MAHLE Lifecycle and Mobility wprowadza na rynek filtry wejściowe jakości OE do akumulatorów w pojazdach elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, stając się pierwszym dostawcą na rynek wtórny oferującym te filtry. Czy trzeba dbać o regularną wymianę filtra wejściowego?
Do czego służy filtr wejściowy?
Filtr wejściowy, znajdujący się między źródłem zasilania a elektroniką mocy, ma następujące funkcje:
- Steruje przechodzeniem sygnałów elektrycznych według częstotliwości, blokując niepożądane sygnały i tłumiąc zakłócenia;
- Wygładza tętnienia napięcia i chroni akumulator napędowy oraz inne wrażliwe podzespoły;
- Poprawia jakość zasilania i zapewnia bezpieczne oraz wydajne ładowanie akumulatora wysokonapięciowego;
- Zapewnia kompatybilność elektromagnetyczną (EMC) w układzie wysokiego napięcia.
Przyczyny i konsekwencje awarii
Awarie filtra wejściowego mogą być spowodowane na przykład przegrzaniem czy uszkodzeniem w wyniku wibracji bądź wnikania wilgoci. Uszkodzone lub nieprawidłowo działające filtry wejściowe mogą powodować problemy z ładowaniem lub całkowitą awarię układu ładowania, co powoduje konieczność wymiany.
Główne cechy produktu
- Ochrona układu wysokiego napięcia – chroni akumulatory napędowe i inne podzespoły przed szkodliwymi zakłóceniami elektrycznymi, zapewniając stabilny przepływ mocy.
- Precyzyjnie dopasowane – wersje dostosowane do pojazdu z myślą
o idealnym dopasowaniu. - Trwałość – wymiana jest konieczna tylko w przypadku uszkodzenia


Komentarze