Firma Steinhof wprowadza na rynek hak holowniczy W12, który ma wpłynąć na wygodę korzystania, eliminując potrzebę użycia kluczyka i narzędzi.
Nowy hak W12 Steinhof z automatycznym wypinaniem
Hak W12 stanowi alternatywę dla bardziej rozbudowanych systemów z zamkiem, takich jak W10 czy W11. Kluczową cechą W12 ma być uproszczony mechanizm wypinania, gdzie do zdjęcia kuli haka wystarczy jedno przekręcenie pokrętła. Jest to rozwiązanie skierowane do kierowców poszukujących funkcjonalności haka automatycznego, ale bez dodatkowych kosztów związanych z zabezpieczeniami w postaci kluczyka i zamka.
Brak klasycznego zabezpieczenia kluczykowego w modelu W12 to zamierzony kompromis konstrukcyjny, podyktowany potrzebami rynku, który wyraża zainteresowanie hakami łatwymi w obsłudze i demontażu.
Producent zaznacza, że o bezpieczeństwo użytkowania dba się poprzez przechowywanie haka W12 w dedykowanym futerale po zakończeniu użytkowania, co jest prostą i skuteczną praktyką minimalizującą ryzyko kradzieży.
Wśród kompatybilnych modeli znajdują się:
- Volkswagen Golf V i VI oraz Golf Plus
- Toyota RAV4 (różne generacje)
- Dacia Duster II, Sandero III, Dokker
- Fiat Panda II i III, 500X, Doblo, Fiorino,
- Peugeot Partner / Rifter, Citroën Berlingo, Opel Combo E, Toyota ProAce City, Fiat Doblo
- Suzuki SX4, Vitara, Jimny
- Jeep Renegade,
- Honda CR-V VI,
- MG ZS HEV, MG HS I
- Renault Clio IV, Twingo II, Express
- Ford Transit Custom, Tourneo Custom,
- Skoda Rapid,
- Opel Meriva,
- Kia Venga
Komentarze