Startup z Korei Południowej, specjalizujący się w sprzedaży używanych, regenerowanych i nowych części samochodowych do koreańskich marek, wchodzi na polski rynek. To pierwsza tego typu firma z Korei Południowej, która zaczyna ekspansję w Europie właśnie od Polski.

EnoParts – nowy gracz na polskim rynku części zamiennych
Startup nazywa się EnoParts, a jego strategicznym partnerem w Polsce jest polska firma Fulfilio, która odpowiada nie tylko za logistykę, ale całościowe wsparcie wejścia azjatyckiej marki na rynek europejski. Sprzedaż części dla klientów indywidualnych i warsztatów samochodowych ruszy w czerwcu 2025 roku, na początku za pośrednictwem Allegro oraz platform specjalistycznych.
– Polska to dziś jeden z najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie – nie tylko z perspektywy lokalnych sklepów, ale także globalnych graczy szukających efektywnego wejścia do Unii Europejskiej. Coraz więcej azjatyckich marek wybiera właśnie nasz kraj jako punkt startowy. Działa u nas ponad 700 spółek koreańskich, w tym głównie restauracji, hoteli i agencji pracy tymczasowej. Koreańczycy są również u nas silni w produkcji części samochodowych i elektroniki. Bardzo mało jest natomiast podmiotów prowadzących sprzedaż internetową, więc apetyt naszego partnera jest wielki – komentuje Arkadiusz Filipowski, prezes Fulfilio. I dodaje: – Polacy są otwarci na nowe rozwiązania i unikalne produkty, a infrastruktura logistyczna, jaką oferujemy, pozwala sprawnie obsługiwać nie tylko krajowe zamówienia, ale w całej Unii Europejskiej. Współpraca z EnoParts pokazuje, jak strategiczny partner może wesprzeć młody, ambitny brand w szybkim i efektywnym skalowaniu działalności w Europie. Nasza rola nie ogranicza się do logistyki – jesteśmy doradcą, integratorem i partnerem na każdym etapie wejścia na rynek.
Części do aut koreańskich
EnoParts to startup technologiczny z Seulu, który skupuje używane pojazdy w Korei, rozkłada je na części, a następnie naprawia w ramach własnej linii produkcyjnej. Sprzedaż rozpocznie się w czerwcu 2025 r. na Allegro oraz platformach takich jak RRR.LT i B-Parts. We wrześniu br. firma planuje uruchomienie własnego sklepu internetowego, a także marketplace’u z częściami do koreańskich aut.
Wejście EnoParts do Polski to dopiero planowanej ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jeszcze w 2025 roku firma zamierza rozpocząć sprzedaż również w Czechach i na Węgrzech, a w kolejnym kroku wejść do Niemiec i Francji. Do końca 2027 roku koreański startup planuje osiągnąć przychody na poziomie 6 mln euro (ok. 25 mln zł). Klientami mają być zarówno użytkownicy indywidualni, jak i warsztaty samochodowe, które szukają tańszej i szybszej alternatywy dla europejskich części zamiennych.
– Zdecydowaliśmy się rozpocząć działalność w Polsce, ponieważ to największy rynek dla koreańskich samochodów w Unii Europejskiej. Ale nasza wizja jest szersza – mówi Gary Hwang, CEO EnoParts. – Chcemy zbudować markę o zasięgu europejskim, która będzie synonimem niezawodnych części do aut koreańskich, ale nie tylko. Korea demontuje rocznie ponad 600 tys. pojazdów, co pozwala nam pozyskiwać wysokiej jakości części w bardzo konkurencyjnych cenach. W połączeniu z możliwościami logistycznymi Fulfilio, możemy szybko skalować nasz model biznesowy i zapewnić klientom w całej Europie dostęp do części nawet 3-krotnie tańszych niż ich odpowiedniki – dodaje Hwang.
Fulfilio partnerem EnoParts
Fulfilio jest firmą, która konsekwentnie buduje swoją pozycję jako operatora logistycznego pierwszego wyboru dla firm z Azji. Firma nie tylko zapewnia pełną obsługę fulfillmentową (przyjęcie towaru, magazynowanie, kompletację i wysyłkę), ale również wspiera marki w integracji z marketplace’ami, tworzeniu oferty, obsłudze zwrotów oraz w lokalizacji treści marketingowych i wsparciu klientów.
– Wspierając EnoParts, nie jesteśmy tylko magazynem. Pomagamy w zaprojektowaniu całej ścieżki wejścia na europejski rynek: od strategii operacyjnej, przez integrację kanałów sprzedaży, po lokalne doradztwo biznesowe. To dokładnie taki model, jaki wdrażaliśmy wcześniej z markami z Singapuru czy Chin. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że Polska to europejski hub dla azjatyckiego e-commerce – mówi Arkadiusz Filipowski. – Obecnie aż 40% naszych przychodów pochodzi od klientów zagranicznych, ale do końca 2025 roku chcemy zwiększyć ten udział do połowy. Współpraca z takimi markami jak EnoParts pokazuje, że mamy nie tylko know-how, ale i gotową infrastrukturę do obsługi najbardziej wymagających operacji transgranicznych – dodaje Filipowski.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Wąski, 10 czerwca 2025, 18:54 4 0
Jeszcze nie wiedzą, że wu Nas sprzedaje się z 20-sto procentowym narzutem na allegro. W porywach do 25 :D
Odpowiedz
Andrew, 18 czerwca 2025, 14:49 1 0
Allegro-sprzedaż , narzut 20% , opłaty tylko do Allegro sięgają 18: Jak żyć ...........???
Odpowiedz