Praktyczne wskazówki od marki Standox dotyczące aplikacji systemu Standoblue w warunkach o wysokiej wilgotności

, 12 listopada 2015, 14:07

Dbając o prawidłowy przebieg prac w warunkach o wysokiej wilgotności Standox zaleca stosowanie się do kilku rad.

Zbyt mokra warstwa bazy może doprowadzić do powstania różnic kolorystycznych, na przykład: ciemniejszy odcień lub grubsze ziarno. Może pojawić się także efekt chmurzenia, ponieważ cząsteczki brązu i aluminium nie będą w stanie równomiernie się rozłożyć. Marcin Masikowski, Doradca Techniczny marki Standox, przedstawia kilka wskazówek dotyczących renowacji w warunkach o dużej wilgotności.

Porada 1: Zwróć uwagę na strukturę powierzchni

Jedno-etapową aplikację produktów Standoblue wykonuje się przy zastosowaniu warstwy aplikowanej równomiernie z odległości od 20 do 25 centymetrów. Następnie, na jeszcze mokrą powłokę lakieru bazowego aplikujemy warstwę z efektem. Przy czym zwiększamy odległość do 30, a nawet 35 centymetrów. Jeśli aplikacja przebiega właściwie lakier Standoblue będzie miał drobną i równą strukturę. Natomiast, jeśli baza będzie nałożona zbyt mokro prawdopodobnie będzie to miało negatywny wpływ na efekt końcowy. Uzyskanie drobnej struktury gwarantuje otrzymanie gładkiej powierzchni stanowiącej odpowiednie podłoże do aplikacji warstwy lakieru bezbarwnego.

Porada 2: Starannie przygotuj pistolet i ustaw ciśnienie natrysku

Wybór odpowiedniego pistoletu oraz zalecanej wielkości dyszy ma bardzo istotne znaczenie. Podczas aplikacji bazy w warunkach o wysokiej wilgotności nie należy stosować większych dysz, ponieważ może to doprowadzić do aplikacji zbyt grubych warstw lakieru bazowego. Ciśnienie należy dostosować do poziomu zalecanego w metryczkach technicznych. Jeśli ciśnienie natrysku jest zbyt niskie, warstwa lakieru może okazać się zbyt mokra.
Standox zaleca stosowanie poprawnie działającego wskaźnika ciśnienia powietrza – manometru w celu precyzyjnego ustawienia urządzenia. Wadliwe lub uszkodzone wskaźniki ciśnienia powietrza powinny zostać natychmiast wymienione.

Porada 3: Dostosuj produkt do panujących warunków

Regulatory lepkości Standoblue Viscosity Adjuster oraz Standoblue Viscosity Adjuster Slow, pozwolą dostosować bazę Standoblue do lokalnych warunków klimatycznych. Bieżącą wilgotność względną oraz temperaturę w kabinie lakierniczej należy mierzyć wilgotnościomierzem. W zależności od wyników pomiaru dobieramy odpowiedni dodatek. Jeśli poziom wilgotności jest wysoki, nie należy stosować regulatora Standoblue Viscosity Adjuster Slow. Zbyt mokra warstwa może doprowadzić do powstania niepożądanej grubości lakieru, szczególnie na brzegach elementu oraz w jego załamaniach.

Porada 4: Gdy wilgotność przekracza 65%

Jeśli wilgotność względna w kabinie przekracza 65 procent, pierwszą warstwę należy nałożyć ostrożnie, a następnie przed aplikacją warstwy lakieru z efektem wydłużyć czas odparowania międzywarstwowego. Dla większego bezpieczeństwa oraz w celu poprawienia stabilności kolorystycznej w takich warunkach można dodać 30 procent regulatora lepkości Standoblue Viscosity Adjuster do lakierów metalicznych oraz lakierów z efektem.

W celu uzyskania dodatkowych informacji warsztaty lakiernicze powinny kontaktować się ze swoimi lokalnymi przedstawicielami marki Standox. 

Dowiedz się więcej

Nowy Wiceprezes Axalta, Prezes EMEA firmy Axalta Coating Systems
Nowy Wiceprezes Axalta, Prezes EMEA firmy Axalta Coating Systems

Axalta Coating Systems mianowała Matthiasa Schönberga na stanowisko Wiceprezesa Axalta – Prezesa regionu EMEA. Schönberg objął stanowisko 1 października 2015 roku. Zadaniem Schönberga jest  zaplanowanie i realizacja strategii rozwoju dla regionu EMEA. Schönberg będzie pracował nad dalszym rozwojem firmy Axalta, konsekwentnie ulepszając najwyższej jakości produkty i usługi, których oczekują klienci. Schönberg przechodzi do Axalta Coating […]

Standox radzi: ochrona dróg oddechowych
Standox radzi: ochrona dróg oddechowych

Dzięki międzynarodowej dyrektywie VOC (lotne związki organiczne), wiele potencjalnie szkodliwych substancji zostało całkowicie wyeliminowanych z obecnie stosowanych produktów lakierniczych, lub ich zawartość została ograniczona w znacznym stopniu. Mimo tego, podczas wykonywania prac lakierniczych obowiązkowe jest stosowanie środków ochrony osobistej. Naturalnie, środki ochronne powinny być stosowane dla własnego dobra, ponieważ zabezpieczają przed szkodliwymi substancjami przenikającymi do […]

Wytyczne dotyczące renowacji dwóch nowych kolorów modelu Peugeot 208
Wytyczne dotyczące renowacji dwóch nowych kolorów modelu Peugeot 208

W 2015 roku Peugeot odświeżył swój model 208. Nowy model charakteryzuje nie tylko nowy kształt karoserii, ale przede wszystkim wielowarstwowe matowe wykończenie. Zespół Techniczny Standox opracował zbiór praktycznych wskazówek dotyczących renowacji nowych kolorów specjalnych. Premiera nowego modelu Peugeot 208 była okazją do zaprezentowania dwóch kolorów specjalnych: Ice Grey oraz Ice Silver. Każdy z nich to […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!