Środki smarujące Krytox redukują hałas w kabinie samochodu

, 7 października 2011, 11:01

Już niewielka ilość wysokiej jakości środka smarującego DuPont™ Krytox® może zapobiec występowaniu nieprzyjemnych trzeszczących dźwięków wydawanych przez elementy z tworzyw sztucznych i gumy stosowanych w nadwoziach i wnętrzach współczesnych samochodów. Tego typu środki smarujące są nie tylko łatwe do nakładania na elementy, ale też zachowują swoje właściwości zarówno w najwyższych, jak i arktycznie niskich temperaturach. Są niewidoczne, nie ulegają wyschnięciu lub odparowaniu, nie wykazują szkodliwego działania
na tworzywa sztuczne i gumę.

Przedstawiony tutaj przykład skutecznego zastosowania środków Krytox® dotyczy światłowodów montowanych w konsoli centralnej produkowanej przez Preh GmbH (www.preh.com) do dwóch aut typu SUV wytwarzanych przez dużego amerykańskiego producenta samochodów. Przed finalnym montażem konsoli w fabryce samochodów zlokalizowanej w Meksyku światłowody są zanurzane przez ich producenta w roztworze zawierającym Krytox®. Po odparowaniu rozpuszczalnika na elementach światłowodowych pozostaje ultra-cienka warstwa środka Krytox®,  która zapobiega powstawaniu nieprzyjemnych dźwięków w czasie jazdy samochodem.

Podstawowe elementy tak zwanej „konsoli centralnej”, która zawiera systemy sterowania wyposażeniem auta, są zbudowane na bazie korpusu wykonanego z tworzywa ASA, przykrytego półprzezroczystą pokrywą w kolorze jasnoszarym, wykonaną z poliwęglanu i zwróconą w kierunku wnętrza auta. Dwa światłowody wykonane z PMMA, każdy o średnicy 4 mm i długości 260 mm, są zamocowane z tyłu korpusu i zapewniają jednolite podświetlenie elementów sterujących konsoli. Konstrukcja światłowodów zapewnia emitowanie przez nie światła na całej długości, w kierunku czoła konsoli. Dzięki temu cały kontur korpusu wydaje się sferycznie podświetlony, tak że pasażerowie odnoszą wrażenie jakby konsola centralna z lekkością unosiła się nad całym kokpitem pojazdu. 

„Urządzenie oraz należące do niego systemy opracowane w Niemczech podlegają kompleksowym testom już na etapie budowy prototypu”, komentuje Wolfgang Tandler, główny inżynier-konstruktor w zakładach Preh. „Układ sterowania pomyślnie przeszedł próby wstrząsowe wymagane przez naszego klienta. Dzięki zastosowaniu środka Krytox® mogliśmy z powodzeniem zmieścić się poniżej bardzo nisko ustalonego progu hałasu”. Romy Pfitzer, kierownik projektu w Preh, dodaje: „Zanurzamy światłowody w specjalnie przygotowanym roztworze zawierającym 5% Krytox®. Rozpuszczalnik bardzo szybko odparowuje, co pozwala na zamontowanie światłowodów niemal natychmiast po zanurzeniu. W odróżnieniu od dostępnych na rynku środków smarujących, stosowanych optymalizacji siły obracania pokręteł, Krytox® jest niewidoczny, dzięki czemu efekt podświetlenia pozostaje niczym niezakłócony”. Firma Costenoble (Eschborn/Niemcy), wyłączny dystrybutor wysokiej jakości środków smarujących Krytox® w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, dostarcza do wielu sektorów przemysłu specjalnie opracowane roztwory Krytox® przygotowane pod kątem konkretnych zastosowań, takich jak np. w Preh, pod nazwą handlową Osixo.

 

Dowiedz się więcej

Dwa nowe podkłady DuPont Refinish do autobusów i samochodów ciężarowych
Dwa nowe podkłady DuPont Refinish do autobusów i samochodów ciężarowych

Marka DuPont Refinish wprowadza na rynek dwa nowe podkłady bez szlifowania P731-P737 oraz P721-P727. Mogą one być mieszane w różnych proporcjach tak, aby uzyskać pięć dodatkowych odcieni szarości. Pierwsze podkłady stworzono do stosowania metodą mokro na mokro, zaś P721-P727 – do stosowania z rozpuszczalnikowymi lakierami bazowymi. Podkłady bez szlifowania, biały P731 oraz czarny P737, służą […]

Komentarze

Brak komentarzy