Czy samochody elektryczne wymagają wymiany filtrów? Jaką funkcję pełni filtr wejściowy i jak często należy go wymieniać?

14 października 2025, 15:49

MAHLE Lifecycle and Mobility wprowadza na rynek filtry wejściowe jakości OE do akumulatorów w pojazdach elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, stając się pierwszym dostawcą na rynek wtórny oferującym te filtry. Czy trzeba dbać o regularną wymianę filtra wejściowego?

Do czego służy filtr wejściowy?

Filtr wejściowy, znajdujący się między źródłem zasilania a elektroniką mocy, ma następujące funkcje:

  • Steruje przechodzeniem sygnałów elektrycznych według częstotliwości, blokując niepożądane sygnały i tłumiąc zakłócenia;
  • Wygładza tętnienia napięcia i chroni akumulator napędowy oraz inne wrażliwe podzespoły;
  • Poprawia jakość zasilania i zapewnia bezpieczne oraz wydajne ładowanie akumulatora wysokonapięciowego;
  • Zapewnia kompatybilność elektromagnetyczną (EMC) w układzie wysokiego napięcia.

Przyczyny i konsekwencje awarii

Awarie filtra wejściowego mogą być spowodowane na przykład przegrzaniem czy uszkodzeniem w wyniku wibracji bądź wnikania wilgoci. Uszkodzone lub nieprawidłowo działające filtry wejściowe mogą powodować problemy z ładowaniem lub całkowitą awarię układu ładowania, co powoduje konieczność wymiany.

Główne cechy produktu

  • Ochrona układu wysokiego napięcia – chroni akumulatory napędowe i inne podzespoły przed szkodliwymi zakłóceniami elektrycznymi, zapewniając stabilny przepływ mocy.
  • Precyzyjnie dopasowane – wersje dostosowane do pojazdu z myślą
    o idealnym dopasowaniu.
  • Trwałość – wymiana jest konieczna tylko w przypadku uszkodzenia

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!