Mistrz Lakiernictwa Dealerów FAP wybrany

, 16 listopada 2010, 0:00

Rafał Sierek z Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej pokonał prawie sześćdziesięciu innych lakierników i zwyciężył w pierwszej edycji konkursu Fiat Auto Poland oraz firm będących dostawcami lakierów samochodowych – PPG, DuPont i BASF.

Konkurs podzielony został na kilka etapów. W pierwszym, każdy z uczestników rozwiązywał test teoretyczny i musiał wykonać takie samo zadanie, pomalować wyznaczonym kolorem (srebrny metalik) pokrywę silnika samochodu Fiat Panda. Przesłane prace oceniało pięcioosobowe jury złożone z przedstawicieli Fiat Auto Poland oraz producentów lakierów.

Pod koniec czerwca, w kolejnym etapie, wyłoniono szóstkę finalistów. Zostali nimi Rafał Sierek z Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej, Sławomir Pelc z firmy Auto-Res w Rzeszowie, Szymon Grabowski z firmy Auto-Dar w Częstochowie, Sylwester Sadłowski reprezentujący firmę Bilex z Łodzi, Sławomir Czerwiński z firmy Szczęsny-Zjawiony w Dąbrowie Górniczej i Ireneusz Czyba z Auto-Moto-Szatan w Sosnowcu.

25 października w Centrum Szkoleniowym PPG Industries w podwarszawskich Michałowicach odbył się finał konkursu.

– „Konkurencje rozpoczęły się od wypełniania testu teoretycznego z 30 pytaniami dotyczącymi podstawowych zagadnień związanych z lakiernictwem samochodowym, a więc technologią napraw, doborem kolorów, a także zasad BHP. Finaliści mieli na to godzinę, ale z testem poradzili sobie znacznie szybciej" – wyjaśniał Andrzej Jastrzębski, szef Customer Service Fiat Auto Poland i przewodniczący komisji sędziowskiej.

Pierwszy zawodnik oddał bezbłędnie wypełniony formularz już po ośmiu minutach. Po części teoretycznej nadszedł czas na naprawę miejscowego uszkodzenia lakieru na pokrywach silników Fiata Panda. Były to te same pokrywy, które lakierowali podczas eliminacji, a rysy i nacięcia na nich powstały podczas badań sędziowskich. Zawodnicy musieli usunąć te rysy – od skuteczności ich pracy zależał wynik. Pracę podzielono na trzy etapy: przygotowanie powierzchni, lakierowanie i czynności wykończeniowe. Za każdą konkurencję zawodnik mógł otrzymać określoną liczbę punktów – np. poprawne przygotowanie elementu do naprawy maksymalnie 20 pkt., za proces lakierowania nawierzchniowego 10 pkt. Jeżeli sędzia zauważał jakieś usterki lub niedociągnięcia, odejmował punkty z tej puli. Oceniano też, czy zawodnicy przestrzegali przy pracy zasad bhp, stosowali środki ochrony osobistej. Można było zdobyć za to 10 punktów. Maksymalna liczba punktów do uzyskania podczas zadania praktycznego wynosiła 65. Nawet 5 punktów, przyznawane w konkurencji składania pistoletu lakierniczego na czas miało wpływ na ostateczny wynik.

Komisja sędziowska, składająca się z Sebastiana Bartczaka (grupa PPG), Andrzeja Ziółkowskiego (grupa DuPont), Ryszarda Sperki (grupa BASF) oraz Jerzego Klaczaka i Andrzeja Jastrzębskiego (Fiat Auto Poland), uznała że „Mistrzem Lakiernictwa Dealerów Fiat Auto Poland" został Rafał Sierek z Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej, który zdobył 97 punktów. Drugie miejsce zajął Sławomir Pelc z Auto-Res w Rzeszowie, a trzecie Sławomir Czerwiński z firmy Szczęsny-Zjawiony – Dąbrowa Górnicza. Poza podium – ex aequo na IV miejscu – uplasowali się: Sylwester Sadłowski – Bilex z Łodzi, Szymon Grabowski – Auto-Dar z Częstochowy oraz Ireneusz Czyba – Auto-Moto-Szatan z Sosnowca.

Zdobywcom trzech pierwszych miejsc wręczono statuetki z wygrawerowanymi tytułami, bony o wartości odpowiednio: 3 tys., 2,5 tys. i 2 tys. złotych, dyplomy oraz zestawy upominków firmowych od organizatorów. Pozostałych finalistów nagrodzono dyplomami i zestawami upominków. Ponadto każdy z warsztatów uczestniczących w finale otrzymał najnowszy model pistoletu lakierniczego marki SATA.

Dowiedz się więcej

Największa fabryka katalizatorów  BASF w Polsce
Największa fabryka katalizatorów BASF w Polsce

Niemiecki potentat chemiczny BASF wybuduje w Polsce fabrykę katalizatorów. Będzie to największa tego typu inwestycja firmy w Europie. 400 miejsc pracy w nowej fabryce BASF Zakłady produkcji katalizatorów samochodowych powstaną w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w Środzie Śląskiej. Na pierwszy etap budowy BASF przeznaczy co najmniej 90 mln Euro. Do zamknięcia fazy powstawania projektu, nakłady […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 grudnia 2011, 12:39 0 0

świetny wielkie gratulacje

Odpowiedz

Anonim, 19 lutego 2013, 0:54 0 0

świetny lakiernik.Panie Rafale tak dalej jest pan artystą.

Odpowiedz