad 8-milionowy park pojazdów. Program cewek zapłonowych DENSO obejmuje obecnie 18 numerów katalogowych. Nowe cewki zapłonowe DENSO są przeznaczone m.in. do pojazdów: Chevrolet Lacetti, Matiz oraz Nubira, Daewoo Matiz oraz Tico (95-00), Hyundai Accent (05-10), Accent […]

Świece zapłonowe NGK w nagrodzonym silniku
Świece zapłonowe NGK w nagrodzonym silniku

Zaprezentowany niedawno silnik Ford 1.0 Ecoboost został wyróżniony przez Magazyn Engine Technology International tytułami „Silnika Roku 2012”, „Najlepszego z nowych silników” oraz „Najlepszego silnika poniżej 1,0 l”. Producentem świec zapłonowych do tej jednostki jest NGK. Silnik 1.0 Ecoboost z turbo zasilaniem oraz bezpośrednim wtryskiem ma zastąpić 4-cylindrowy model 1.6 l. Nowy, 3-cylindrowy silnik o mocy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!