Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić

, 19 kwietnia 2013, 12:36

Volkswagen Transporter (T5) nie imponował mocą i często bez powodu gasł. Bywało, że przez długi czas nie można było ponownie uruchomić silnika. Nie było łatwo odkryć przyczyny tego problemu.

Volkswagen Transporter T5 odmawia posłuszeństwa

VW Transporter T5Opisywany Volkswagen to T5 z roku 2006, z silnikiem 1.9 TDI PD o mocy 105 KM. Jego stan licznika to około 100 000 km.

Właściciel pojazdu już od roku uskarżał się na brak dostatecznej mocy silnika. Sześć miesięcy przed wizytą w warsztacie naszego Czytelnika zaczęły się bardziej niepokojące objawy. Samochód po przejechaniu kilku, a czasami nawet kilkudziesięciu kilometrów gasł. Najczęściej działo się to podczas dojeżdżania do skrzyżowania po zdjęciu nogi z gazu i wciśnięciu sprzęgła. Głównie wtedy, gdy samochód jechał po drodze szybkiego ruchu (ok. 130 km/h), a następnie kierowca zdejmował nogę z gazu i skręcał na pas zjazdowy. Obroty silnika spadały, ale nie zatrzymywały się na poziomie biegu jałowego – silnik gasł.

Gdy silnik zgasł, nie chciał zapalić przez około pół do jednej godziny. Później po długim kręceniu rozrusznikiem zapalał i pracował do następnej podobnej jak opisana wyżej sytuacji. Właściciel pojazdu wskazywał również na problemy z odpaleniem silnika tuż po zakończonej pracy, gdy motor był jeszcze rozgrzany. Po postoju, szczególnie w chłodne dni, samochód po uruchomieniu delikatnie przerywał przez kilka minut.

Wadliwy T5 odwiedzał warsztaty, w których stawiano kolejne diagnozy. Nie pomogła wymiana filtra paliwa. Podobnie było z wymianą uszczelki pod tandempompą i wymianą tandempompy (zaobserwowano niewielki wyciek spod uszczelki). Przyjrzano się dokładnie pompowtryskiwaczom i zastosowano zestawy naprawcze (podkładki + o-ringi). Kolejną naprawą była wymiana wałka rozrządu, który był podobno wytarty. Żadna z wykonanych napraw nie przyniosła poprawy pracy silnika. 

Naprawa T5-ki

Po zbadaniu samochodu w warsztacie…czytaj dalej


Naprawa T5-ki

Silnik 1.9 TDI 105 KMPo zbadaniu samochodu w warsztacie naszego Czytelnika stwierdzono kilka niedostatków. Ich bezpośrednią przyczyną była jedna, z pozoru niewielka, usterka. Co to było? Zapraszamy do podejmowania prób rozwiązania zagadki.

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat
Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat

Volkswagen Passat z popularnym silnikiem 1.9 TDI 110 KM dysponował zbyt małą mocą. Jego automatyczna skrzynia biegów nie chciała zmieniać przełożeń na wyższe. Co było przyczyną usterki? Volkswagen Passat z popularnym dieslem 1.9 TDI Właściciel Volkswagena Passata z 1997r. odwiedził kilka warsztatów zanim rozwiązano jego problem. Samochód wyposażony w silnik 1.9 TDI (kod silnika: AFN) […]

Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot
Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot

Okazuje się, że Peugeot 307 to samochód, który lubi dostarczać mechanikom materiałów do zabawy w detektywa. Tym razem jeden z naszych Czytelników przysłał do nas nietypowy opis usterki auta, w którym przegrzewał się silnik. Przegrzewający się silnik 307 Peugeot 307 był już bohaterem jednego z odcinków cyklu. Tym razem mamy jednak do czynienia z zupełnie […]

Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A
Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A

Nawet najprostsze czynności warsztatowe mogą wywoływać dziwne powikłania. Za takie należy uznać awarię wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A, która wystąpiła…po wymianie amortyzatorów. Co ma amortyzator do wspomagania kierownicy? Niektóre usterki łatwo zdiagnozować w profesjonalnie wyposażonym warsztacie. Gdy jednak dostęp do niego jest niemożliwy, a do dyspozycji pozostają tylko proste narzędzia, trudno naprawić skomplikowane technicznie […]

Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić – rozwiązanie

W mechanice zdarza się, że jedna, z pozoru niewielka, usterka pociąga za sobą kolejne, coraz poważniejsze awarie. Efekt domina wystąpił także w Volkswagenie Transporterze. Przedstawiamy rozwiązanie problemu. Rozwiązanie usterki Transportera Awaria Volkswagena Transportera wyglądała dość typowo, ale u jej podłoża leżała niewielka i trudna do odnalezienia usterka. Bez jej poprawnego zidentyfikowania, liczne naprawy przynosiłyby tylko […]

Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo?
Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo?

