Menu

Filtry paliwa

Filtry UFI trafią na pierwszy montaż do najpopularniejszego SUVa

Według danych opublikowanych przez JATO Dynamics, firmę specjalizującą się w badaniach biznesowych sektora motoryzacyjnego, w ubiegłym roku na starym kontynencie zarejestrowano 150 803 egzemplarzy tego SUVa. Jego producent nawiązał współpracę z firmą UFI.

300 nowych referencji filtrów Magneti Marelli

Magneti Marelli, w ciągu ostatnich dwóch lat, wprowadziło na rynek 300 nowych referencji. Obejmują one filtry paliwa, filtry oleju, filtry powietrza, filtry kabinowe. Nowości zapewniają wysokie pokrycie europejskiego parku samochodowego.

Filtry na warsztacie – najczęstsze problemy przy montażu

PZL Sędziszów to firma, która pozostaje w kontakcie z mechanikami. Wymiana informacji na tej płaszczyźnie przynosi korzyści obu stronom. Pozwala na wprowadzanie pewnych udoskonaleń na etapie produkcji, a także jest dobrą bazą podczas przygotowywania wskazówek montażowych oraz szkoleń dla kolejnych pokoleń mechaników.

Czym różni się dobry filtr od złego?

Są takie części zamienne, których jakość da się ocenić już na pierwszy rzut oka, ewentualnie po przejechaniu kilkuset kilometrów. Dla przykładu – tani zamiennik błotnika nie będzie idealnie pasował do nadwozia, a kiepski łącznik stabilizatora zacznie stukać nawet miesiąc po wymianie. A jak to jest z filtrami? Przecież i tak wymienia się je zazwyczaj co […]

Ekstremalne uszkodzenia filtrów samochodowych

Wadliwy montaż lub drastyczne lekceważenie zasad obsługi serwisowej mogą sprawić, że nawet najlepszy filtr przestanie spełniać swoją funkcję. PZL Sędziszów wskazuje na takie warsztatowe przypadki i przestrzega przed popełnianiem podobnych błędów.

Co tak naprawdę zatrzymują filtry paliwa?

Współczesne systemy wtryskowe stawiają bardzo wysokie wymagania wobec układu zasilania paliwem i systemów jego filtracji. Od filtrów oczekuje się nie tylko skutecznej separacji zanieczyszczeń i wody, ale także odpowiedniej przepustowości i wytrzymałości na wysokie ciśnienia.

Pompy paliwa – eksploatacja, zużycie, diagnostyka

Pompa paliwa w silnikach benzynowych należy obecnie do najbardziej niezawodnych podzespołów każdego pojazdu. Być może z tego powodu zapominamy o jej istnieniu. Airtex przypomina o profilaktyce, którą powinni stosować kierowcy i mechanicy, a także wskazuje na objawy typowych usterek.

Niezwykle ważna analiza – sprawdzanie stanu filtrów

Stan samochodu można nierzadko ocenić po… stanie filtrów. Taki „egzamin” da się przeprowadzić w warunkach warsztatowych, np. podczas okresowego przeglądu połączonego z wymianą oleju.

Filtr paliwa to element, który należy wymieniać po przejechaniu 60-120 tys. km – w zależności od rekomendacji producenta samochodu i warunków użytkowania auta. Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, co ile wymieniać filtr paliwa, jednak z pewnością nie warto zapominać o tej procedurze. Filtr paliwa ma za zadanie usuwać zanieczyszczenia stałe z paliwa, a dodatkowo wyłapywać wszelkie cząstki wody, obecnej w oleju napędowym (w przypadku silników diesla). Zbyt rzadka wymiana filtra paliwa lub jazda na szczególnie złej jakości paliwie może skutkować jego zapchaniem. Objawy zatkanego filtra paliwa to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, przyspieszaniem czy gaśnięcie silnika. Więcej informacji na temat filtrów paliwa i ich rynkowej oferty, można przeczytać w powyższych artykułach.