ZF Aftermarket wprowadza technologię ADAS na niezależny rynek części zamiennych. ZF smart Camera.

23 maja 2025, 14:52

ZF Aftermarket wprowadza ZF Smart Camera, technologię systemów wspomagania kierowcy (ADAS) bezpośrednio z rynku wyposażenia oryginalnego (OE) na niezależny rynek części zamiennych do samochodów osobowych.

zf aftermarket smart camera

ZF wprowadza ADAS dla warsztatów niezależnych

Jest to znaczący krok, gdyż do tej pory warsztaty były zmuszone korzystać wyłącznie z oryginalnych komponentów producenta pojazdu w przypadku naprawy lub wymiany przednich kamer, które są kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów wspomagania kierowcy.

Dostępnych jest dziesięć wersji produktu ZF Smart Camera, pasujących do ponad 50 modeli pojazdów. Wprowadzenie tego rozwiązania jest częścią kompleksowego ekosystemu ADAS firmy ZF Aftermarket, który obejmuje również własne systemy diagnostyczne i szkolenia.

Rozwój pojazdów wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę przyspieszył od lipca 2024 roku, co jest efektem nowych przepisów unijnych. Nakładają one obowiązek stosowania w każdym nowym aucie automatycznego systemu hamowania awaryjnego, inteligentnego asystenta prędkości oraz systemu ostrzegającego o opuszczeniu pasa ruchu. Wszystkie te technologie wymagają danych z kamery do prawidłowego działania.

ZF jest największym na świecie dostawcą kamer przednich, produkującym ponad dziesięć milionów egzemplarzy rocznie i dostarczającym je do 14 marek samochodowych. Przewiduje się, że w ciągu najbliższej dekady większość pojazdów w Europie będzie wyposażona w tego typu kamery. W przypadku kolizji lub uszkodzenia szyby przedniej często zachodzi potrzeba wymiany kamery, a do tej pory brakowało dostępnych części zamiennych poza autoryzowanymi serwisami.

Smart Camera to nowoczesny czujnik kamery, który ma umożliwić niezależnym warsztatom wykonywanie profesjonalnych napraw w sposób szybki i przystępny. Rozwiązanie to, łączące własne oprogramowanie i sprzęt ZF, spełnia standardy producentów pojazdów i zapewnia pełną funkcjonalność systemów wspomagania kierowcy na poziomie oryginalnych części (OEM). Produkt będzie dostępny w dziesięciu wariantach, pasujących do ponad 50 modeli samochodów, w tym wielu pojazdów marek z grupy Stellantis (Citroën, DS, Peugeot, Opel) oraz Nissana.

– Rozszerzając naszą ofertę w obszarze ADAS, ponownie potwierdzamy nasze zaangażowanie w maksymalizację dostępności pojazdów i tworzenie dodatkowej wartości we współpracy z klientami. Dzięki ukierunkowanemu dostępowi do naszych trzech kluczowych filarów – innowacyjnych produktów, inteligentnych narzędzi diagnostycznych oraz praktycznych szkoleń – umożliwiamy specjalistom z branży mobilności aktywne uczestnictwo w przemianach. Dla nas dostępność to nie tylko więcej czasu pracy pojazdu końcowego klienta, ale również większa efektywność dla naszych partnerów. Naszym celem jest trwałe wspieranie ich procesów poprzez silny, zintegrowany ekosystem. podkreśla Markus Wittig, szef globalnej linii biznesowej pojazdów osobowych w ZF Aftermarket

Ekosystem ADAS ZF Aftermarket, który będzie systematycznie rozszerzany, obejmuje również niezbędne wyposażenie warsztatowe do diagnostyki i kalibracji zamiennych komponentów. ZF Aftermarket oferuje własne oprogramowanie diagnostyczne ZF MultiScan oraz specjalne ściany kalibracyjne opracowane przez ZF do precyzyjnego ustawiania czujników. Obsługa tego sprzętu i oprogramowania jest elementem szkoleń w ramach koncepcji warsztatów ZF [pro]Tech, które mają umożliwić mechanikom zdobywanie wiedzy i umiejętności, czyniąc ich specjalistami w zakresie systemów ADAS.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!