Sikkens trenuje młodych lakierników

, 26 września 2012, 9:50

W ostatnim tygodniu sierpnia ośrodku szkoleniowy AkzoNobel w Pruszkowie gościł czterech najlepszych uczniów poznańskiej Samochodówki na specjalnym kursie. Goście pogłębiali swoje praktyczne umiejętności nabyte podczas całorocznego kursu lakierniczego, w którym uczestniczyli w czasie roku szkolnego.

Dostrzegając zapotrzebowanie na rynku, firma AkzoNobel rozszerzyła działania edukacyjne rozpoczynając projekt "Dobry start – chwyć kolory jutra", który jest skierowany do uczniów i nauczycieli szkół technicznych i zawodowych o profilu samochodowym. Projekt ma na celu popularyzację zawodu lakiernik samochodowy i tym samym także popularyzację fachowej wiedzy lakierniczej oraz umiejętności praktycznych. Kurs obejmuje takie zagadnienia jak: przygotowanie powierzchni do lakierowania, aplikacja lakierów dwu- i trzywarstwowych, dobarwianie kolorów, naprawy miejscowe oraz wady lakiernicze.

"W polskich realiach kształcenie w zawodzie lakiernika na poziomie szkoły zawodowej i średniej pozostawiało często dotychczas wiele do życzenia, o czym wie każdy szef serwisu, poszukujący nowego pracownika lakierni" – mówi Monika Wyszyńska, koordynator projektu. "To bardzo ważne, aby uczniowie szkół samochodowych, którzy chcą związać swoją przyszłość z tym zawodem, od początku mieli możliwość uczenia się od najlepszych”

Zajęcia szkolne z zakresu lakiernictwa renowacyjnego dla uczniów Zespołu Szkół Samochodowych im. inż. Tadeusza Tańskiego w Poznaniu zostały zorganizowane przy współudziale AkzoNobel Car Refinishes Polska. Szesnastu uczestników kursu odbywającego się według autorskiego programu nauczania AkzoNobel miało możliwość skorzystać zwiedzy ekspertów oraznajlepszych materiałów lakierniczych.

"Adepci naszego kursu, którzy opuścili w tym roku mury szkoły, są bardzo dobrze przygotowani do tego aby od pierwszych dni pracy w profesjonalnej lakierni zmierzyć się z wyzwaniami, jakie stawiają przed nimi klienci serwisu"– mówi Robert Wolny, wykładowca prowadzący zajęcia w Poznaniu. "Dodatkowe praktyczne zajęcia w ośrodku AkzoNobel są ukoronowaniem ich dotychczasowego zaangażowania, które niewątpliwie zaprocentuje w przyszłości".

Całoroczny kurs obejmował ponad 150 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych.. Nauka odbywała się w kilkuosobowych grupach tak, aby każdy uczestnik mógł jak najlepiej wykorzystać wszelkie dostępne zasoby.

(pk)

Dowiedz się więcej

Sikkens przedstawia: „The Painters”
Sikkens przedstawia: „The Painters”

W całym regionie EMEA (Europa, Bliski i Środkowy Wschód oraz Afryka) rusza nowa kampania marketingowa produktów Sikkens „The Painters” – „Lakiernicy” Sikkens, marka produktów do renowacyjnego lakierowania pojazdów firmy AkzoNobel, rozpoczyna nową, globalną kampanię, w której główne role odegrają osoby, które produkty Sikkens znają najlepiej – bohaterowie warsztatów, czyli sami lakiernicy. Kampania koncentruje się na […]

Finał konkursu Top Gun Junior
Finał konkursu Top Gun Junior

Top Gun Junior to konkurs, który jest zwieńczeniem kilkuletniego projektu współpracy AkzoNobel ze szkołami zawodowymi pod hasłem: „Dobry start – chwyć kolory jutra”. Ma na celu popularyzację zawodu lakiernika samochodowego oraz zwiększenie poziomu fachowej wiedzy lakierniczej i umiejętności praktycznych uczniów. Projekt realizowany jest w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). AkzoNobel już od lat aktywnie działa […]

Komentarze

Brak komentarzy!