Test produktów marki Quaro – wnioski

14 kwietnia 2022, 12:47

Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów marki Quaro są wyniki testów, które zostały przeprowadzone równolegle z zamiennikiem klasy premium. Do testów zostały wykorzystane dwa samochody marki Škoda Octavia w wersji kombi wyposażone w silniki benzynowe 1,5 TSI, w podobnej opcji wyposażenia, z podobnym przebiegiem, mające takie same układy hamulcowe oraz ogumienie.

Testy zostały przeprowadzone w tych samych warunkach pogodowych. W samochodach zostały zainstalowane nowe zestawy elementów ciernych na osi przedniej – tarcze hamulcowe oraz klocki hamulcowe. Zestaw Quaro składał się z tarcz High Carbon oraz klocków hamulcowych Silver Ceramic. Nowe zestawy zostały dotarte na odcinku 20 km. W badaniach brali udział dwaj kierowcy, którzy mieli różną siłę docisku pedału hamulca. Wykonanych zostało 10 prób hamowania z prędkości 80 km/h oraz 5 prób z prędkości 100 km/h dla każdego z zestawów. Dodatkowo zestawy zbadano na stanowisku rolkowym. Celem badania był pomiar siły hamowania zestawu rozgrzanego oraz zimnego. Dodatkowo na stanowisku rolkowym sprawdzana była owalizacja tarcz.

WNIOSKI:

Pojazd wyposażony w zestaw Quaro uzyskał lepsze wyniki w teście hamowania z prędkości 80 oraz 100 km/h. Samochód zatrzymywał się na krótszym dystansie i powtarzalność wyników była większa. To oznacza, że siła nacisku na pedał hamulca nie ma tak dużego znaczenia w przypadku zestawu Quaro. W przypadku zestawu konkurencyjnego różnica w drogach hamowania między kierowcą pierwszym a drugim jest znacznie większa niż w przypadku Quaro. Zestaw Quaro szybciej uzyskiwał odpowiednią temperaturę pracy. Nagrzewanie się elementów ciernych Quaro nie wpływało negatywnie na drogę hamowania.

 

Artykuł sponsorowany Auto Partner SA

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Obiektywny, 14 kwietnia 2022, 16:40 7 0

Przy testach 2 produktów zawsze można wybrać gorszej jakości konkurenta... co to za miarodajny test?

Odpowiedz

fanmoto, 14 kwietnia 2022, 20:03 8 -12

Lepsze bajki tylko w TVP

Odpowiedz

Anonim, 16 kwietnia 2022, 15:53 12 -3

Tym drugim konkurencyjnym produktem był Maxgear, zawsze od handlowca AP słyszę że Maxgear to klasa premium. Wychodzi na to, że Quaro to High Premium

Odpowiedz

Magic, 18 kwietnia 2022, 19:31 2 -8

"Zamiennikiem premium" - pewnie takim samym premium jak Quaro. Pakowacz, który sam nic nie produkuje, klocki standardowe (nie ceramiczne" porażka - piszczący badziew. Tarcze 320m do I40 szlag trafił po 3 miesiącach (połowę tańsze "nie premium" Nipparts śmigają bezproblemowo od 1,5 roku).

Odpowiedz

wito, 11 kwietnia 2023, 18:30 4 -5

Niestety ten produkt nie spełnił moich oczekiwań miałem w Toyocie Auris 2012 5 dni piątego dnia skasowałem auto nie zahamowało a przynajmniej tak jak bym chciał miałem wcześniej boscha i było dobrze namówił mnie mechanik czego pożałowałem

Odpowiedz

MMaaa, 2 maja 2023, 14:49 2 -1

Ja mam z kolei mam z przodu w Avensis tarcze i klocki Boscha i mi piszczą! Mechanik powiedział że Boscha wszystkim piszczą. Teraz na tył chciałem spróbować te

Odpowiedz

Nirr, 9 czerwca 2023, 19:24 2 0

Ja zamontowałem zestaw Quaro do Dodge Durango V6 jak narazie jestem zadowolony klocki w ogóle nie piszczą i nie sypią się jak zwykłe. Alumfelgi są czyste a nie jak kiedyś ciągle brydne z pyły cały czas trzeba było dmuchać spreżonym powietrzem. Każdy montując nowy zestaw obojętne jakiej firmy powinien przemyśleć swoj styl jazdy i czego oczekuje.

Odpowiedz

Karol, 15 grudnia 2023, 10:25 3 0

Kupiłem komplet klocków i tarcz do astry , po zamontowaniu KLOCKI PISZCZĄ . Pisałem do Quero tej sprawie jednak sie wypieli . Nie polecam

Odpowiedz

Anonim, 15 grudnia 2023, 12:51 1 0

Miałem tak w C5, ale rozebrałem wszystko, wyczyściłem i założyłem nowe prowadnice. Niestety musiałem poprawić po zaprzyjaźnionym mechaniku :) W jednym zacisku jedna prowadnica ledwo się ruszała, w drugim były założone odwrotnie (zacisk Bosch, prowadnica pełna od ataku, a była założona z gumką). Teraz jest cicho

Odpowiedz

SrT_WWA, 15 grudnia 2023, 14:30 0 0

Dla mnie to trochę manipulacja przedstawiać tak wykresy, mając do dyspozycji 4 miejsca na wykres można zestawić oba produkty ze sobą w podziale na kierowców. Takie przedstawienie zaburza możliwość porównania bezpośredniego. Do tego po przyjrzeniu się wcale nie widać jakiejś super jakości quaro-gear.

Odpowiedz

Smieszek, 15 kwietnia 2024, 23:45 1 0

Taki test... co jego wyniki można sobie w buty włożyć.

Odpowiedz