Wzmocnione tuleje Tedgum

, 6 czerwca 2013, 14:46

Firma Tedgum posiada w swojej ofercie wzmocnione konstrukcje tulei metalowo-gumowych. Wyróżniają się one znacznie wydłużonym okresem użytkowania.

W zawieszeniu każdego pojazdu znajduje się co najmniej kilka części, które muszą zmieniać położenie względem siebie. Przemieszczenia te powinny odbywać sie płynnie i bez luzów, mogących być zródłem stuków. Tuleje metalowo-gumowe nie są trwałe i wiele z zamontowanych w fabryce ulega uszkodzeniu jeszcze w okresie gwarancyjnym. Producenci samochodów osobowych nie zawsze przewidują, że ich pojazdy będą użytkowane na drogach o niższych standardach. Zużycie tulei przyspiesza eksploatacja samochodu na drogach złej jakosci, których, niestety, nie brakuje, co staje się z kolei zródłem stuków, a zarazem powoduje gorsze prowadzenie samochodu. Konstrukcja wiekszości tulei wydaje sie prosta, a jednak potradią się one znacznie róznić jakością.

Firma Tedgum wprowadziła wzmocnione konstrukcje tulei metalowo-gumowych, które udało się uzyskać dzięki optymalizacji mieszanki gumowej, zwiększeniu objętości gumy oraz zmodyfikowaniu konstrukcji wewnętrznej tulei ze zwiekszoną odpornoscią na przeciążenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu tuleje Tedgum wyróżniają się znacznie wydłużonym okresem użytkowania.

Tedgum przeprowdził badania wytrzymałości na rozciąganie oraz ściskanie elementu metalowo-gumowego, jakim jest tuleja wahacza tylnego wzdłużnego do Opla Insignia. Pierwszym badanym elementem jest oryginalna tuleja. Poniżej przedstawiono wyniki analizy wytrzymałościowej dla obciążeń równoleglych i prostopadłych:

  • Dla obciążeń równoległych do osi siła, której potrzebujemy, żeby odkształcić wewnętrzną część tulei względem zewnętrznej na odległość 10 mm, wynosi 237 kg.
  • Dla obciążeń prostopadłych do osi siła, której potrzebujemy, żeby odkształcić wewnętrzną część tulei względem zewnętrznej na odległość 5 mm, wynosi 560 kg.

Druga analizę przeprowadzono dla tulei producenta Tedgum. Wyniki są następujące:

  • Dla obciążeń równoległych do osi siła, której potrzebujemy, żeby odkształcić wewnętrzną część tulei względem zewnętrznej na odległość 10 mm, wynosi 521 kg.
  • Dla obciążeń prostopadłych do osi siła, której potrzebujemy, żeby odkształcić wewnętrzną część tulei względem zewnętrznej na odległość 5 mm, wynosi 989 kg.

 

Wzmocniony produkt marki Tedgum posiada numer referencyjny 00506024.

Dowiedz się więcej

Nowość Tedgum dla Volkswagena Touarega oraz Porsche Cayenne
Nowość Tedgum dla Volkswagena Touarega oraz Porsche Cayenne

Producent elementów gumowych i metalowo-gumowych – Tedgum, wprowadził do swojej oferty kolejną nowość. Jest to przyrząd do zacisku osłony na wale Kardana stosowany w samochodach Volkswagen Touareg oraz Porsche Cayenne. Przyrząd jest przeznaczony do Touarega oraz Cayenne produkowanych od 2002 r. W chwili obecnej oferta Tedgum to ponad 7700 produktów. Cały asortyment części dostępny jest […]

Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic
Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic

W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku. Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i […]

Tedgum wprowadza nową referencję
Tedgum wprowadza nową referencję

Firma Tedgum wprowadziła do oferty kolejną nowość z zakresu zawieszenia. Jest to łącznik stabilizatora tylnego. Nowy łącznik stabilizatora (nr Tedgum – 00136251) ma zastosowanie w Chryslerze PT Cruiser 1.6 -> 2.4, 2000-06-01 → Więcej informacji w firmie Tedgum.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 czerwca 2013, 16:59 0 0

Czy ta zmiana w konstrukcji ma wplyw na komfort jazdy?

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 16:59 0 -1

a jak to wzmocnienie wpływa na sztywnośc zawieszenia i komfort jazdy takim autem po nierównościach ??

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 17:04 0 0

no patrzrąc na to że siła potrzebna do odkszatłcenia elementów gumowych, które w pewnie sposób wpływaja na zmniejszenie sił działających na nadwizie jest o wiele większa to chyba ma to wpływ

czy może sie myle ?

Odpowiedz

Anonim, 7 czerwca 2013, 13:24 0 0

No i to, że sztywna nie oznacza że trwalsza

Odpowiedz

Anonim, 13 czerwca 2013, 8:08 0 0

Moim zdaniem przy takich obciążeniach większa twardość nie wpływa na komfort jazdy (nie są to sprężyny) tylko mam nadzieję że będą trwalsze muszę kupić i sprawdzić.

Odpowiedz