Sezon ogórkowy

, 9 lipca 2013, 14:10

Przed laty sezon ogórkowy zaczynał się w mediach informacjami o niezidentyfikowanych ale odrażających stworzeniach grasujących na Mazurach, bądź w Bałtyku na wysokości nadmorskich kurortów. Teraz przed zbliżającymi się wakacjami powraca temat nieuczciwych warsztatów samochodowych.

Przytacza się tu mało prawdopodobne, lub nawet całkiem nieprawdopodobne, za to mrożące krew w żyłach opowieści, które mają pokazać, że branża serwisowa jest zepsuta, niemoralna i nieuczciwa, a rzetelnego fachowca łatwiej znaleźć na bazarze przy stoliku do gry w trzy karty niż w warsztacie samochodowym.

Oczywiście, w każdej branży znajdą się wyrwigrosze, ale sugerowanie, że brać warsztatowa to stado czarnych owiec, wśród których znalezienie jednej białej graniczy z cudem, to już jawne nadużycie. Może warto byłoby też dla równowagi opisać kłopoty z klientami, którzy zmuszają mechaników do stosowania najtańszych na rynku części niewiadomego pochodzenia. Nie zaszkodziłoby wspomnieć o tym, jak klienci potrafią zrobić karczemną awanturę, bo np. mechanik wymienił pasek rozrządu, a także rolkę i napinacz, zamiast ograniczyć się do samego paska.

Nieprzyjemne sytuacje na linii warsztat – klient wywoływane są bowiem przez obie strony i warto na sprawę spojrzeć w szerszym kontekście, gdyż są one funkcją ogólnych stosunków międzyludzkich panujących w naszym kraju. Psychologowie społeczni nie od dziś przecież wskazują, że w Polsce panuje niesłychanie wysoki poziom wzajemnej nieufności. Kiedy się to zmieni? Na to pytanie badacze nie umieją udzielić odpowiedzi.

Pozostaje tylko mieć nadzieję, że dożyjemy czasów, kiedy świadomi klienci będą zgłaszali się do warsztatów, zlecając kompleksowe przeglądy i naprawy z użyciem części wysokiej jakości i nikt nie będzie lamentował, kiedy przyjdzie z tego powodu zapłacić nieco więcej niż się na początku przewidywało. Wszyscy mechanicy będą zaś nie tylko doskonale wyszkoleni, ale również będą ujmować klientów kulturą osobistą i nieschodzącym z twarzy uśmiechem.

Wiem, że to pobożne życzenie, ale czyż nie życzy się wszystkiego najlepszego?

Poza tym, w związku ze zbliżającym się sezonem urlopowym wszystkim Czytelnikom życzymy znakomitej pogody i miłego wypoczynku.

Autor: Grzegorz Kacalski
Artykuł ukazał się w numerze 06/2013 miesięcznika Świat Motoryzacji

Dowiedz się więcej

Świat Motoryzacji numer 6/2013
Świat Motoryzacji numer 6/2013

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 6/2013 znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych: Rekordowy jubileusz – o jubileuszowej, dziesiątej edycji targów ProfiAuto Show. Szkolenia i moc atrakcji – relacja z pierwszej edycji SACHS Roadshow w Polsce. Piraci w warsztacie – o nielegalnym konsekwencjach jakie mogą dotknąć warsztat korzystający z nielegalnego oprogramowania […]

Dlaczego im tak, a nam nie
Dlaczego im tak, a nam nie

Rozważania na temat „co by było gdyby” są równie jałowe co wciągające. Wielu z nas zastanawia się np., czy w Polsce była szansa stworzenia własnej marki samochodowej. Czechom zazdrościmy Skody, która doskonale radzi sobie na europejskich rynkach. Akurat z nimi trudno się porównywać, bo czeski przemysł samochodowy rozwinięty był już przed wojną, poza tym kraj […]

Świat Motoryzacji 5/2013
Świat Motoryzacji 5/2013

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 5/2013, które było dostępne w filach największych polskich dystrybutorów części zamiennych, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych: GVO po dwóch latach – o przypadkach łamania przepisów mających chronić prawa posiadaczy samochodów. Będziemy oferować coraz więcej – rozmowa z Michałem Koszałka z firmy Hella Polska poświęcona […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!