Automatyzacja, ekspansja, chińskie samochody. Przyszłość Inter Cars widziana oczami Macieja Oleksowicza.

8 lipca 2025, 11:30

Maciej Oleksowicz, prezes Inter Cars SA, podzielił się w rozmowie z MotoFocus planami firmy na najbliższą przyszłość. Wśród kluczowych kierunków rozwoju wymienił dalszą automatyzację magazynów, kontynuację ekspansji geograficznej, ze szczególnym uwzględnieniem rynku niemieckiego oraz budowanie oferty części zamiennych do samochodów chińskich.

ILS Zakroczym Skypod Exotec

Automatyzacja magazynów. ILS to przykład

Jednym z najważniejszych projektów w historii Inter Cars jest dalszy etap automatyzacji i robotyzacji centrum logistycznego w Zakroczymiu, nazywanego „Prime Warehouse”. Maciej Oleksowicz podkreślił, że system ten jest najbardziej zaawansowanym w branży i ma na celu zmianę sposobu pracy z „man to goods” na „goods to man”, co oznacza, że towar będzie jechał do człowieka, a nie człowiek do towaru.

– Dzisiaj jeszcze nie potrafimy zastąpić naszych rąk w sposób ekonomicznie uzasadniony, ale doskonale potrafimy zastąpić nogi, a na magazynie największy koszt to właśnie chodzenie. – tłumaczy Maciej Oleksowicz

Prezes Inter Cars zaznaczył, że choć jest to wewnętrzna optymalizacja, wpłynie ona na efektywność firmy, a co za tym idzie, na obsługę klienta.

Dalsza ekspansja geograficzna

Inter Cars kontynuuje również swoją strategię ekspansji geograficznej. Jak poinformował Maciej Oleksowicz, firma rozpoczęła sprzedaż w Albanii, co czyni ten kraj dwudziestym, w którym Inter Cars jest obecny, wliczając Polskę.

W kontekście rynków zagranicznych, Oleksowicz wymienił kraje bałtyckie (Litwa, Łotwa, Estonia), Bułgarię oraz Grecję jako te, gdzie Inter Cars osiąga bardzo dobre wyniki i zajmuje pozycję lidera na rynku. Grecja jest wewnętrznym rekordem firmy, gdzie w ciągu pięciu lat od wejścia na rynek osiągnięto pozycję numer jeden.

Ambitne plany na rynku niemieckim

Największym obecnie projektem ekspansji geograficznej jest wejście na rynek niemiecki.

– Na Niemcy rzeczywiście patrzymy z bardzo dużym respektem, bo tam są firmy, które działają od początku motoryzacji, z dużym doświadczeniem, z olbrzymim zapleczem – stwierdził Oleksowicz

Inter Cars oficjalnie uruchomił spółkę w Niemczech na początku 2024, wdrożył systemy informatyczne i rozpoczął fakturowanie klientów lokalnie. Plan to budowa sieci filii na terenie Niemiec, choć prezes zaznaczył, że jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretnych cyfrach.

Przygotowania na rynek chińskich samochodów

W obliczu rosnącej popularności samochodów chińskich, Inter Cars aktywnie przygotowuje się do obsługi tego segmentu rynku. Oleksowicz zauważył, że choć cena zakupu chińskich aut jest kusząca, wielu kierowców nie myśli perspektywicznie o kosztach utrzymania i dostępności serwisu.

– Ja wierzę, że budowa oferty będzie prosta, jak będziemy mieli te samochody na rynku. Dzisiaj nie ma katalogu i to jest wyzwanie dla całej branży, ale ja w zasadzie jestem pewien, że zanim te samochody pojawią się w jakiejś widocznej skali, to my i inni dystrybutorzy już będziemy mieli dobrą ofertę – podsumował prezes Inter Cars

Wsparcie dla niezależnych warsztatów i polityka cenowa

Inter Cars kontynuuje wspieranie niezależnych warsztatów samochodowych. Oleksowicz przyznał, że wcześniejsze prognozy dotyczące konsolidacji warsztatów nie sprawdziły się, a małe warsztaty zyskują rynek. Podkreślił, że na rynku jest miejsce dla wszystkich typów warsztatów – małych, średnich i dużych, profesjonalnych i mniej profesjonalnych, tanich i drogich – ponieważ klient chce mieć wybór.

Prezes zachęcał także warsztaty do inwestowania w rozwój, szkolenia i nowoczesne narzędzia diagnostyczne oraz zaapelował do warsztatów o śmielsze podnoszenie cen usług, kluczowego w obliczu rosnących kosztów energii oraz surowców.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Tomasz, 8 lipca 2025, 23:02 2 -1

Automatyzacja powinna dotyczyć również obsługę klienta. Czasami jak człowiek pomyśli ile czasu traci na szukaniu części to ciarki przechodzą. Serwisy zatrzymały się w epoce kamienia łupanego. Dodzwonić się to tragedia. Nie mają whatsappa do szybkiego kontaktu tylko e-mail. Temat rzeka którym nikt nie chce się zająć. Samemu trzeba kombinować z własnymi narzędziami ai. Zastanawiam się czy jakikolwiek sklep motoryzacyjny ma obsługę pojazdów poprzez nr rejestracyjny z którego można wyciągnąć nr vin;)

Odpowiedz

Anonim, 9 lipca 2025, 10:29 0 0

temat rzeka to kompetencje sprzedawców w hurtowniach motoryzacyjnych, w większości prawie żadna, dlatego jako serwis sami dobieramy części, żeby potem nie stać z robotą

Odpowiedz

Grzegorz, 9 lipca 2025, 12:05 0 0

Niestety, dane te są w bazie CEPIK i nie są udostępniane prze Ministerstwo Cyfryzacji zgłaszającym się po nie firmom, dostęp jest tylko np dla stacji diagnostycznych.
Udostępnianie tych danych uprościłoby znacznie wszystkim pracę.

Odpowiedz

Tomasz, 9 lipca 2025, 13:08 0 0

tak się składa że ja to mam
mam wtyczki do whatsappa w wersji na przeglądarkę oraz do google wiadomości
super sprawa

Odpowiedz

Tomasz, 9 lipca 2025, 13:12 0 0

tak się składa że ja to mam
mam wtyczki do whatsappa w wersji na przeglądarkę oraz do google wiadomości
super sprawa
dodam póżniej link to filmu na youtube jak to działą

Odpowiedz

Tomasz, 9 lipca 2025, 20:46 0 0

https://youtu.be/JGHiYLvz0Bs

Odpowiedz

Tomasz, 9 lipca 2025, 23:45 0 0

youtu.be/JGHiYLvz0Bs

Odpowiedz

Anonim, 10 lipca 2025, 23:09 0 0

IC to już ma. Stale z tego korzystam

Odpowiedz

Anonim, 10 lipca 2025, 23:17 0 0

W sensie dane pojazdu po numerze rej

Odpowiedz

Tomasz, 10 lipca 2025, 23:22 1 0

Ale najpierw trzeba uzupełnić pola. Tutaj to działa od razu

Odpowiedz