Konferencja IAAM13 na targach Autopromotec

24 maja 2013, 16:11

Drugiego dnia targów Autopromotec 2013 w Bolonii odbyła się konferencja IAAM13 (Międzynarodowe Spotkanie Aftermarketu Motoryzacyjnego, znane wcześniej jako Europejskie Sympozjum Aftermarketu Motoryzacyjnego – EAAS).

To ważne wydarzenie wyróżnia się patronatem głównych branżowych stowarzyszeń rynkowych (FIGIEFA, AICA, ANFIA, AIRP, CLEPA, EGEA, FEDA i FEDERPNEUS) oraz obecnością profesjonalistów z całego świata, reprezentujących producentów pojazdów, części, wyposażenia samochodów, opon, niezależnych dystrybutorów i sieci aftermarketowych.

IAAM13 skupia się na zapewnieniu firmom i specjalistom działającym na rynku wtórnym antycypację trendów i zmian sektora aftermarketowego w Europie oraz wielu strategicznych krajach, jak państwa BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), tym samym dając im szansę na znalezienie nowych międzynarodowych kanałów ich aktywności marketingowych i sprzedażowych. Państwa BRIC oferują interesujące możliwości: w ciągu najbliższej dekady będą musiały odpowiedzieć na wzrastające wymagania ich struktur aftermarketowych, tworząc nowe sieci dystrybucji części zamiennych i wyposażenia. Europejskie doświadczenia, wraz z wysoką jakością technologiczną produktów, z pewnością będą reprezentowały wysoką wartość dodaną, by sprostać wymaganiom w tych państwach.

By sprostać tym problemom, które nigdy dotąd nie były tak istotne, podczas porannej konferencji IAAM13 przemówienia wygłaszało wielu reprezentantów branży i specjalistów w dziedzinie aftermarketu. Moderatorem był Joseph Frank, były dyrektor ds. aftermarketu w stowarzyszeniu CLEPA.

Po południu przyszedł czas na spotkania ekspertów i uczestników, podczas których można było osobiście wymienić opinie na temat międzynarodowych rynków i przedyskutować istotne problemy z czołowymi graczami na rynku.

Giorgio Cometti, prezes AICA (Włoskiego Stowarzyszenia Producentów Wyposażenia Warsztatowego) podkreślał strategiczne znaczenie tego wydarzenia, przedstawiającego producentom części nowe możliwości biznesowe. Następnie Joseph Frank wygłosił przemówienie „Polityczna podbudowa dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego i CARS 2020”, które nakreśliło przyszłą europejską politykę dla przemysłu motoryzacyjnego.

François Passaga, prezes GIPA, wyspecjalizowanego w badaniach aftermarketu (także w państwach BRIC), wygłosił później prezentację zatytułowaną „Trendy w brazylijskim aftermarkecie”. Według Passsaga, w Ameryce Południowej liczba pojazdów w ruchu – z których większość może być napędzana rożnymi rodzajami paliw („flex-fuel”) – wciąż wzrasta, podobnie jak popyt na usługi serwisowe w warsztatach – z wyraźnymi korzyściami dla wszystkich w aftermarkecie.

Druga część rozpoczęła się od wystąpienia Pierre'a Flecka, dyrektora zarządzającego holdingu Europart, zajmującego się dystrybucją części do ciężarówek i autobusów. Omawiał swoje doświadczenia w Rosji, skupiając się na udanych strategiach oraz błędach, których należy unikać na takim rynku. Fleck sugerował, że kluczem do biznesowego sukcesu na rosyjskim rynku jest posiadanie lokalnego partnera, ułatwiającego zrozumienie tamtejszej dynamiki sprzedaży.

Wydarzenie zakończyło się dwoma przemówieniami na temat Chin i Indii, wygłoszonymi przez Wayne'a Xing z CBU China oraz Les Parfitta z międzynarodowej firmy konsultingowej TMG Advisory India.

Xing powiedział, że Chiny są obecnie największym rynkiem wschodzącym, wkrótce dotkniętym dużym poziomem zagęszczenia ruchu i zanieczyszczenia środowiska. Przedstawił sugestie, na temat działania lokalnego, zwracając uwagę na istotność współpracy z rządem przy projektach przemysłowych i handlowych.

Prezentacja na temat Indii była poświęcona głównie lokalnej produkcji, rejonom, gdzie produkcja samochodów jest bardziej rozwinięta i jak przemysł produkcji części korzysta ze wzrostu na rynku motoryzacyjnym. Zdecydowana większość serwisów w Indiach jest niezależna, nawet pomimo spadku ich liczby na rzecz warsztatów autoryzowanych. Parfitt podsumował przemówienie podkreślając wzrost zapotrzebowania na usługi aftermarketowe w Indiach.

Organizacja IAAM13, wzmocniła pozycję Międzynarodowych Targów Wyposażenia Warsztatowego Autopromotec na poziomie międzynarodowym, dowodząc, że jest istotnym miejscem dyskusji na temat zagadnień, które będą miały kluczowy wpływ na przyszłość aftermarketu.

Dowiedz się więcej

Delphi na targach Autopromotec 2009
Delphi na targach Autopromotec 2009

Koncern Delphi zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii serwisowych dla silników Diesla podczas targów Autopromotec, które odbędą się w Bolonii w dniach 20-24 maja 2009r. Dział Delphi Product & Service Solutions (DPSS) przedstawi urządzenie do testowania wtryskiwaczy dla systemów common rail – IFT-70 (tester działania wtryskiwacza) – nowy funkcjonalny tester do sprawdzania prawidłowości działania […]

Sprawozdanie z działań CARS 21
Sprawozdanie z działań CARS 21

W grudniu 2011 roku Grupa Wysokiego Szczebla CARS 21 przyjęła sprawozdanie okresowe, które dotyczy konsensusu grupy osiągniętego w zakresie zadań już wykonanych. FIGIEFA, organizacja reprezentująca niezależnych dystrybutorów części zamiennych przyjmuje z zadowoleniem poczynania CARS 21, lecz jest zawiedziona tym, że sprawozdanie to skupia się niemal wyłącznie na sferze produkcyjnej sektora motoryzacyjnego. Pomimo uznania, że 12 […]

Kongres FIGIEFA i SDCM
Kongres FIGIEFA i SDCM

29 września 2011 w Warszawie spotkali się przedstawiciele Komisji Europejskiej i polskiego rządu, reprezentanci niezależnych producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz szefowie organizacji zrzeszających dystrybutorów części samochodowych z krajów członkowskich Unii Europejskiej, by wspólnie rozmawiać o branży motoryzacyjnej i jej przyszłości. Tego dnia Warszawa stała się motoryzacyjną stolicą Europy. Kongres FIGIEFA po raz pierwszy odbył […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!