70 tysięcy układów kierowniczych z Gliwic dla koncernu GM

, 25 czerwca 2013, 12:35

Do końca bieżącego roku z taśm fabryki w Gliwicach zjedzie niemal 70 tysięcy układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS – Electric Power Steering). Będą one przeznaczone do nowego modelu koncernu GM – Opla Adama.

Gliwicka fabryka dostarczy układy kierownicze dla Opla

Opel Adam - wnętrzeRozpoczęcie seryjnej produkcji systemów to efekt pomyślnego zakończenia etapu testowego przez gliwicki zakład w 2012 roku. Fabryka Nexteer Automotive rozpoczęła testową produkcję układów EPS niemal rok temu w ramach nowego projektu wchodzącego w skład wartej prawie 200 milionów złotych inwestycji koncernu Nexteer w Polsce. Do końca 2012 roku wyprodukowano łącznie pięć tysięcy egzemplarzy, a po zakończeniu etapu testowego wolumen produkcji układów EPS dla modelu Opel Adam został zwiększony piętnastokrotnie.

Produkowane w Gliwicach egzemplarze EPS przeznaczone dla Opla Adama należą do najnowszej generacji układów ze wspomaganiem elektrycznym, montowanych przy kolumnie kierownicy (tzw. Column EPS lub CEPS). Powstają one na nowej, specjalnie w tym celu stworzonej linii produkcyjnej. Poza nimi gliwicka fabryka Nexteer Automotive, funkcjonująca już od sześciu lat, wytwarza także kolumny kierownicze oraz układy ze wspomaganiem hydraulicznym. Wraz z drugą polską fabryką koncernu, ulokowaną w Tychach, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie, zarówno pod względem produkcji, jak i zatrudnienia.

W 2012 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal półtora miliona elektrycznych układów kierowniczych. W fabrykach koncernu na całym świecie z taśm produkcyjnych zjechały w tym samym czasie łącznie trzy miliony układów EPS. W 2013 roku, m.in. dzięki zwiększeniu wolumenu produkcji w Gliwicach, liczba ta będzie jeszcze większa. Wpływ na wskaźniki produkcji ma także rosnąca popularność układów EPS, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych, hydraulicznych rozwiązań. Producenci z branży automotive coraz częściej dostrzegają walory układów EPS, takie jak: poprawa bezpieczeństwa jazdy i właściwości jezdnych samochodów oraz pozytywny wpływ na środowisko, przejawiający się zmniejszeniem zużycia paliwa i ograniczeniem emisji CO2 do atmosfery. Jak przewidują analitycy Nexteer, pod koniec obecnej dekady ponad połowa samochodów na świecie ma być wyposażona w elektrycznie układy kierownicze.

 

Dowiedz się więcej

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!