Wyścig WTCC w Porto – relacja

, 4 lipca 2013, 8:41

Europejską część tegorocznego sezonu WTCC – Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zakończył wyścig na ulicznym torze Circuito da Boavista w Porto. Dzięki zaproszeniu Liqui Moly byliśmy tam, by kibicować ekipie sponsorowanej przez firmę.

Emocje na torze w Porto

Franz Engstler to doświadczony niemiecki kierowca wyścigowy, który w obecnym sezonie, wraz ze swoją ekipą, startuje w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Sponsorem jego teamu został producent olejów i środków smarnych – firma Liqui Moly. Firma zapewnia drużynie niezbędne wsparcie techniczne.

Podczas zawodów w Portugalii mieliśmy okazję zapoznać się z drużyną Franza Engstler'a, a także samym kierowcą. Mechanicy na długo przed rozpoczęciem pierwszych sesji treningowych uwijali się, by jak najlepiej przygotować auto do zawodów. Wysokie ciśnienie oraz przeciążenia, do których dochodzi w zmodyfikowanych BMW 320 T, którymi jeżdżą kierowcy, wymagają stosowania jakościowych i odpornych środków smarnych. Z udziału w motosporcie Liqui Moly czerpie wiedzę, którą następnie wykorzystuje do opracowywania coraz bardziej wydajnych i jakościowych olejów, używanych nie tylko w motosporcie, ale także w cywilnych pojazdach. 

Pierwsze treningi oraz sesja kwalifikacyjna udowodniły, że zespół mechaników sprostał wyzwaniu i doskonale przygotawał samochody kierowców teamu: Franza Engstlera i Charlesa NG. Pierwszy z nich zakończył kwalifikacje z dziewiątym czasem.

„Jestem bardzo zadowolony z rezultatu. Mój zespół przygotował dla mnie świetny samochód. Wspólnie z naszymi partnerami wykonaliśmy kawał dobrej roboty, dzięki czemu nie odstajemy od czołówki pod względem zawieszenia i hamulców. To istotne, gdyż tor uliczny w Porto jest bardzo wymagający." – powiedział nam tuż przed startem w zawodach Franz Engstler.

 

Niestety fortuna nie sprzyjała kierowcy w głównych wyścigach. W sobotę (29 czerwca 2013 r.) Engstler pechowo zderzył się z pickupem obsługi technicznej, który poruszał się poboczem toru. Uniemożliwiło to rywalizację o czołowe lokaty. W niedzielę również nie było dobrze. Jadący BMW Engstler, został uderzony w tył samochodu przez innego kierowcę. Doświadczony Niemiec dojechał do mety, ale zajął dopiero 18. lokatę. Drugi z kierowców teamu – Charles NG zajął w sobotę 14., natomiast w niedzielę 15. miejsce.

Na szczęście stłuczka, której byłem uczestnikiem nie była poważna i nikt nie został ranny. Jest to jednak poważny cios dla całego zespołu, bo to w ciągu sekundy, całe nasze nadzieje na udany występ w ten weekend poszły w niepamięć. To przykre, bo ostateczny rezultat nie był zależny ode mnie, ani od mojej ekipy." – tłumaczył nam zawiedziony Franz Engstler.

Kolejny wyścig mistrzostw WTCC odbędzie się na początku sierpnia w Argentynie. Ekipa teamu Liqui Moly zapowiada ostrą rywalizację, by poprawić niezadowalający wynik z toru w Porto.

Dowiedz się więcej

Liqui Moly uruchomiła program wsparcia warsztatów
Liqui Moly uruchomiła program wsparcia warsztatów

Firma Liqui Moly uruchomiła Program Wsparcia Biznesowego Warsztatów. Im bardziej dany warsztat angażuje się we współpracę z Liqui Moly, tym może liczyć na większe wsparcie ze strony niemieckiego producenta środków smarnych i chemii motoryzacyjnej. Program Wsparcia Biznesowego Warsztatów Liqui Moly Oferta została uruchomiona z początkiem kwietnia 2013 r. i adresowana jest do serwisów, które już […]

Gadżety i ubrania Liqui Moly
Gadżety i ubrania Liqui Moly

Marka oleju Liqui Moly wprowadziła na rynek własną kolekcję dla kibiców, składającą się z odzieży i akcesoriów. Oferta dla sympatyków marki Liqui Moly Niebiesko-biało-czerwone logo teraz pojawi się również na koszulkach, koszulkach polo, kurtkach, czapeczkach, torebkach, zegarkach, poduszkach do siedzenia, ekspresach do kawy, a nawet na szklankach do piwa. W poprzednich latach rozpoznawalności marki Liqui […]

Dodatki do oleju: Pierwsza pomoc dla silnika
Dodatki do oleju: Pierwsza pomoc dla silnika

Pomimo doskonałej jakości niemieckiego paliwa tamtejsi kierowcy bardzo chętnie korzystają z najnowszych zdobyczy nowoczesnej chemii, aby zadbać o swoje samochody. Zaawansowane technologicznie dodatki do oleju silnikowego i przekładniowego gwarantują długą i bezproblemową eksploatację auta. Głównym zadaniem układu smarowania silnika jest ograniczenieerozji współpracujących ze sobą elementów metalowych. Im niższe tarcie, tym dłużej zachowają one pełną sprawność […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!