Właścicielka Renault Twingo skarżyła się na problemy z silnikiem swojego samochodu. Francuskie auto gasło w czasie dojeżdżania do skrzyżowania. Gasnące Renault Twingo Opisywany pojazd to Renault Twingo I generacji z silnikiem 1.2 16V 75 KM, rocznik 2004. Samochód bez zarzutów spisywał się w ruchu miejskim, aż do momentu, gdy jego silnik zaczął gasnąć w momencie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 kwietnia 2013, 20:40 2 0

coś z elektryką może Sprawdziłbym czujnik położenia wałka rozrządu oraz koło czy nie jest uszkodzone.W osobówkach przecierała się wiązka i pokazywało różne błędy

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 9:04 0 0

nic nie jest opisane o samej diagnostyce testerem.... Zacząłbym od sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego,którego często uszkadza olej z silnika i temperatura anastępnie sprawdziłbym czujnik temperatury paliwa.

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 9:29 0 -1

Myślę że usterka związana jest z powstawaniem podciśnienia w zbiorniku, wynikłego na skutek niedrożności któregoś z przewodów, lub niesprawności zaworu np odpowietrzania zbiornika.
Podciśnienie uniemożliwia osiągnięcie przez pompę odpowiedniego ciśnienia paliwa.

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 20:30 0 0

Ja obstawiam zacinanie sie zaworu egr lub zapowietrzanie się przewodów paliwowych.
Wilk84

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 21:48 0 0

gdzie parametry z testera !!! z fusów diagnoza moze byc brak wysterownia pompy paliwa w zbiorniku,, ale nic nie pisze czy komunikACJA Z AUTEM JEST!!'
Perfect Service Ciechanów

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 23:49 1 0

czujnik wału korbowego albo wałka rozrządu gdy się nagrzeje cewka traci opór.

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2013, 11:24 1 0

witam awaria t5 Zacząłbym od kontroli czujnika wału korbowego czyli po zatrzymaniu silnika podłączamy tester i sprawdzamy czy podczas kręcenia rozrusznikiem sterownik widzi obroty silnika z czujnika i czy widzi obroty rzetelnie . miałem taka awarie w Passat 2,0 2005 czujnik po nagrzaniu tracił parametry i podczas kręcenia rozrusznikiem przekłamywał obroty tak jak by silnik za-wolno kręcił . i zaznaczam ze żaden bład się nie wyświetlał.

Odpowiedz

Anonim, 27 kwietnia 2013, 20:08 1 0

czujnik położenia pedału sprzęgła.

Odpowiedz

Anonim, 27 kwietnia 2013, 21:56 2 0

Uszkodzone odpowietrzenie zbiornika?-podciśnienie w zbiorniku paliwa, odkręcić korek i zobaczyć czy odpali

Odpowiedz

Anonim, 11 czerwca 2013, 14:08 1 0

sterownik silnika

Odpowiedz

Anonim, 5 lipca 2013, 12:27 0 0

Przewody paliwowe przy filtrze źle zapięte na odwrót

Odpowiedz

hary, 6 lutego 2016, 20:12 8 0

i co było przyczyną . mieliście napisać wkrótce

Odpowiedz

Marek, 26 grudnia 2016, 7:17 1 0

Od kilku miesięcy borykam się z identycznym problemem w moim t4 2.5 tdi z 1998r. W październiku ( 5.000 po wymianie rozrządu i wszystkich filtrów ) po raz pierwszy odmówił posłuszeństwa na autostradzie w Niemczech. Po przejechaniu 400 km od zatankowania pełnego zbiornika stracił moc, i pierwszy i jak dotąd jedyny raz wzywałem ADAC-a. Po ostatnich trzech miesiącach nauczyłem się wozić w aucie zapasowy filtr paliwa. Wymiana nawet w nocy to średnio około 15 minut czasu i jadę dalej.
Jeśli chodzi o przyczynę zapowietrzania przewodów paliwowych, to jest tylko jedna - zabrudzone sitko w zbiorniku powoduje takie skutki. Jak w szybki sposób ożywić auto, po pierwsze ściągnąć wężyk paliwowy z filtra ( ten co łączy zbiornik , czyli z prawej strony ), wykręcić korek wlewu i ile mamy siły, dmuchać w ten wężyk, aż usłyszymy uchodzące w zbiorniku bąbelki powietrza. To sprawdza się niestety tylko wtedy, gdy silnik traci moc powoli. Jeśli zgaśnie natychmiast, to niezbędna jest wymiana filtra, bo samo przedmuchanie już nie pomoże.
Całkowitym pozbyciem się takich problemów jest niestety wymiana zbiornika na nowy, albo solidne wyczyszczenie starego.
Od jutra zaczynam działać ze zbiornikiem ;-)

Odpowiedz

Mentor, 19 stycznia 2019, 17:17 0 0

Zamieniony przewód na filtrze paliwa, przewód zasilający z baku z zasilaniem pompy tamdemowej.

Odpowiedz

Anonim, 24 stycznia 2019, 20:05 4 0

Jaka była przyczyna bo dzieje mi się to samo i wszyscy rozkładają ręce dodam że mam
VW t5 2008 rok 2,5 tdi silnik chyba BNZ.
Pali kiedy chce gaśnie tak jak pisali już inni. Czujnik położenia wału chyba jest ok bo pokazuje obroty przy kręceniu rozrusznikiem. Nie mam też przekaźnika 109 tylko chyba 449 i jakiś jeszcze jeden 6,,,.

Odpowiedz

Minek, 6 marca 2019, 18:21 0 0

Tez jestem ciekawy mam podobny problem

Odpowiedz

Mateusz, 18 marca 2019, 21:27 0 0

Zacinający się zawór EGR

Odpowiedz