Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera

5 czerwca 2013, 12:53

Właściciel dostawczego Partnera z benzynowym silnikiem 1.6 zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka kontrolka od ciśnienia oleju w jego pojeździe zaczyna mrugać. Był to początek długich poszukiwań przyczyn tej usterki.

Peugeot Partner i ciśnienie oleju

Peugeot Partner IIOpisywany pojazd to Peugeot Partner III generacji z roku produkcji 2010. Jego silnik to benzynowy 1.6 o mocy 90 KM. Auto bezwypadkowe i do momentu wystąpienia problemu działające bezawaryjnie. Od nowości, pierwszy właściciel pokonał nim około 45 tys. km. Samochód jeździł głównie w cyklu miejskim. Przy przebiegu 30 tys. km właściciel wykonał przegląd w warsztacie niezależnym. Badanie nie wykazało nieprawidłowości.

W okolicach przebiegu 40 tys. km właściciel auta zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka, sporadycznie zaczyna mrugać kontrolka od ciśnienia oleju. Udał się więc do warsztatu naprawczego. Kontrola komputerowa nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Pomiar ciśnienia oleju był za to utrudniony z racji lokalizacji czujnika oraz dlatego, że problem występował tylko wówczas, gdy silnik samochodu był mocno rozgrzany.

W kolejnym warsztacie, do którego zgłosił się właściciel Peugeota wykonano kilka napraw, m.in. wymianę czujnika ciśnienia oraz pompy olejowej. Podmieniono także liczniki (zegary) by wykluczyć ich awarię. Dokonano przeglądu wiązki elektrycznej od czujnika. Czynności nie przyniosły żadnej poprawy.

Peugeot Partner II 1.6 90 KMGdzie szukać usterki Partnera?

Pojazd trafił w końcu do warsztatu naszego Czytelnika. Jego diagnoza była utrudniona ponieważ kontrolka nie zapalała się za każdym razem i tylko po przejechaniu odcinka dłuższego niż 20 km.

Dopiero po kilku dniach poszukiwań, mechanikom udało się wskazać właściwą, i jak się okazało tyleż zaskakującą co banalną, przyczynę. Dlaczego kontrolka ciśnienia mrugała? Zapraszamy do podejmowania prób rozwiązania zagadki.

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu. Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl

 

 

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot
Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot

Okazuje się, że Peugeot 307 to samochód, który lubi dostarczać mechanikom materiałów do zabawy w detektywa. Tym razem jeden z naszych Czytelników przysłał do nas nietypowy opis usterki auta, w którym przegrzewał się silnik. Przegrzewający się silnik 307 Peugeot 307 był już bohaterem jednego z odcinków cyklu. Tym razem mamy jednak do czynienia z zupełnie […]

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera – rozwiązanie

Bywa, że przyczyna awarii danego pojazdu jest tak błaha, że mechanikom długo nie udaje się wystawić poprawnej diagnozy. Po części tak właśnie było w przypadku Peugeot Partnera z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju. Peugeot Partner i ciśnienie oleju – rozwiązanie Zagadka Peugeot Partnera była trudna do rozwiązania ze względu na brak możliwości sprawdzenia parametrów pojazdu, gdy […]

Nietypowe awarie: Opel Corsa i siwy dym
Nietypowe awarie: Opel Corsa i siwy dym

Po kilkumiesięcznej przerwie wracamy z cyklem “Nietypowe Awarie”. Na początek przedstawimy historię Opla Corsy (D) z silnikiem diesla oraz… atrakcyjną właścicielką. Problem rozpoczął się od niepokojącej kontrolki, sygnalizującej awarię. Co lub kto popsuł Opla Corsę? Tak popularny samochód jak Opel Corsa D z silnikiem wysokoprężnym 1.3 CDTI (moc 90 KM) raczej nie powinien sprawiać problemów […]

Nietypowe awarie: Suzuki SX 4 i niegrzeczny mechanik
Nietypowe awarie: Suzuki SX 4 i niegrzeczny mechanik

Usterki samochodów, zwłaszcza te nietypowe, wymagają od mechaników fachowego podejścia i koncentracji nad konkretnym przypadkiem. Niestety właściciel Suzuki SX4 miał podwójnego pecha. Nie dość, że jego auto utknęło pod centrum handlowym, to jeszcze trafił na wyjątkowo niepomocnego “specjalistę”… Komputerek  z allegro i 50 zł za fatygę Suzuki SX4 (silnik 1.6 benzyna) pana Włodzimierza odmówiło posłuszeństwa […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 czerwca 2013, 7:52 0 0

Usterka wynika z uszkodzenia wkładu filtra oleju, konkretnie usztywnienia wewnętrznej tulei z tworzywa.

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 8:02 0 0

Usterka jest spowodowana niedrożnym (skręconym) filtrem oleju co po rozgrzaniu utrudniało przepływ oleju. Standardowy problem przy filtrach najpopularniejszej marki w Polsce.

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 8:20 0 0

Wg mnie mogła nie być skasowana inspekcja olejowa przy ostatniej wymianie oleju.

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 9:48 0 0

Według mnie podczas wymiany oleju nie był umyty czujnik jakości oleju lub tak jak napisał kolega minitronik brak wykonanej inspekcji olejowej

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 11:00 0 0

Zbyt małolepki olej w wyższych temp.

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 13:20 0 0

zły filtr oleju lub zabrudzony czujnik jakości oleju

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 14:34 0 0

Usterek może być dużo. Lecz może to być związane z czujnikiem oleju ( trzeba go wyczyścić po wymianie oleju) może być to też spowodowane tym w jakich warunkach olej był wymieniany. Chodzi mi o to czy maska samochodu była otwarta przy włączonym zapłonie.Samochody posiadające czujnik otwarcia maski( który uruchamia się dopiero przy zapłonie). Chodzi o to że wtedy czujnik załapie że maska była otwarta i da sygnał ( informację ) do innych czujników że coś było robione pod maską. W tym momencie czujnik poziomu oleju jaki i jakości ( podobne działanie) uruchomi się by sprawdzić co się zmieniło. Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 22:08 0 0

Trzeba bylo zmierzyc cisnienie a nie zmieniac czujniki i instalacje w samochodzie pewnie to wina filtra i jego obudowy

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 22:08 0 0

Trzeba bylo zmierzyc cisnienie a nie zmieniac czujniki i instalacje w samochodzie pewnie to wina filtra i jego obudowy

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2013, 22:12 0 0

A może olej rozrzedzony paliwem, i po zagrzaniu nie trzyma cisnienia.

Odpowiedz

Anonim, 7 czerwca 2013, 8:43 0 0

Uszkodzony wklad filtra oleju a dokładniej jego wewnętrzy odlew zamykający zawór upustowy oleju z obudowy filtra oleju.

Odpowiedz

Anonim, 8 czerwca 2013, 9:58 0 0

Prawdopodobnie uszkodzone wzmocnienie wewnątrz wkładu filtra oleju służące do zamykania zaworu spustowego.

Odpowiedz

Anonim, 8 czerwca 2013, 14:59 0 0

Pierwszą rzeczą, którą bym wymienił to jest olej wraz z filtrem oleju-pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 9 czerwca 2013, 10:34 0 0

Jak czytam niektóre diagnozy to nie wiem czy się smiać czy płakac nad poziomem wiedzy pseudo-mechaników.Moja diagnoza:1.sprawdzić stan i jakość oleju 2.sprawdzić mechanicznie ciśnienie oleju 3.ew.od razu wymienic filtr oleju

Odpowiedz