Axalta sprzedała 60 000 spektrofotometrów

, 23 września 2019, 9:41

Axalta ogłosiła, że do dziś sprzedała 60 000 spektrofotometrów, z czego 10 000 na przestrzeni ostatnich 15 miesięcy. Gwałtowny wzrost popytu wynika głównie z postępującej cyfryzacji branży na całym świecie. Zyskujące popularność przenośne urządzenia cyfrowe szybko i precyzyjnie dobierają kolor, co przekłada się na wydajniejszą prace warsztatów.

– Cyfryzacja procesu dobierania koloru to globalny trend zapoczątkowany 25 lat temu, kiedy to Axalta jako jeden z pierwszych producentów lakierów wprowadziła do oferty cyfrowe urządzenie i oprogramowanie dla lakierni – wyjaśnił Dr Martin Wulf, Colour and Technical Manager for Refinish Systems, Axalta, na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Korzystanie z najnowszego spektrofotometru i oprogramowania kolorystycznego w chmurze jest niezwykle proste. Lakiernik spektrofotometrem odczytuje kolor karoserii, a następnie urządzenie bezprzewodowo wysyła wynik pomiaru do bazy danych kolorów Axalta online. Oprogramowanie przeszukuje aktualizowaną bazę receptur, by spośród 200 000 propozycji znaleźć pasujący kolor. W razie potrzeby automatycznie wykonywana jest korekta, aby lakiernik miał do dyspozycji najbliższy możliwy odcień. Następnie korzystając ze smartfona lub tabletu można wysłać recepturę przez Wi-Fi do wagi, by dokładnie odmierzyć recepturę.

– Spektrofotometr jest niezwykle cennym elementem pracy każdego nowoczesnego lakiernika. Wraz z postępującą cyfryzacją warsztatów, popularność spektrofotometrów będzie rosła. Klientom – powiedział Wulf.

Więcej informacji na temat Axalta Refinish oraz jej cyfrowych rozwiązań na stronie axalta.com/eu/colour-management.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!